DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 13. vasárnap

A McLaren „epikus” Norris–Piastri csatákra számít

Noha az idei szezon első három hétvégéjén igazi csata még nem alakult ki a McLaren két versenyzője között, az Ausztrál és a Japán Nagydíjat követően is felmerült az úgynevezett papaja-szabályok témája az F1-es közbeszédben, hiszen Melbourne-ben átmenetileg befagyasztották a két versenyző között a pozíciókat – nem sokkal Piastri megpördülése előtt –, míg Japánban nem történt meg a kívülről sokak számára logikusnak tűnő helycsere.

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown a Bahreini Nagydíj szombati napján a Sky mikrofonja előtt beszélt versenyzői viszonyáról, illetve a szabad verseny kérdéséről is: „Nagyszerű a kapcsolatuk. Kifejezetten izgatott vagyok, hogy lássam őket igazán keményen versenyezni egymással” – mondta Brown, aki elmondása szerint biztos benne, hogy lesz még csata a versenyzői között idén:

„Szabadon küzdhetnek egymással, de persze kontrolláljuk a futamokat, így amikor például Ausztráliához hasonló helyzet áll elő, amikor félig nedves a pálya, és biztonsági autókra kell számítani. Biztos vagyok benne, hogy idén látni fogunk néhány epikus Lando–Oscar csatát.”

norris-piastri-bahrein

Bolgár Red Bull-junior nyerte az F3-asok bahreini sprintfutamát

Nikola Tsolov győzelmével ért véget a Formula-3-asok szombati sprintversenye Bahreinben. A fordított rajtrácsos pole-ból még Joshua Dufek indulhatott, de az első körök az abszolút újonc, az AIX Racingnél Nikita Bedrint váltó Freddie Slaterről szóltak, aki a harmadik pozícióból startolva hamar levadászta az előtte haladókat és átvette a vezetést.

Egy korai biztonsági autós fázis után azonban Tsolov kelt életre, és nagyjából a 19 körös táv felénél a Campos Racing bolgárja el is ment Slater mellett. Bár a hajrában épp Dufek leállása miatt másodszor is érkezett a safety car, és az újraindítást követően Slater keményen támadta, Tsolovot már nem tudták megfogni: a Red Bull-junior nyerte a szombati viadalt a brit előtt, míg a dobogót a Ferrari-növendék Tuukka Taponen tette teljessé. A bajnokságot a melbourne-i évadnyitó után vezető Rafael Camara ugyan lefulladt a rajtnál, de végül a 12. helyen futott be.

Az F3-as sprintfutam végeredménye:

1. Nikola Tsolov Campos Racing
2. Freddie Slater AIX Racing
3. Tuukka Taponen ART Grand Prix
4. Callum Voisin Rodin Motorsport
5. M.K.Stenshorne Hitech TGR
6. Tim Tramnitz MP Motorsport
7. A.Giusti MP Motorsport
8. Christian Ho DAMS Lucas Oil
9. Charlie Wurz Trident
10. Noah Strømsted Trident
11. Noel León Prema Racing
12. Rafael Câmara Trident
13. James Wharton ART Grand Prix
14. Louis Sharp Rodin Motorsport
15. Mari Boya Campos Racing
16. L.Van Hoepen ART Grand Prix
17. Matías Zagazeta DAMS Lucas Oil
18. T.Inthraphuvasak Campos Racing
19. B.del Pino MP Motorsport
20. Roman Bilinski Rodin Motorsport
21. Gerrard Xie Hitech TGR
22. Brando Badoer Prema Racing
23. F.J.Sagrera AIX Racing
Kiesett:  
  Josh Dufek Hitech TGR
  Ivan Domingues Van Amersfoort Racing
  Santiago Ramos Van Amersfoort Racing
  Nicola Lacorte DAMS Lucas Oil
  Théophile Naël Van Amersfoort Racing
  Ugo Ugochukwu Prema Racing
  N.Marinangeli AIX Racing

f3-tsolov-bahrein

Bizarr probléma: Alonso elmondta, mi történt a kormányával – videó

Szokatlan és ijesztő probléma ütötte fel a fejét Fernando Alonsónál a Formula-1-es Bahreini Nagydíj pénteki második szabadedzésén, amikor a kormánykerék egyszerűen lejött a helyéről az utolsó kanyarba való befordulás előtt. A spanyolnak sikerült visszatennie a helyére és visszatérnie a bokszba, ahol még az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer is meglátogatta ezek után az Aston Martin garázsát, feltehetően biztonsági okokból.

