DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 7. hétfő
Formula+

F1Stat: Verstappen és Antonelli rekordjai

Ötödször nem változott az első hat, Verstappen olyat tett, amit Suzukában még senki, Antonelli behúzott két korrekordot, a McLarennek nem megy a suzukai időmérőn – japán F1-es statisztikák.

A dobogósok

Max Verstappen karrierje 64. futamgyőzelmét szerezte, ugyanúgy Suzukában nyerte meg a 64.-et, ahogy Michael Schumacher 2002-ben.

verstappen-suzuka-win-2



A Red Bull nyolcadik suzukai győzelmével megelőzte a McLarent és a Ferrarit a helyi örökranglista első helyén.

Verstappen az első versenyző, aki sorozatban négy Japán Nagydíjat nyer meg, s ez összesen a 12. alkalom, hogy egy pilóta legalább négyszer megnyeri zsinórban ugyanazt a nagydíjat – a rekordot Senna (1989–1993, Monaco) és Hamilton (2017–2021, Barcelona) tartja.

Harmadszor fordul elő, hogy sorozatban négyszer ugyanaz a versenyző szerzi meg a suzukai rajtelsőséget, korábban Schumacher (5, 1998–2002) és Vettel (4, 2009–2012) szerzett zsinórban négy pole-t Japánban.

verstappen-pressconf-suzuka

Verstappen az F1 történetének 6. versenyzője Hamilton, Schumacher, Prost, Piquet és Vettel után, aki legalább 10 különböző szezonban arat futamgyőzelmet – sorozatban pedig előtte csak Hamiltonnak, Schumachernek és Prostnak sikerült ez.

A holland a 7. pilóta, aki zsinórban hetedik évében tud pole-t szerezni, a ranglistán előtte áll Hamilton, Schumacher, Senna, Piquet, vele holtversenyben pedig Moss és Clark.

Verstappen sorozatban 24. pontszerzésével beérte Michael Schumachert az örökranglista ötödik helyén – csak a nagydíjakat figyelembe véve.

verstappen-suzuka-win

Ha a sprinteken szerzett pontokat is számítjuk, Piastri 29-nél jár, Norris pedig 28-nál jár, ami az F1 történetének 4. és 5. leghosszabb sorozata.

Az ausztrál sorozatos 31. célba érésével immár a 6. leghosszabb ilyen sorozat boldog tulajdonosa.

Norris és Verstappen 14. alkalommal végzett együtt az első két helyen (tetszőleges sorrendben), ami holtversenyben a 11. leggyakoribb párosítás az F1 történetében. Ha még kétszer együtt állnak a dobogó első két fokán, a 7. helyre jönnek fel.

verstappen-suzuka-podium

Oscar Piastri lett a 7. versenyző az F1 történetében, aki dobogót szerez a születésnapján – az utolsó Rubens Barrichello volt 2004-ben Monacóban.

Mivel a McLaren nem tudta megszerezni a pole-t, továbbra is Gerhard Berger (1991) a wokingiak utolsó versenyzője, aki rajtelsőséget szerzett Suzukában azt követően, hogy az első öt itteni futamból négyszer is az övék volt a pole – azóta 26 különböző pályán szereztek rajtelsőséget, Suzukában pedig 5 futamgyőzelmet arattak.

norris-japan-2

A szezon első három nagydíját 2013 óta először nyerte három különböző versenyző, ráadásul az F1 történetében először mindhárman a pole-ból nyertek.

A többiek

Charles Leclerc 25. alkalommal végzett a negyedik helyen, ami a 6. legtöbb az F1 történetében Vettel, Hamilton, Raikkönen, Alonso és Berger után.

Andrea Kimi Antonelli minden idők legfiatalabb versenyzője, aki élen tölt egy kört futamon, három nappal megjavítva a 2016-os Spanyol Nagydíjat megnyerő Max Verstappen rekordját.

antonelli-suzuka-2

Az olasz karrierje első leggyorsabb körét szerezte, amivel szintén a legfiatalabb, fél évvel és két nappal megjavítva Verstappen 2016 interlagosi rekordját.

Az első hat helyezett sorrendje nem változott a rajtsorrendhez képest, ami először fordult elő épített pályán – leszámítva a 2021-es Belga Nagydíjat, melyen egyetlen kört sem futott a mezőny versenytempóban. Monacóban kétszer, Szingapúrban egyszer történt meg ez eddig.

leclerc-suzuka-2

Lewis Hamilton továbbra is minden egyes suzukai futamán bejutott a Q3-ba – ezt egyébként a McLaren két pilótája is elmondhatja magáról, természetesen jelentősen kevesebb futamon.

Fernando Alonso a 13. helyről rajtolva 11. lett, mindkét helyezés a második legtöbbször lett az övé az F1 történetében, előbbi Hülkenberg, utóbbi Perez mögött.

alonso-suzuka-2

Az elmúlt 14 suzukai futamon mindössze másodszor fordult elő, hogy a Red Bull valamelyik versenyzője nem jut be a Q3-ba.

Lance Stroll körhátránya akadályozta meg, hogy az F1 történetében először minden induló körön belül érjen célba – szintén leszámítva a fentebb említett 2021-es Belga Nagydíjat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: