Ez volt az F1-es Kínai Nagydíj szabadedzése
Így Norris, Leclerc, Piastri, Hamilton a top négy, Verstappen lágygumis kör nélkül maradt, Russell pedig nem javított a lágyakon a közepesekhez képest.
Innen jön a sprintidőmérő magyar idő szerint 8:00-kor!
Norris fél másodperccel (!) zárja az élen a gyakorlást, Piastri belehibázik az utolsó körbe.
Verstappen nem megy végig lágy gumikon, csak a közepeseken futott kört, így csak a lista alsó részében zárja a gyakorlást.
Az idő lejárt, de még most jönnek a gyorskörök befejezései!
Leclerc, Norris, Hamilton a top három, mindhárman egyetlen tizedmásodpercen belül!
Ráadásul felkerültek a lágy gumik az utolsó percekre, mindenki megpróbál még egy időmérős kört.
Már meg is kapták a zöld jelzést, jön mindenki!
Még tart a piros zászlós fázis, 10 perc van hátra az edzésből.
Sárga zászló, majd piros zászló: Jack Doohan Alpine-jában adja meg magát a kormányszervó!
15 perc van hátra, Russell, Leclerc, Piastri a top három, Norris és Verstappen nem jött újabb g yorskört, Leclerc pedig elhibázta.
Antonelli a bal első gumi állapotára panaszkodik, a Mercedes azt jelenti, hogy minden autónál ezt tapasztalják.
Leclerc is lecsúszik a pályáról az egyes kanyarban.
A széllel erősen küszködnek a versenyzők.
Hamilton rádiózása továbbra sem kerek: a zt válaszolja a mérnökének, hogy most két különböző információt kapott arról, hogy mit hova állítson...
Lawson egy hosszabb kihagyás után visszatérhet a pályára, a csapat megcsinálta a Red Bullt.
Norris alatt a hosszú egyes kanyarban is meginog a McLaren, nem könnyű az íven tartani...
A hajtűkanyar féktávját eddig szinte mindenki elrontotta már, ott láthatjuk a legtöbb elfékezést, vagy pályáról leszaladást.
Lawson autóján hosszú-hosszú percek óta dolgozik már a Red Bull a gaarázsban, az új-zélandi hétvégéje megint nagyon nehéznek ígérkezik...
Most kezdenek majd visszaszivárogni a pályára a pilóták.
Féltávnál Russell, Leclerc, Hamilton, Antonelli, Verstappen, Piastri, Norris, Sainz a sorrend. De a két McLaren és Verstappen elég korán futotta a maga körét.
Helyszíni kollégánk, Mészáros Sándor jó helyről figyeli az eseményeket:

Most kicsit elcsendesült a pálya, a nagy vágta után a legtöbben a bokszba hajtottak, csak pár autó maradt kint.
Már Leclerc, Russell, Hamilton a top három, Norris elfékezi magát.
A Ferrari elsőre kezesebbnek tűnik, mint egy hete!
Közben már Mercedes 1-2 az élen Russell-Antonelli sorrendben!
Piastri szerint a McLaren jó, de a tempós kanyarokban kissé ideges.
Hamilton összerak egy jó kört, átveszi a vezetést!
Piastri 26 ezredmásodperccel átveszi a vezetést Norris előtt.
Közben már Norris-Russell a top kettő, de ezek a köridők még természetesen a közepes keverékű gumikon érkeznek.
Egyelőre Verstappen, Leclerc, Hamilton a top három, de a brit bő három tizedet kap a hollandtól és kettőt Leclerc-től.
Eddie Jordanre emlékezünk...

Tsunoda viszont azt jelenti, hogy az új aszfalt jobban tapad, mint várták...
Liam Lawson is a kavicságyban, ő is visszajön...
Négy perc elteltével megvan az első hiba: Albon nem fér el a pályán a 9-es kanyarban, de gond nélkül visszajön. Egy megforgás után.
Ráadásul mivel Melbourne-ben kevés volt a száraz pályán megtett kör, pláne fontos az adatgyűjtés, hiszen most ha nincs is túl meleg, de hétágra süt a nap...
Minden autó azonnal érkezik a pályára: ebben az egy órában kell kipróbálni az előzetesen kitalált beállításokat, leellenőrizni a hasmagasságot, és nekimenni a hétvégének, bár ha valami nem kerek, akkor holnap még lesz lehetőség a módosításra, de már csak a sprintesemények után.
Zöld jelzés, kezdődik az egyórás gyakorlás!
Hogy mit érdemes tudni a hétvégéről? A kezdés előtt még pont belefér beharangozó videónk...
Ne feledjétek, ez a mai program:
Péntek
04:30-05:30 Formula–1, szabadedzés (07:25-től M4 Sport)
05:28 WRC, második versenynap (RallyTV – előfizetés után)
08:30-09:14 Formula–1, sprintkvalifikáció (M4 Sport)
Jó reggelt mindenkinek, perceken belül kezdődik az F1-es Kínai Nagydíj egyetlen szabadedzése!