„Nem működött az autó, egy ponton nem tudtam fokozatokat váltani. Lekapcsolt a kijelző. A csapattal sem tudtam kommunikálni, és az utolsó kanyarban meg lejött a kormány” – magyarázta Alonso. „Úgyhogy igen, észleltük, hogy talán a kormányrúdnak vagy valaminek problémája van. A szerelők gyorsan kicserélték az alkatrészeket, és minden rendben volt utána.”

Az F1-es mezőny rangidőse a kormánygondoktól függetlenül is szenvedős hétvégét vár: „Úgy vélem, kemény hétvégénk lesz, sajnos úgy fest, nincs meg a tempónk. Kissé aggódtunk Bahrein karakterisztikája miatt, és valószínűleg ma megerősítettük, hogy nem vagyunk versenyképesek. Kemény hétvége lesz, de próbálunk tanulni, próbáljok nyomni, és nem adjuk fel.”

A Racing Bullsnál úgy érezték, Lawson készen áll

A Racing Bulls csapatfőnöke, Laurent Mekies egy nyilatkozatban elismerte, hogy nagyon meglepődött azon, mennyire megszenvedett a Red Bull RB21-esével a két verseny után lefokozott új-zélandi: „Senki sem számított arra, hogy az utolsó sorban lesz azokon a futamokon. Ez nyilvánvalóan egy rendkívül nehéz helyzet volt, de ha azt mondanám, hogy bárki közülünk előre látta volna ezt, az hazugság lenne.”

lawson-mekies-2

„Mindezek ellenére nagy magabiztossággal hiszünk abban, hogy a tehetsége nem tűnt el, és ott folytatjuk vele ezt a kalandot, ahol tavaly abbahagytuk” – mondta a francia, aki úgy érezte, Lawson készen áll a feladatra: „Az a feladatunk, hogy az év végére, vagy néhány esetben még előbb egy vagy két olyan versenyzőt tegyünk az asztalra, akik felkelthetik a nagy testvér figyelmét. A tavalyi szezonban úgy éreztük, ez mindkét pilótánkra igaz volt.”

„Ezt mutattuk fel Christiannak, Helmutnak és a Red Bull család többi tagjának: két olyan versenyzőt, akik szerintünk képesek lennének előrelépni a nagycsapathoz. A végső döntés természetesen teljes mértékben az övék” – mondta a francia, majd kitért Lawson lelkiállapotára is: „Jó a hangulata. Nem fogom azt mondani, hogy örült a híreknek, mert nyilvánvalóan nehéz volt megemészteni.”

lawson-mekies-3

Morbidellié a katari péntek Bagnaia és Marquez előtt, Martin visszatért

Katarban folytatódik a hétvégén a MotoGP 2025-ös szezonja. A még nappali fényben rendezett első szabadedzésen Marc Marquez fél másodperccel bizonyult gyorsabbnak mindenkinél, de persze a lényeg már esti körülmények között sorra kerülő második tréning volt, ahol eldőlt, kik melyik szakaszába jutnak a szombati időmérőnek.

A legjobb időt – 1:50,830-at – végül Franco Morbidelli motorozta a VR46 színeiben, megelőzve a Ducati gyári párosát, Francesco Bagnaiát és Marquezt, valamint saját csapattársát, Fabio di Giannantoniót. A vb-éllovas Alex Marquez tette teljessé a Ducatik ötös tarolását, de a gresinis újonc Fermin Aldeguer is ott van a top 10-ben és ezzel a Q2-ben. A bolognai gyártó versenyzőin kívül Fabio Quartararo szerepelt a legjobban a Yamahával, megelőzve a KTM-es Pedro Acostát és Maverick Vinalest, míg a tízbe Johann Zarco fért még be az LCR Hondával. A sérüléseiből visszatérő Jorge Martin másfél másodperces hátránnyal a 20. helyen zárt – igaz, az Apriliának eleve gyenge napja volt, hiszen a címvédőt épp csak megelőzte Marco Bezzecchi, s a márka legjobbja, Ai Ogura is csak 15. lett.

