Ellenzi az Audi a V10-es motorok visszatérését
Közleményt adott ki az Audi azzal az elmúlt héten nagy visszhangot kiváltó felvetéssel kapcsolatban, hogy az FIA esetlegesen eltörölné a 2026-os motorszabályokat, és a jelenlegi szabályciklust meghosszabbítva az évtized vége felé újra bevezethetik a V10-es erőforrásokat: hangsúlyozták, az ő döntésükben a 2026-ra tervezett új hibrid erőforrásokra vonatkozó szabály is kulcsszerepet játszott...
Eközben Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a 2026-os szabályok esetleges törlése vagy halasztása kapcsán hangsúlyozta, hogy mielőbb szükség lenne egy hosszú távú tervre az F1 jövőjéről. Bár nem zárta ki a halasztás lehetőségét, cáfolta, hogy ők kezdeményezték volna azt, és hozzátette: a Red Bull készen áll 2026-ra.
Reagált az F1 a Ferrari kifakadására
Frederic Vasseur „viccnek” nevezte, ahogy a FOM Hamilton rádiózását kezelte az F1-es Kínai Nagydíjon – az F1 viszont állítja: nem szándékosan ferdítettek. A Formula-1 szóvivője rövid kommünikében jelezte: nem szándékosan mutattak be hamis narratívát annak kapcsán, hogyan zajlott le Lewis Hamilton és Charles Leclerc helycseréje és az azzal kapcsolatos csapaton belüli rádiózás a vasárnapi Kínai Nagydíjon.
Kiderült, milyen fékgondja adódott Norrisnak
Konkrét részleteket ugyan nem árult el a McLaren-főnök, de azt elmagyarázta, miért volt kifejezetten nehéz dolga a vb-éllovasnak az F1-es Kínai Nagydíj hajrájában: egy szivárgás miatt nem terhelhette maximális nyomással a féket az utolsó körökben Lando Norris.
De ha már fékgondok, Fernando Alonso is azok miatt kényszerült feladni a Kínai Nagydíjat: a spanyol szerencsésnek tartja, hogy egy gyors kanyarban történt a technikai probléma, máskülönben öt vagy hat autót is felöklelhetett volna.
Visszatérve még a McLarenhez: a vezérigazgató Zak Brown pedig arról beszélt, hogy legnagyobb riválisuk 2025-ben a Ferrari lesz, és a gyenge szezonrajt ellenére ők jelenthetik a legkomolyabb fenyegetést a szezon hátralévő részében. „Úgy gondolom, hogy a szezon során a Ferrari lesz a legnagyobb kihívás, de nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni. Mindenkit komolyan veszünk” – mondta Brown.
A tervezettnél is jobban halad a Hungaroring felújítása
Hétfő délelőtt sajtótájékoztatót tartott a Hungaroring azzal kapcsolatban, hogy március végéhez közeledve hol tart a mogyoródi pálya nagyszabású felújítása és átalakítása. Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató elmondta, hogy jelen pillanatban az ütemterv előtt tartanak a munkálatok, vagyis jobban állnak annál, mint azt eredetileg tervezték erre az időszakra – minderről további fotókat ide kattintva találhattok.
FormulaPlusz: Győztesek, vesztesek, statisztikák
Immár állandó rovatunkká vált, hogy a nagydíjhétvégék után összegyűjtjük a legnagyobb veszteseket és győzteseket: a sanghaji kiadás ide kattintva olvasható.
De természetesen jelentkeztünk statisztikákkal is: Negyedszer volt ennyi kizárás, a Ferrari első dupla DSQ-ja, Hamilton első sprintgyőzelme, Piastri a 107. pole-pozíciós az F1-ben, a Mercedes-motorok 18. alkalommal foglalták el a dobogót.
Az F1-es rész végén ajánljuk figyelmetekbe a Pitwall friss adását, benne az elmúlt hét fő híreivel Eddie Jordan halálától a Kínai Nagydíj történésein, a Red Bull válságán és várható pilótacseréjén át a fentebb említett V10-es ügyig:
Evans nyert a WRC-ben, Palou az IndyCarban
Két fontos széria hétvégi összefoglalójával is szolgáltunk még ma. A WRC-ben egészen extrém futamot hozott az idei harmadik forduló Kenyában, de Elfyn Evans megint nyerni tudott, így növelte előnyét a tabellán a Szafari Rali után – részletek ide kattintva.
Bár sokáig úgy tűnt, az F1 után az IndyCar hétvégi versenye is kettős McLaren-győzelmet hozhat, végül Alex Palou diadalmaskodott a The Thermal Clubban rendezett fordulón. A tavaly még csak bajnokságon kívüli, pénzdíjas futamnak otthont adó helyszínen Pato O’Ward és Christian Lundgaard diktálta a tempót az Arrow McLaren színeiben az időmérőn és a verseny nagy részében is, ám az utolsó etapban Palou a lágyabb gumikon utolérte, majd meg is előzte őket – eredmények és videós összefoglaló itt.