V10
Pitwall: Válsághelyzet a Red Bullnál?
Piastri győzelme, Hamilton részsikere, a Ferrari gondjai, a Red Bull válsága, Norris, Alpine, Haas, V10: az utóbbi egy hét minden fontos F1-es híre a Pitwallban.
részletekHorner a V10-esekről: Hamupipőke már elment
Christian Horner szerint az F1-nek sürgősen meg kell határoznia a következő tíz év stratégiáját, de a 2026-os szabályok eltörlése pedig meglepné, hiszen a gyártók komoly előkészületeket tettek.
részletekAz Audi reagált a V10-esek esetleges visszatérésére
Az Audi közleményt adott ki azzal a diskurzussal kapcsolatban, mely a V10-es erőforrások visszatéréséről, illetve a 2026-os szabályrendszer esetleges eltörléséről szól.
részletekMegerősítette az FIA: akár már 2028-ban jöhetnek a V10-es motorok
Nikolas Tombazis szavai alapján valóban nem kizárt a 2026-os F1-es motorszabályok kukázása sem – de ehhez mindenki beleegyezése kellene, és nem is ez a fő kérdés.
részletekÚjra V10: Törölhetik a 2026-os szabályokat?
Eltörölhetik a 2026-os F1-es motorszabályokat, és ezt egyes gyártók is támogatnák – erről szól az első olvasatra megdöbbentő értesülés, mely a V10-esek visszatérésére egy másik forgatókönyvet is felvázol.
részletekHorner a V10-esek visszatéréséről: „Érdemes megvizsgálni”
Horner szerint a fenntartható üzemanyagok lehetőséget nyithatnak a V10-es motorok visszatérésére, míg Verstappen úgy véli, az FIA elnökének visszafogottabban kellene nyilatkoznia a témában.
részletek„Visszatérhetnének a V10-esek az F1-be” – Ben Sulayem
Az FIA elnöke felvetette, hogy talán jó lenne, ha újra V10-es motorok hajtanák az F1-es autókat. Stefano Domenicali is beszélt már erről.
részletekBrawn szerint nincs értelme a V10-es motoroknak
Nem ért egyet Sebastian Vettel korábbi felvetésével az F1 ügyvezető igazgatója. Bár a német szerint a fenntartható üzemanyagokkal a szívó motorok is visszatérhetnének, Ross Brawn ezt másképp látja.
részletekAudi R8: Tisztelgés a V10 motor tíz éves története előtt
456 kW (620 LE) teljesítményű V10 erőforrás, bronzszínű részletek kívül és belül és korlátozott darabszám: az Audi tízhengeres motorjának sikertörténetét ünnepli az Audi R8 V10 Decennium (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 13,1 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 297 (kombinált)) névre hallgató jubileumi modelljével. A 222 darabos limitált sorozatú jubileumi modell megjelenése egybeesik az új Audi R8 értékesítésének indulásával. A „Decennium” elnevezés a latin „évtized” (decade) szóból származik és tízévnyi motorsportos sikernek és ellenállhatatlan utcai jelenlétnek állít emléket.
részletekWolff: A V10-eseknek esélyük sem lenne
A Mercedes csapatfőnöke is azok táborát erősíti, akik nincsenek megelégedve a motorhanggal. Ugyanakkor úgy véli, a korábbi tízhengeresek nem vennék fel a versenyt a mai modern erőforrásokkal.
részletekDrasztikus változások a halo előtt
Kötelező lesz a fejvédelem 2018-tól a Formula-1-ben. Időnként a száguldó cirkuszban történtek drámai változások, ezek közül idézünk most fel néhányat a teljesség igénye nélkül.
részletekElveszett a motorhang az F1-ből
Amikor 2014-ben a turbó-hibrid erőforrások beköszöntöttek a Formula-1-ben, a rajongók kiakadtak a gyenge motorhang miatt. Azóta sem oldották meg a problémát, de valóban mikrofon kell a motorhanghoz?
részletek