A péntek esti edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'50.830  
2. Francesco Bagnaia Ducati 1'50.975 0.145
3. Marc Márquez Ducati 1'50.997 0.167
4. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'51.129 0.299
5. Álex Márquez Gresini Ducati 1'51.236 0.406
6. Fabio Quartararo Yamaha 1'51.293 0.463
7. Pedro Acosta KTM 1'51.391 0.561
8. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'51.455 0.625
9. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'51.615 0.785
10. Johann Zarco LCR Honda 1'51.636 0.806
11. Alex Rins Yamaha 1'51.666 0.836
12. Luca Marini Honda 1'51.775 0.945
13. Joan Mir Honda 1'51.784 0.954
14. Brad Binder KTM 1'51.833 1.003
15. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'51.948 1.118
16. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'52.005 1.175
17. Jack Miller Pramac Yamaha 1'52.024 1.194
18. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'52.134 1.304
19. Marco Bezzecchi Aprilia 1'52.180 1.350
20. Jorge Martín Aprilia 1'52.398 1.568
21. Augusto Fernández Pramac Yamaha 1'52.415 1.585
22. Somkiat Chantra LCR Honda 1'53.010 2.180

motogp-morbidelli-katar-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tsunodát és a Williamst is büntették egy-egy incidens miatt

Yuki Tsunodát megrovásban részesítették a sportfelügyelők az F1-es Bahreini Nagydíj első szabadedzésén történt incidens miatt. Eredetileg úgy tűnhetett, hogy a vizsgálat a Williams csapata és Alexander Albon ellen irányul, hiszen a thai pilóta autóját a garázsból Tsunoda elé engedték ki, azonban kiderült, hogy a „célpont” a japán volt, aki elkerülő manővere után megelőzte a Williamst a bokszban. Az indoklás így hangzik:

A 22-es rajtszámú autó versenyzője [Tsunoda] elmondta, hogy látta, amint a 23-as autó [Albon] elhagyja a garázsát, és úgy érezte, ha fékezne, hogy elkerülje, akkor könnyen blokkolhatnának a kerekei, és nekimehetne annak az autónak. Ezért inkább úgy döntött, jobbra húzódik, hogy elkerülje az ütközést. A sportfelügyelők elfogadják ezt a magyarázatot. Ugyanakkor, miután sikerült elkerülni az ütközést a 23-as autóval, a 22-es autó versenyzőjének vissza kellett volna sorolnia a 23-as autó mögé, ahelyett, hogy megelőzi azt. Egyértelműen rögzítve lett – különösen a közelmúltbeli események fényében –, hogy a bokszutcában történő előzés tilos, kivéve rendkívüli körülmények esetén, és a jelen eset nem tekinthető ilyennek.

tsunoda-bahrein-2

A Williams sem úszta meg azonban büntetés nélkül az edzést, hiszen mindössze percekkel ezen incidenst követően Albon és a Sainz helyére beugró Luke Browning veszélyesen közel kerültek egymáshoz, miután a csapat nem figyelmeztette a versenyzőket a veszélyhelyzetre. A bírság mértéke 7500 euró, az indoklás pedig a következő:

A versenyző [Albon] elmondta, hogy nem kapott figyelmeztetést a 46-os autó [Browning] közeledéséről, és lehetetlen volt észrevennie annak érkezését a tükrökben a közeledés sebessége, az autó állásszöge, valamint egy harmadik autó (a 34-es, Felipe Drugovich) jelenléte miatt. A csapat képviselője elmondta, hogy a helyzet figyeléséért felelős mérnökök „mindketten el voltak foglalva”, és nem adták meg a szükséges figyelmeztetést. A büntetés enyhítése kapcsán a sportfelügyelők figyelembe vették, hogy a 46-os autó kivezető körön volt, nem pedig gyorskörön, ugyanakkor a helyzet a nagy sebességkülönbség miatt így is komoly következményekkel járhatott volna.

albon-bahrein

A Barilla lett az F1 hivatalos tésztapartnere, Hamilton kedvencét szolgálták fel

Újabb partnert jelentett be az F1-es Bahreini Nagydíj pénteki napján a száguldó cirkusz: a Barilla lett a sorozat hivatalos tésztapartnere. A hírt Massimo Bottura 4 Michelin-csillagos olasz séf jelentette be. Az eseményen (amelyen Mészáros Sándor révén a Formula.hu is részt vett) Lewis Hamilton kedvenc paradicsomos tésztáját szolgálták fel.

