Eltelt az első óra, így állunk pillanatnyilag - Piastri még mért kör nélkül, de a McLaren tegnap sem kapkodta el a kezdést:

A nap próbarajttal zárul, a kivezető kör után mindenki felállt a rajtrácsra, majd egyesével elindulnak. Mi pedig elköszönünk mára, legalábbis a közvetítéstől, az F1 szekcióban még hozunk híreket a második tesztnap kapcsán!
Az autók a bokszutcában sorakoznak fel, aztán tesztjelleggel megtesznek egy felvezető kört, majd egy próbarajtot a rajtrácsról. Mi pedig mutatjuk a mai sorrendet – Sainz első helyet érő körét az utolsó három órában nem tudták megdönteni:

Piros zászlós teszt három perccel a vége előtt, így a tegnap leggyorsabb Norristól már biztosan nem látunk gyorskört – az a versenyszimuláció azonban előre vetítette, nagyon erős az idei McLaren is.
Eközben a visszajátszáson Antonelli, aki most az 1-es kanyart szélesítette ki – nagyon sokadik alkalommal mért el féktávot ezen a napon az olasz újonc.
Pár gyors kerékcsere az utolsó 10 percben: Norrisra és Doohanre friss gumik kerültek fel, juthat még izgalmas köridő a végére.
A hajrában is kevés javítást látunk, Norrisnak esélye volt rá, de inkább visszajött a bokszba. Hadjar a C4-esen feljön a tizedik helyre – de láthatóan küzd a Racing Bullsszal.
Az utolsó fél órába lépve a Mercedes átlépte a 145 megtett kört, 130 felett van még a Racing Bulls és a Haas. Sainz egymaga 119-et tett meg a délelőtt és délután során.
Még néhány adat az iménti versenyszimulációról, ami még biztatóbb fénybe helyezi a McLaren tempóját: Leclerc visszaesett 1:34-es tartományba azokban a körökben, mikor Norris 1:32-re volt képes. Antonelli 1:33 végi köröket teljesített. Persze üzemanyagszintben és beállításban bőven lehet különbség az autók között.
Norris letolt egy teljes versenyszimulációt, három etappal 20, 18 és 20 körben. A harmadik etapban 1:32-es köröket futott, ami erős teljesítmény.
Eközben Leclerc hasonló szimulációt teljesít, a vége felé jár, ő 1:33-as köridőket fut.

Nagy munka zajlik a Red Bull garázsában. Lawson 86 körig jutott a nap folyamán – nem nagy mennyiség, tekintve, hogy egyedül ő vezetett ma.
Az állás 16 órakor: az elmúlt órában Stroll és Lawson javított, Hadjar elmozdult az utolsó helyről.

Az autók többsége a pályán, Norris pedig lendületben, Bortoleto után Leclerc ellen is bemutatott egy könnyű előzést – egy kicsi, korai siker a Ferrarival szemben.
Bortoleto nem létező íven: a 2-es kanyart vágta le a Stake brazilja.

Norris igyekszik behozni lemaradását, amely a délután kezdetén kiesett, már 47 körnél jár. Bearman pedig, aki végül a padló miatt a vártnál kevesebb időt töltött a bokszban, elérte az 50-t. Az egész nap vezető Sainz 96-nál tart, lassan meglesz számára a 100. Csapatok szintjén a Mercedes már elérte ezt a határt, sőt 113-nál tartanak.
Másfél órával a teszt vége előtt sűrűsödik a forgalom, hét autó van a pályán, de nemrég kilencen is köröztek egyszerre. A Mercedes lassú köröket teljesít, Antonelli hét másodperccel maradt el, Stroll viszont épp megjavította legjobbját, hatodik pozícióba lépett fel.
Felmerült egy teória a hivatalos közvetítés csapatába tartozó Bernie Collins, az Aston Martin korábbi vezető versenystratégája révén: Collins szerint a McLarennek aerodinamikai problémája lehet, talán valami nem működik úgy, ahogyan a csapat elképzelte. A szakértő szerint erre utal a csapat relatív kevés pályán töltött ideje, valamint az, hogy a szokottnál többet teszteltek áramlásmérő festékkel.
Az ég szinte teljesen sötét, már a reflektorok adnak világosságot a pályán. Úgy tűnt a Ferrari mozgásából, hogy Leclerc a C3-as keveréken végre fut egy gyors köridőt, a monacói azonban a kör végén a bokszba jött, hogy végrehajthasson egy próbarajtot.
15 órakor, két órával a tesztnap vége előtt így állunk.
Egy órával ezelőtthöz képest minimális változás történt a listán, az akkor még köridő nélkül álló Stroll feljött a 10. helyre, Norris két pozíciót javított.

