DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 27. csütörtök
Élő cikkek

ÉLŐ: A bahreini F1-es teszt második napja

Második napjával folytatódik csütörtökön az egyetlen előszezoni F1-es teszt a szahíri pályán: kövessétek velünk az eseményeket egész nap!

Lila szektorral indította Hamilton a körét, de a 11-es kanyarnál belehibázott, így elvette a gázt.

A megtett körök számában Russell vezet, az imént átlépte az 50-es határt a Mercedesszel. 40 fölött még Ocon és Hülkenberg, a sor végén Piastri 25-tel.

Eltelt a harmadik óra is, így állunk most:

Piastri először fut érdemi időt, feljön vele az említett kvartett mögé az ötödik helyre.

Russell ideje azt is jelenti amúgy, hogy fél másodpercet gyorsult tavalyhoz képest a Mercedes!

Hamilton öt ezredet tovább javít, ahogy gyorsul Gasly is az Alpine-nal, de marad a negyedik helyen a francia.

Többen is ráhajtanak most a gyorskörökre, és megvannak az első 1:30 alatti körök: előbb Russell töri át a határt, majd Hamilton még őt is megelőzi két tizeddel, így gyorsan visszaáll az élre a Ferrarival 1:29,675-ös idővel! Mindketten C3-as gumin, Sainz a C2-essel harmadik tehát.

Sainz javít, egyetlen századra megközelíti az éllovas Hamiltont a második helyen. És nem győzzük hangsúlyozni, a spanyol a C2-es keményebb gumin érte el ezt az idejét is. Nagyon jól mozog egyelőre Sainz és a Williams párosa!

Az 1-es kanyarban többen is besokallnak, az imént Hamilton is produkált egy elfékezést. Trükkösek még a körülmények, hiába állt el az eső.

Újabb fél óra telt el, a sorrendben nincs változás a néhány poszttal korábbihoz képest, viszont Russell már 42 megtett körnél jár, ezzel messze ő a nap legszorgalmasabbja eddig.

Piastri feljön hetediknek - majd csúnyán elfékezi magát a célegyenes végén, kiszalad a bukótérbe.

Többen követik most már Russell példáját, Hülkenberg és Tsunoda is a pályán, sőt Piastri is, aki még mindig mért kör nélkül állt - eddig a pillanatig, egy öt másodperccel lassabb idővel feliratkozott a McLaren az eredményjelzőre.

És végre újra autó a pályán, méghozzá slick gumikon: Russell jött ki a Mercedesszel.

Letelt a második óra, nem sokat változott az állás az eső miatt, de azért mutatjuk - a megtett körök számával együtt, amiben Russell és Ocon vezet egyelőre ma:

Közben egy érdekes híresztelés még a szerdai napról: a Sky Germany úgy értesült, hogy furcsa balesetet szenvedett a Stake garázsában Nico Hülkenberg, ugyanis amikor a Sauber szerelői dolgoztak az autón, egy "apró szilánk" felrepült, egyenesen a német pilóta szemébe - ezért hamarabb be is fejezte a munkát, majd a két etap közötti sajtótájékoztatót is kihagyta, mert némi orvosi kezelésre volt szüksége. Mindenesetre nem lehetett súlyos a gond, ma reggel már újra autóba ült Hülkenberg.

A Haas Twitter-adminja már élcelődik is a helyzeten: "Hol van mindenki más a pályáról? Elfelejtettétek az intermediate gumikat, mi?" 

Vizuális bizonyíték!

Éééés kijön Ocon a Haasszal - intermediate gumikon! Ez azért nem volt rajta előzetesen a bingókártyánkon! És valóban nedves is azért az aszfalt.

Ahogy a nap elején említettük, csak a Haas és az Aston hozatott esős pályára alkalmas abroncsokat a tesztre. Tudtak valamit!

Persze a garázsban nem feltétlenül lazsálás megy most sem: a Mercedesnél például féket cserélnek a W16-oson.