Paolo Barilla korábban F1-es pilóta volt, a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján kilenc nagydíjon állt rajthoz a Minardival, és 1985-ben egy Porsche volánja mögött megnyerte a Le Mans-i 24 órás futamot.

f1-barilla

f1-barilla-bejelentés

f1-barilla-hamilton

f1-barilla-barilla

Verstappen a mclarenes megjegyzéséről: „Nem vicceltem…”

Nagy visszhangot keltett, hogy Max Verstappen a múlt vasárnapi Formula-1-es Japán Nagydíjon aratott győzelme után úgy nyilatkozott, hogy „bele sem akar gondolni”, mire lenne képes a rivális McLaren autójában: „Akkor nem is láttatok volna!” – utalt arra a regnáló F1-es világbajnok, hogy az MCL39-esben sokkal nagyobb előnnyel nyert volna Suzukában, mint az általános vélekedés szerint gyengébb és főleg nehezebben vezethető Red Bullban. A Bahreini Nagydíj médianapján a McLaren pilótái reagáltak a holland kijelentésére: Lando Norris szívesen venné, ha Verstappen kipróbálná az ő autóját, és szerinte csalódottan szállna ki belőle, míg Oscar Piastri szerint a címvédő csak viccelődve mondta, amit mondott.

Nos, ez utóbbit azonban maga Verstappen cáfolta, amikor felvetették mindezt neki Szahírban: „Nem vicceltem. Azt gondoltátok, hogy viccnek szántam? Nem, nem vicc volt. Tudjuk, mennyire nehéz és hogy mennyire szűk az autónk működési tartományba, utána jön a kérdés, hogy ’mit csinálnál a másik autóban?’. Nos, őszinte választ adtam. De azt is elmondtam, ugyanabban az interjúban, hogy ez úgysem fog megtörténni, szóval nincs szükség arra, hogy erről találgassunk” – tette hozzá a Red Bull pilótája.

f1-verstappen-norris-2

Az F1-es Bahreini Nagydíj tv-közvetítései

Péntek délután az első szabadedzéssel elkezdődik az F1-es Bahreini Nagydíj versenyhétvégéje, mutatjuk, hogy mikor és hol nézhetők az események. A második szabadedzést nem közvetíti az M4 Sport!

 

Péntek (április 11.) 

13:30-14:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

17:00-18:00 Formula-1, 2. szabadedzés 

   

Szombat (április 12.) 

14:30-15:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő) 

18:00-19:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

   

Vasárnap (április 13.) 

17:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)

 

A hétvége teljes programja minden más sorozattal és azok közvetítéseivel együtt megtalálható ebben a cikkünkben!

33-sunday-suzuka-2025_resize

   

Antonelli felidézte találkozását az eredeti Kimivel: „Semmiféle reakciója nem volt”

A Mercedes fiatalja, Andrea Kimi Antonelli állítja, nem a 2007-es világbajnokról, Kimi Raikkönenről nevezték el, egyszerűen megtetszett szüleinek a nem éppen tipikus olasz keresztnév – ugyanakkor óhatatlan, hogy a mercedeses tehetség nevét hallva ne jusson a korábbi finn közönségkedvenc egy F1-rajongó eszébe. Antonelli a bahreini FIA-sajtótájékoztatón felidézte találkozását az eredeti Kimivel, aki benevéhez hűen viselkedett.

„Egész kicsi voltam, talán 2018-ban történt, a monzai nagydíjon. Már az első találkozásnál megértettem, miért a Jégembernek hívják. Emlékszem, én teljes izgalomban mentem oda hozzá, neki pedig semmiféle reakciója nem volt” – idézte fel az első találkozást az akkor 12 éves Antonelli.

„De remek fickónak tartom. Igazán sosem tudtam beszélni vele, de egyértelműen szeretnék majd. Nagyszerű lenne tanácsot kérni tőle a versenyzésről is, hiszen sokat elért a sportban. A jövőben sort kerítenék rá” – beszélt arról a sajtónapon, hogy korábban még sosem beszélt Raikkönennel, de elfogadná a finn tanácsait.