Antonelli is produkált egy kis elfékezést a 4-esben, de a pályát minimálisan kiszélesítve folytatta is. Eközben az eső elállt, ahogy a pálya szárad, javulnak a tapadási viszonyok is.
Valtteri Bottas eközben a bokszutcában erősíti jelenlétével a csapatot, talán még a kerékcserébe is besegít. Úgy érezzük, ilyen pillanatokat gyakran látunk majd a szezon folyamán.

Eközben a Haas garázsában állványra tették a VF-25-öt, több szerelő vizsgálja alulnézetből a padló területét. Úgy néz ki, hosszas bokszban állás vár Bearmanre.
A gyorskörre készülő Leclerc valószínűleg túl nagy gázt adott, ezért vesztette el a hátsó tapadást és forgott meg azonnal – a vizes pálya az ő és Doohan incidensében is tevékeny szerepet játszhatott.

Nagy elfékezés Doohantől, mélyen belecsúszott a bukótérbe. Leclerc az utolsó kanyarban forgott meg, rögtön ment is vissza a garázsba.
Perceken belül az eső csillapodása várható: a pálya forgalmasabbá válik ennek megfelelően, Norris is elhagyta a McLaren garázsát, mindössze másodszor a délután során.
Délutáni pangás jellemzi a pályát, négy autó köröz, a Red Bull, az Aston Martin, a Haas és a Racing Bulls – jellemzően a legkeményebb keverékeken, valamennyien a 13. helytől lefelé helyezkednek el, és nem is várható elmozdulás.
Újabb esőjelentés, a Haas rádióján hívták fel Bearman figyelmét szemerkélésre a 3-as szektorban.
Kellemes délutánt minden olvasónknak, aki ebben a formában követi a tesztet – az őrségváltás után máris egy kisebb incidensről számolhatunk be, a leggyorsabb köridő után Sainz az 1-es kanyarban mutatott be egy megforgást.
A Williamsen most már a C4 abroncs tűnt fel, ami azt jelzi, hogy az előzőnél is gyorsabb kör is benne lehetett volna a pakliban.

Most viszont váltás jön nálunk is, a tesztnap utolsó három óráját (remélhetőleg csak annyit, nem lesz újabb áramszünet...) Strommer Benjamin kollégám tolmácsolásában követhetitek végig - tartsatok továbbra is velünk!
Eltelt az első óra a délutánból - így fest az összesített állás:

Norris befejezte a körét, de csak a 14. helyre iratkozott fel, nem nyomta még igazán a brit.
Sainz viszont annál inkább: tovább gyorsult a vezető spanyol, 1:29,348 immár a legjobb idő! Javított Leclerc is, már csak 83 ezred a hátránya volt csapattársával szemben, így feljött harmadiknak Sainz és Hamilton mögé.
Lassan letelik a délutáni első óra, Stroll és Norris nem futott még mért kört - de lehet, hogy ez hamarosan változni fog, a McLaren most ért körbe a kivezető körén.
A jó kör után most egy újabb elfékezés Antonellitől: ezúttal a visszafordítónál eregetett füstöt a Mercedes abroncsa.
Antonelli is megnyomott rendesen egy kört, látszott a Mercedes mozgásán is, hogy most feszegette a határokat az újonc - aki feljött ötödiknek, egyetlen ezreddel Leclerc mögé.
A sorrend tehát: Williams, Ferrari, Mercedes, Ferrari, Mercedes az első ötben.
Doohan javít egy nagyobbat, felzárkózik az ötödik pozícióba - épp alpine-os csapattársát, Gaslyt szorítja ezzel hátrébb.
Leclerc is lépdel előre, már a negyedik helyen áll, 448 ezreddel Sainz mögött - vagyis az eső azért annyira mégsem intenzív. Egyelőre.
És közben egyre erősebbnek tűnik az eső...
De ennél sokkal érdekesebb, hogy a délutánra C3-as közepes gumikra (amelyek majd a nagydíjhétvégén itt a leglágyabbak lesznek) váltó Sainz 1:29,366-os időt repeszt - ezzel 13 ezreddel megelőzi az élen Hamiltont!
Leclerc az első, aki a délután kezdők közül betör a délelőttiek közé: a monacói ötödik időt autózik a Ferrarival, 1,3 másodperccel lassabbat, mint délelőtt Hamilton.
Sainz javított az idején, feljött négy tizedre a délelőttről éllovas Hamilton mögé - és most már a spanyol is C3-as keveréken futotta az idejét.
Közben Antonelli mutatott be egy elfékezést az 1-es kanyar féktávján.
Lassan lendülnek csak bele a csapatok, Leclerc és Bearman jár kint jelenleg csak a pályán, ők is egyelőre csupán kivezető körön.
És közben újra némileg szemerkél az eső a bokszutcában!
Hadjar vissza is jött a bokszba, kijött viszont a pályára Sainz, aki tehát az egyike annak a két pilótának, aki full napot teljesít - így garantált szinte, hogy ő vagy Lawson zárjon majd az egyéni körlista élén a nap végén.

