Igaznak bizonyultak a sajtóhírek, az FIA által közzétett dokumentumból hivatalosan is kiderült, hogy átszabott padlólemezzel érkezett meg a Ferrari a Formula-1-es Bahreini Nagydíjra. Kisebb újítások viszont a McLarenre és a Red Bullra is felkerültek.
Néhány éve már kötelező jelleggel le kell adnia az F1-es csapatoknak az FIA felé az adott versenyhétvégére szállított fejlesztéseiket, ezeket pedig aztán listába szedve közzé is teszi a Nemzetközi Automobil Szövetség.
Bahreinben a várakozásoknak megfelelően a Ferrarié a leghosszabb lista, hiszen valóban megérkezett az állítólag eredetileg csak Miamira tervezett padlólemez-fejlesztés, amellyel a harmatos idénykezdetre kívánnak reagálni Maranellóban – amelyben a feltételezések szerint komoly szerepet játszik az, hogy a vörösök nem tudják kellően alacsonyra állítani az autó hasmagasságát.
A Ferrari átdolgozta az SF-25-ös teljes alsó részét, beleértve a padlólemez testét, széleit, sőt a diffúzor meghosszabbítását is, ezzel javítanák és optimalizálnák a levegő áramlását a versenygép alatt. A Scuderia hangsúlyozta, hogy nem pályaspecifikus fejlesztésről van szó, ráadásként pedig minimálisan hozzányúltak a hátsó szárnyhoz is, amellyel pedig az aerodinamikai hatékonyságot szeretnék növelni.
Mivel készült a McLaren és a Red Bull?
A négy élcsapat közül csak a Mercedes nem vitt semmilyen újítást Bahreinbe, a McLaren és a Red Bull viszont egy-egy aprósággal készült. A McLarennél az első fékcsatornánál lévő szárnyacska geometriáját módosították a jobb áramlás és ezáltal a jobb aerodinamikai teljesítmény elérése érdekében.
A Red Bullnál az első szárny felső elemét hosszabbították meg, ezzel a megfogalmazásuk szerint nagyobb mozgásterük lehet a célzott aerodinamikai egyensúly elérésére – amivel pedig igazából már tavaly óta küszködnek az energiaitalosok. Emellett szélesebb hűtőrácsokkal is készült a Red Bull, ezzel nyilvánvalóan a várható bahreini hőségre reagálnak.
Érdekesség, hogy az alsóház/középmezőny hat alakulata közül öten nem jelentettek le semmilyen fejlesztést. A Haas az egyetlen kivétel: ők a motorborítás középső kimenetelét növelték meg, hogy nagyobb hőkibocsátást tegyen ez lehetővé. Mint írják, ezt csak „speciális igény esetén” fogják használni, azaz vélhetőleg ezzel is a szahíri forróságra készülnek.