Fotó: DPPI

„Nem tartják be a szakmai folyamatokat” – volt vezérigazgatója is beleállt az FIA-ba

Csütörtökön újabb fontos vezető távozott a Nemzetközi Automobil Szövetségtől: a sportért felelős elnökhelyettes, Robert Reid jelentette be a lemondását. Tette mindezt egy roppant kemény hangvételű közlemény kíséretében, amelyben arról írt, hogy szerinte  „a motorsport globális irányító testületén belül az irányítási normák alapvető összeomlása” tapasztalható.

Mindezek után megszólalt a BBC-nek nyilatkozva az a Natalie Robyn, aki az FIA történetének első vezérigazgatója volt, s aki tavaly májusban alig másfél év után nyújtotta be a lemondását: „A vezérigazgatóságom idején kihívást jelentő körülmények között dolgoztam a szövetség irányítási keretének megerősítésén és a működési átláthatóságának javításán. A sportért felelős elnökhelyettes lemondása egyértelműen jelzi, hogy komoly strukturális kihívások vannak.”

„Amikor a szakmai folyamatokat nem tartják be, az érintetteket pedig kizárják a döntéshozatalból, az aláássa egy erős szervezet alapjait. Szomorúan látom ezeket a fejleményeket, mivel fenyegetést jelentenek egy fontos intézmény hitelességére és hosszú távú hatékonyságára. Szorosan együtt dolgoztam Roberttel az FIA-nál töltött időm alatt, és nagyon tisztelem őt és persze az autósport jövője iránti elkötelezettségét.”

natalie-robyn-fia-1

Colapinto miatt igazolt át az Alpine-tól a Haashoz Hirakawa

Hétfőn jelentette be a Haas, hogy a néhány nappal korábban még az Alpine-nal szabadedzésen szereplő Ryo Hirakawa tölti be ezentúl a tartalékversenyzői státuszt a csapatuknál. A japán az F1-es Bahreini Nagydíj sajtónapján a Formula.hu jelenlétében kérdésre válaszolva elismerte, hogy döntésében közrejátszott, hogy az Alpine-nál vele együtt már négy tartalékos volt, beleértve Franco Colapintót is, így korlátozottak lettek volna a lehetőségei egy állandó ülésre:

„Igen, nem tagadhatom. Nehéz erre válaszolni, de szerintem úgy van, ahogy vélitek, szóval igen” – fogalmazott Hirakawa, aki egyébként a WEC-ben a Toyota Gazoo Racing világbajnok pilótája, így a Haasnál való szereplés emiatt is logikus számára. A pénteki szabadedzésen újra lehetőséget kapó Hirakawa amúgy a 31 éves kora ellenére sem tett még le a Formula-1-ről: „Könnyű azt mondani, hogy túl öreg vagyok, de ki tudja, jól tudok-e teljesíteni vagy sem. Múlt héten jó munkát végeztem, szóval ezt akarom továbbra is tenni, és csak a feladatomra koncentrálok.”

f1-hirakawa-haas

Nem hagy ki F1-es hétvégét gyermeke születése miatt Verstappen, Miami után lehet apa

Helmut Marko elárulta, hogy Max Verstappen és párja, Kelly Piquet első gyermekének születési időpontja nem fog ütközni egy F1-es nagydíjjal sem. 

Verstappen és Piquet 2024 végén jelentették be, hogy várják első közös gyermeküket, a szülés időpontja pedig várhatóan 2025 kora nyarán lesz. 

Az F1 azonban jelenleg egy kilenc hét alatt hét futamból álló sorozat közepén van az április 6-i Japán Nagydíj és a június 1-jei Spanyol Nagydíj között, ami azt jelenti, hogy Verstappen lemaradhat a gyermek születéséről.

f1-verstappen-redbull

Szerencsére a Red Bull tanácsadója, Marko elmagyarázta, hogy Piquet nem egy nagydíjhétvégén várja a babát – de a Miami Nagydíjhoz közel.

„A szülés időpontja nem esik egybe Max egyik versenyzésével sem, és május elejére van betervezve” – mondta Marko a Krone Zeitungnak. 

A kiadvány ezután a várható szülés időpontját május 6-ra, keddre adta meg, ami mindössze két nappal a Miami Nagydíj után van.