Ilyenek a körülmények jelenleg Bahreinben, nem csoda, hogy senki nincs a pályán:

Piastri korábbi megingása videón:

A szemerkélés miatt megint kevésbé aktív a mezőny, Hamilton jött csak ki a bokszból, de jelenti is a rádión, hogy eléggé nedves az aszfalt - annak rendje és módja szerint vissza is tér a garázsba a kör végén.

Piastri és Sainz alatt is látványosan megbicsaklott az autó a 11-es kanyarban, mindketten lesodródtak a bukótérbe is - alighanem némileg a szemerkélés is belejátszott ebbe...

Az esőszemerkélés ismét ráerősített, és közben a szerdai leggyorsabb Norris nyilatkozik az F1 TV-nek: "Az autó ugyanolyannak érződik, mint tavaly, ami jó. Sok dolgot próbáltunk ki, ellenőrzünk mindent, így az első napon nem számít, hogy elsők vagy utolsók vagyunk."

Eltelt az első óra, így állunk pillanatnyilag - Piastri még mért kör nélkül, de a McLaren tegnap sem kapkodta el a kezdést:

Az F1 TV-s helyszíni riporter szerint mostanra teljesen elállt a szemerkélés, és érkeznek is erős idők: Sainz előbb a harmadik, majd ebben a pillanatban a második helyre ugrott előre a Williamsszel - méghozzá a C2-es, keményebb keveréken! Hülkenberg közben a hatodik a Stake-kal, másfél másodperc a hátránya.

Hamilton elment még egy gyorskörre, ez most az autó mozgásából is látszott, hogy a határok feszegetéséről (is) szólt már: 1:30,080-ra javít két lila szektor után a brit.

Újabb legjobb idő és helycsere az élen: Hamilton szűk egy tizeddel megjavítja Russell eredményét, 1:30,287-et fut a Ferrarival a C3-as (most közepesnek számító, de az itteni hétvégén majd a leglágyabb keverékként elhozandó) gumin.

Gasly is összerakott egy jobb kört az Alpine-nal: egyetlen századra megközelíti Lawsont, így most a harmadik a francia.

Lawson bejön másodiknak Russell mögé a Red Bull-lal, de nyolc tized a hátránya. A harmadik Hamilton két másodpercre a volt csapattárstól.

Mozgóképes formában az iménti bokszutcai jelenet:

Pályán az Aston Martin is Alonsóval, amit csak azért emelünk ki, mert tegnap messze ők teljesítették a legkevesebb kört: ők 88-ig jutottak, a második legkevésbé szorgalmas istálló, a Stake 114-ig, a csúcstartó Haas pedig 160-ig - ami majdnem kétszer annyi, mint az Astoné.

Russell odapörkölt egy kisebbet: 1:30,379-es köre a teszthét eddigi legjobb ideje, minimálisan megelőzve Norris előző napi eredményét - délelőtti etapban ez nem rossz a Mercedestől!

Jaj, volt egy kicsit neccesebb momentum a bokszkijáratnál: a kihajtó Lawson Red Bulljához került igen közel az egy ideje már ott parkoló, de éppen akkor elinduló Sainz Williamse.

Piastri töri meg a csendet a pályán, de csak egyetlen körre - és közben az FIA jelezte, hogy a délelőtti szakasz utolsó perceiben ők is rendszert és procedúrákat tesztelnek: VSC-fázist, felvezetőköröket és próbarajtot is láthatunk majd.

Bő negyed óra után elcsendesült a pálya, Hamilton, Russell, Hülkenberg, Ocon, Lawson, Tsunoda a kezdeti sorrend.

Vannak ám már köridőink is, csak azért nem beszéltünk eddig róluk, mert semmilyen szinten nem reprezentatívak. Mindenesetre Hamilton 1:33,680-as idővel vezet Russell előtt - összehasonlításképp: Norris 1:30,4-gyel zárta élen a szerdát. Viszont ez azért jelzi, hogy nem vészes a szemerkélés.

Tsunoda autóját szépen kidekorálta aerorácsokkal a Racing Bulls, de ez megszokott a tesztnapok elején.

