Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a 2026-os szabályok esetleges törlése vagy halasztása kapcsán hangsúlyozta, hogy mielőbb szükség lenne egy hosszú távú tervre az F1 jövőjéről. Bár nem zárta ki a halasztás lehetőségét, cáfolta, hogy ők kezdeményezték volna azt, és hozzátette: a Red Bull készen áll 2026-ra.
Az F1-es Kínai Nagydíjon Hornert is megkérdezték, hogy mit gondol a V10-es motorokról és a 2026-os szabályok eltörléséről szóló diskurzusról, mindezt azt követően, hogy Nikolas Tombazis, az FIA együléses szériákért felelős igazgatója egy kerekasztal-beszélgetésen megerősítette, hogy valóban folynak tárgyalások a V10-es motorok esetleges visszatéréséről..
Tombazis ugyanakkor kiemelte, hogy jelenleg nem az időzítés a fő kérdés, és hangsúlyozta, hogy még nem létezik konkrét javaslat, ám nyilatkozatából egyértelműen érzékelhető volt, hogy – bár már elég későn járunk ehhez – elméletben még mindig elképzelhető a 2026-os motorszabályok teljes eltörlése. Erre azonban kizárólag akkor kerülhetne sor, ha minden érintett fél egyhangúlag támogatná a változtatást.
Ami Hornert illeti, a brit csapatvezető őszintén meglepődne, ha ez bekövetkezne: „Nagyon meglepne, mert már nagyon késő van ehhez. Van egy irányítási rendszer, egy folyamat, vannak érvényes szabályok. És nyilvánvalóan már elég komoly elkötelezettség mutatkozott a motorokat illetően” – mondta Horner a sanghaji paddockban, majd így folytatta:
„Rengeteg szó esik a jövőről, a jövő motorjairól, és szerintem minél hamarabb szükség lenne egy tervre arról, hogy hogyan néz ki a Formula–1 útja nemcsak jövőre, hanem a következő tíz évben. Ahogy a minap a sajtótájékoztatón is mondtam, Hamupipőke már elment, és már tíz perccel elmúlt éjfél” – fejezte ki Horner azon meggyőződését, hogy az F1 kifut az időből a sportág jövőjének tisztázását illetően.
Arra a kérdésre felelve, hogy támogatná-e a 2026-os szabályok bevezetésének esetleges 2027-re halasztását, Horner kitérő választ adott: „Úgy gondolom, hogy jelenleg minden csapat elkötelezett a 2026-os szabályok iránt, így először meg kellene értenünk, hogy miről is szólna ez az egész” – mondta, azt viszont kategorikusan cáfolta, hogy ők kezdeményezték volna a párbeszédet a 2026-os szabályok halasztásáról vagy törléséről:
„Most már saját motorgyártó cégünk van, a próbapadon teszteljük a motorjainkat. Felmerült némi spekuláció arról, hogy mi szorgalmaznánk a halasztást, de ez egyáltalán nem igaz. Felkészültünk, és terv szerint készen állunk a 2026-os szezonra” – zárta szavait a Red Bull csapatfőnöke.