 

Kiderült, hol debütál a Pirelli új C6-os lágy F1-es gumija

Újabb két Formula-1-es nagydíj gumikínálatát tette közzé a Pirelli: a jövő heti Szaúd-arábiai Nagydíjhoz hasonlóan Miamiba és Imolába is a tavalyihoz képest eggyel lágyabb kiosztást visz az abroncsgyártó. A sprinttel tarkított idei első amerikai verseny esetén – Dzsiddához hasonlóan – ez a C3-as, C4-es és C5-ös keverékeket jelenti, az Emilia-romagnai Nagydíjon viszont debütál a Pirelli új C6-os abroncsa is, amely minden eddiginél lágyabb keveréket jelent: elsődlegesen az utcai pályákat célozta meg vele a cég, de már Imolában beveti a C4-es és a C5-ös mellett. Mivel tavaly Miamiban és Imolában is egykiállásos futamokat láthattunk, a Pirelli ezzel igyekszik megfűszerezni a versenyeket.

Természetesen a C6-os gumit többször tesztelték tavaly a csapatokkal, ugyanakkor például a szezon végi Abu Dhabiban tartott gyakorlás után Mario Isola Pirelli-főnök arról beszélt, hogy ott a kör végére már nemigen tartott ki a legpuhább keverék – úgy tűnik, Imolában nem tartanak ilyesmitől.

Az előttünk álló bahreini hétvégére egyébként a korábbi bejelentés értelmében a három legkeményebb, azaz a C1-es, C2-es és C3-as abroncsokat szállítja az F1 hivatalos gumigyártója, ahogy tette azt a múlt hétvégi Japán Nagydíj esetén is.

pirelli

Két japán a Red Bullban: Verstappen helyett Iwasa vezet az első bahreini F1-es edzésen

A Red Bull Racing is beállt a sorba: ők is egy fiatal újoncnak, név szerint Ayumu Iwasának adnak lehetőséget a hétvégi Formula-1-es Bahreini Nagydíj első pénteki szabadedzésén. Iwasa évek óta az energiaitalosok kötelékeibe tartozik, idén a Super Formulában vitézkedik, Liam Lawson és Yuki Tsunoda előléptetése után pedig ki nem mondva ő tölti be a tartalékpilótai szerepkört is a bikások két csapatánál. Nem lesz idegen számára a szabadedzésen való szereplés, hiszen tavaly már kétszer beugrott pénteken – akkor azonban a Visa Cash App RB-nél vezetett, azaz a nagycsapatnál, a Red Bullnál most először kap lehetőséget nagydíjhétvége keretein belül a japán.

A Red Bull már a hatodik csapat, amely vendégszereplőt jelentett be a bahreini FP1-re: a Ferrarinál Dino Beganovic, a Mercedesnél Frederik Vesti, az Aston Martinnál Felipe Drugovich, a Williamsnél Luke Browning, a Haasnál pedig Ryo Hirakawa fogja vezetni az egyik autót a szahíri hétvége első 60 percében – utóbbinak köszönhetően amúgy így egyszerre három japán lesz majd pályán, Iwasa ráadásul Tsunoda ideiglenes csapattársaként fog szerepelni. A szabályok idén már összesen négy alkalmat írnak elő a csapatoknak, amikor fiatal újoncot kell pénteken az autóba ültetniük, és nem véletlen, hogy a mezőny több mint fele Bahreinben lövi elő az egyik ilyet, hiszen a február végi teszt okán innen mindenki rengeteg adattal rendelkezik már.

f1-iwasa-redbull-1

Honda-vezér: Alig várom, hogy Tsunodát a dobogón lássam

Koji Watanabe, a Honda Racing elnöke úgy nyilatkozott, hogy Yuki Tsunoda rendkívül meggyőzően teljesített első versenyén a Red Bull csapatában – a japánt egyébként a nap versenyzőjének is megszavazták a rajongók.

„Alig várom, hogy a dobogón lássam. Az a képessége, ahogy a szavait tettekre váltja, valóban fantasztikus. A tudását képes átültetni a gyakorlatba, ami különlegessé tesz őt” – dicsérte a cég elnöke Tsunodát.