Szemerkélés ide vagy oda, Hamilton is kijött a pályára - sőt, mostanra mind a tíz csapat megkezdte a munkát.

Piastri is jelenti rádión az esőcseppeket, de a McLarennél nem számítanak erősebb intenzitású csapadékra. Az ausztrál mindenesetre egyből vissza is tért a bokszba.

Gasly és Piastri is csatlakozik hozzájuk. És bizony előbbi sisakrostélyán látszik, hogy szemerkél az eső! Hűvös is van: 13 fok a levegő, mindössze 14 fok (!) az aszfalté...

És ebben a percben elindult a második tesztnap Bahreinben: Hülkenberg és Russell hajtott ki elsőként a pályára.

Készülődnek már a versenyzők, Sainzra például igen hosszú nap vár ma:

Amit még érdemes kiemelni, hogy minden csapat autója roppant megbízhatóan rótta a köröket, de ez el is várható egy szabályrendszer negyedik évében, ahol gyakorlatilag alig voltak változások a technikai előírásokban. És a megbízhatóság a versenyzőkre is igaz: Lawson és Hadjar egy-egy kisebb megforgása volt az egyetlen említhető igazi hiba szerdán.

A szerdai nyitányon egyébként Norris és a McLaren volt a leggyorsabb, és bár ennek még nyilván túl sok jelentősége nincs, a pályán mutatott produkcióval, az autó viselkedésével együtt úgy fest, hogy valóban a favoritok között lesz az MCL39-es. A Red Bull is mintha stabilabb lenne, mint az elődje, a Mercedesnek a szokottnál hűvösebb körülmények is kedvezhetnek, a Ferrari pedig ugyan Helmut Marko szerint csalódás, de jegyezzük meg, hogy Leclerc korábban futotta a gyorskörét a közvetlen riválisainál.

A középcsapatok közül bizonyos pontokon a Williams, máshol az Alpine volt igazán meggyőző a pályaszéli elemzések, pl. a The Race tudósítóinak megfigyelése szerint, de az Aston is ott lehet a boly elejében. A Racing Bulls tűnt a legátlagosabbnak, a Stake a vártaknak megfelelően a leghaloványabbnak, a Haas nyers teljesítményéről pedig nem sok minden derült ki, mivel annyira a megtankolt autóval való körözésre fókuszáltak a csapatnál.

A nap egyik érdekessége lehet, hogy az előrejelzések szerint benne van a pakliban, hogy esni fog az eső: 60 százalék körüli esélyt jósolnak erre a nap későbbi szakaszára. Igen, tegnap is szemerkélt estefelé Bahreinben, de ez most komolyabbnak ígérkezik, ha lehet hinni az időjósoknak.

És akkor itt jegyezzük meg, hogy csak az Aston és a Haas rendelt be magának intermediate és/vagy full esős abroncsokat.

Na de kik is fognak körözni pontosan? Ma már nem mindenki, ugyanis néhány csapat egész napra ülteti be a pilótáját: így tesz a Red Bull Lawsonnal és a Williams Sainzcal. A többieknél munkamegosztás lesz délelőtt-délután viszonylatban, valahol ugyanabban a felállásban, mint tegnap (lásd pl. Ferrari és McLaren), valahol fordítottban (pl. Mercedes). Szóval:

McLaren: Piastri / Norris

Ferrari: Hamilton / Leclerc

Red Bull: Lawson

Mercedes: Russell / Antonelli

Aston Martin: Alonso / Stroll

Alpine: Gasly / Doohan

Haas: Ocon / Bearman

Racing Bulls: Tsunoda / Hadjar

Williams: Sainz

Stake: Hülkenberg / Bortoleto

Ha nem lesz újabb áramszünet, akkor a tervek szerint itthoni idő szerint reggel 8-tól délig, majd délután 13 órától 17 óráig fognak körözni az autók a szahíri pályán.

Köszöntünk ismét mindenkit, jön az újabb, szám szerint a második tesztnap Bahreinből - tartsatok velünk ma is!