„A futam előtt mondtam neki, hogy maradjon nyugodt – valójában viszont én magam sem voltam az. Már jó ideje nem voltam ideges, így féltem, hogy átadom neki az izgatottságom, de örültem, hogy ő végig nyugodt maradt.”

„Kiváló kommunikációs készségekkel rendelkezik. Megnyugtató látni, hogy jól tud kommunikálni a Red Bull vezetőségével, és úgy vélem, ez jó eredményekhez vezet majd.”

f1-tsunoda-watanabe

Sainz nem vezet az első szabadedzésen, a Williams is fiatalnak ad lehetőséget Bahreinben

Dömping lesz az új versenyzőkből az F1-es Bahreini Nagydíj első szabadedzésén, pénteken 13:30-kor: 24 óra leforgása alatt a harmadik, összesen az ötödik csapat jelentette be, hogy újoncnak biztosít szabadedzéslehetőséget, eleget téve a szabálynak, miszerint négy nagydíjhétvégén legfeljebb két versenyt teljesített pilótát kell beültetni egy edzésen. A Ferrari Dino Beganovic, a Haas Ryo Hirakawa, a Mercedes Frederik Vesti, az Aston Martin Felipe Drugovich szerepeltetését jelentette be, legújabban pedig a Williams Luke Browningét.

Az átmenetileg Carlos Sainz autójába ülő Luke Browning a Williams akadémistája, korábbi GB3-as bajnok, 2024-ben a Formula-3 harmadik helyezettje, jelenleg pedig a Formula-2-ben ugyanebben a pozícióban áll – az egyetlen megtartott ausztrál sprintfutam alapján. Browning számára nem a mostani lesz az első edzésrészvétel, tavaly Abu Dhabiban szintén szerepelt az első szabadedzésen, majd a teszten is.

A Williams közleménye szerint Browning felkészülése részeként TPC-teszten vett részt, Monzában a csapat 2023-as autóját vezette az akadémia új tagja, Victor Martins társaságában.

Ugyanitt, Monzában a sajtóhírek szerint az Alpine is tesztelt, méghozzá Franco Colapintóval, aki először vezette a csapat autóját, szintén egy kétéves modellt.

Az Aston Martin is lehetőséget ad tartalékosának az F1-es Bahreini Nagydíj első edzésén

Az Aston Martin bejelentette, hogy a teszt- és tartalékversenyzőjük, Felipe Drugovich fogja vezetni Fernando Alonso autóját a hétvégi Bahreini Nagydíj első pénteki szabadedzésén. Az idei évre módosított szabályok értelmében a csapatok összesen négyszer – azaz pilótánként kétszer-kétszer – kötelesek egy fiatal újoncnak, aki maximum két F1-es nagydíjon állt rajthoz, lehetőséget biztosítani versenyhétvégék nyitó gyakorlásain.

Mivel a téli tesztet is Bahreinben rendezték, több csapat is ezt a helyszínt választotta az egyik alkalomra: Drugovich már a negyedik bejelentett pilóta ezen a fronton, hiszen a Ferrari Dino Beganovicnak, a Haas a frissen szerződtetett Ryo Hirakawának, a Mercedes pedig Frederik Vestinek biztosít lehetőséget néhány nap múlva.

Drugovich amúgy a legrutinosabb szabadedzés-résztvevők közé tartozik, hiszen ez már a hatodik ilyen alkalom lesz a korábbi Formula-2-es bajnok számára. Mint arra az Aston közleménye is kitér, a brazil már több mint 9100 km-et teljesített F1-es autó volánjánál (anno ő pótolta Lance Strollt is a 2023-as bahreini teszten, amikor a kanadai sérült volt).

f1-drugovich-aston

Alonsót saját 2012-es F1-es szezonjára emlékezteti Verstappen teljesítménye

Max Verstappen úgy áll egyetlen pontos hátránnyal a második helyen a Formula-1-es vb-tabellán a Japán Nagydíjon aratott győzelme után, hogy a Red Bull határozottan gyengébb konstrukció, mint a McLaren – de még a Mercedes is olykor erősebbnek tűnik náluk. Nem véletlenül méltatták annyian a címvédő szombati pole-pozíciós körét Suzukában, amellyel a vasárnapi sikerét is megalapozta.

A dicsérők táborába tartozott Fernando Alonso is, akit Verstappen eddigi produkciója arra emlékezteti, ahogy ő küzdött a Ferrarival 2012-ben a vb-címét a szezon nagy részében erősebb Red Bullban ülő Sebastian Vettel ellen: „Voltam én is ebben a helyzetben. Harcoltam a világbajnokságért a harmadik-negyedik leggyorsabb autóval. Végső soron ez nehéz. És nehéz lett volna nekem is legyőznöm Vettelt. Úgyhogy remélem, a végéig harcban tud lenni. De javítaniuk kell kicsit a gépen.”

A 2012-ben végül néhány ponttal Vetteltől elmaradó Alonso hozzátette: „Nyert már négyet, szóval képes egy kissé kevésbé versenyképes autóval is harcolni. De igen, kemény ez. És szerintem az emberek nem is érzékelik, mennyire nehéz, és hogyan kell minden egyes hétvégét tökéletesen lehoznod. És eddig ezt teszi. Mint mondtam, bizonyos tekintetben az én 2012-es évemre emlékeztet. Amikor az autónk nem volt annyira jó, mégis a bajnokságért küzdöttünk.”

f1-verstappen-redbull-japan

MotoGP: Katarban visszatér sérüléséből a világbajnok Martin

Amennyiben a pályán esedékes csütörtöki orvosi vizsgálaton is átmegy, Jorge Martin rajthoz áll a MotoGP hétvégi Katari Nagydíján – közölte kedden az Aprilia. A Pramac Ducatitól átigazoló regnáló világbajnok előbb a sepangi teszten sérült meg, majd a szezonnyitóra készülve edzés közben újra eltörte a bal kezét, emiatt kénytelen volt kihagyni az első három 2025-ös futamot.

Az Aprilia közlése szerint azonban a saját orvosai orvosai rábólintottak Martin visszatérésére, így a tervek szerint Lusailban már pályára is fog gurulni az #1-es rajtszámmal. A spanyol célja persze elsődlegesen a saját fizikai állapotának felmérése és az RS-GP-vel való ismerkedés lehet a hétvégén, elvégre alig néhány kört tudott megtenni a malajziai teszten a két bukása előtt az idei motoron. Martin azt is elismerte az Aprilia közleményében olvasható nyilatkozatában, hogy pillanatnyilag abban sem biztos, hogy fizikailag végig fogja bírni a futamot, de ha teljesíti a távot, az már egy győzelem lesz számukra.

A MotoGP Katari Nagydíjának hétvégi menetrendje ide kattintva böngészhető.

AR_Preview_GPQatar_01

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Dán fiatal váltja Russellt a bahreini szabadedzésen

Frederik Vesti fogja vezetni George Russell Mercedesét a soron következő Bahreini Nagydíj első szabadedzésén. A német istálló tartalék- és szimulátorversenyzője, aki mercedeses kötelezettségei mellett idén az IMSA sportautó-bajnokságban versenyez, először fog beülni a W16-os volánja mögé – mármint élőben, mivel Bradley Lord, a csapat kommunikációs vezetője úgy fogalmazott, hogy Vesti vezette eddig a legtöbbet a Mercedes idei autóját, viszont csakis virtuálisan.

A Formula-2-es bajnokság 2023-as második helyezettje 2023-ban és 2024-ben már vezette Mercedes-juniorként a csapat akkori autóit a szezonzáró teszteken Abu Dhabiban. Elképzelhető, hogy bahreini jelenése mellett még egyszer láthatjuk majd a dán pilótát Russell helyén az idei szezonban, ugyanis a szabályok szerint minden csapat mindkét autóját kétszer egy újonc pilótának kell vezetnie F1-es szabadedzésen. Ezt a kötelezettségét Andrea Kimi Antonellivel már abszolválta az alakulat Ausztráliában és Kínában, amíg az olasz fiatal még kellően kevés tapasztalattal rendelkezett ahhoz, hogy megfeleljen az előírásoknak.

Nem Vesti lesz az egyetlen újonc fiatal, aki F1-es versenyzőt „helyettesít” a bahreini első szabadedzésen: korábban a Ferrari jelentette be, hogy Charles Leclerc autóját Dino Beganovic vezeti majd, míg a Haasnál a frissen leigazolt tartalékos, Ryo Hirakawa kap lehetőséget.