Az egyik debütáns, név szerint Hadjar az, aki elsőként megkezdi a délutáni munkát. Annak ellenére nem rohantak ki a pályára a többiek, hogy az FIA előrejelzése szerint 60 százalék az esély az esőre - ami minimálisan, de már a délelőtti szakaszt is befolyásolta.
Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, indul a délutáni négy óra!
És felhívnánk a figyelmet, hogy a lentebb ismertetett felállás azt is jelenti, hogy ez lesz az első etap, amikor egyszerre láthatjuk a pályán az öt újoncot!
Egy kanyar, tíz festés:
One corner, 10 liveries#F1Testing #F1 pic.twitter.com/EJr1U3GtJc
— Formula 1 (@F1) February 27, 2025
Vissza is tértünk az ebédszünetről, és hamarosan a versenyzők is így tesznek, hiszen itthoni idő szerint 13 órától folytatódik a csütörtöki tesztnap. A Red Bullnál és a Williamsnél nem lesz egyedül pilótaváltás, a többieknél csere történik a délutáni etapra - íme, a mostani felállás:
McLaren: Norris
Ferrari: Leclerc
Red Bull: Lawson
Mercedes: Antonelli
Aston Martin: Stroll
Alpine: Doohan
Haas: Bearman
Racing Bulls: Hadjar
Williams: Sainz
Stake: Bortoleto
Ezzel most már tényleg vége a délelőtti etapnak, jön az ebédszünet - számunkra is itt a szerkesztőségben, de 13 órakor jövünk a folytatással ugyanitt!
Ha valaki kíváncsi az eddigi csütörtöki történésekre, ide kattintva olvasható félidei beszámolónk.
És akkor rajt: Ocon kilőtt a pole-ból, maradt Piastri előtt - Russell viszont a rajtrácson ragadt! Tényleg mindent lepróbálnak, na!
Time for some practice starts
— Formula 1 (@F1) February 27, 2025
#F1Testing #F1 pic.twitter.com/3UGVUmD9nW
Ocon állt be a pole-ba, Piastri mellé, Russell mögéjük - de megszakították a próbarajtot, jön egy újabb "felvezető kör". Ezt különösképp nem árt tesztelni a tavalyi interlagosi eset óta, amikor Norris fölöslegesen ment el egy extra körre a startmegszakítás után!
Ezzel véget ért a délelőtti szakasz érdemi része: bár próbarajt még lesz, de az eredmények már nem fognak változni, úgyhogy azt mutatjuk is:

És jött egy piros zászlós megszakítás is. Ez mind előre tervezett, értelemszerűen nemcsak a csapatoknak, hanem az FIA-nak is szüksége van rendszerellenőrzésekre az év elején.
És akkor jön is kezdetnek a virtuális biztonsági autós fázis tesztelése.
De ha már megtett körök: Russell elérte a 70-es számot, és Ocon is már 64-nél jár. Rajtuk kívül Hülkenberg jutott még 50 fölé.
És már csak tíz perc van hátra, amiből az utolsó ötöt a korábban említett rendszerellenőrzésekre fogja használni az FIA.
Közben a Red Bull rövid kommünikében magyarázatot adott arra, miért vesztegel a garázsban a mindössze 28 körig jutó Lawson: a motorban érzékeltek víznyomáscsökkenést, ezt vizsgálja jelenleg az istálló.
Tsunoda is dobott egy jobb kört, bejött Alonso mögé hatodiknak - Piastrit sorolták hátrébb mindketten.
Közben történt egy előrelépés: Alonso jött fel ötödiknek az Aston Martinnal. Előtte továbbra is Hamilton, Russell, Sainz és Gasly a sorrend.
Ejtsünk pár szót a Haasról is, amely konstansan a sor végén tanyázik nagy lemaradással, de az amerikaiak teljesen más futástervet teljesítenek a többiekhez képest, az autó mozgásán is érződik, hogy megtankolták a VF-25-öst. Érdemi gyorskört még nem láthattunk Oconéktól.
Out on track with Ocon#HaasF1 #F1 #F1Testing pic.twitter.com/4klDKtkqqy
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 27, 2025
Az év első ütközése:
First contact of the year!
— Formula 1 (@F1) February 27, 2025
Piastri and Hulkenberg getting a little too close for comfort #F1Testing #F1 pic.twitter.com/enyaPnr0ga
Hopp, történt egy kis koccanás: Piastri találta el hátulról finoman Hülkenberget - az ausztrál kicsit reklamált utána. Szerelni is kell kicsit a garázsban a McLarent.
Összehasonlításképp: tavaly Sainz 1:29,9-es idővel zárta leggyorsabbként a bahreini tesztet, a pole-idő pedig 1:29,179 volt Verstappentől - igaz, Leclerc a Q2-ben ennél is gyorsabb volt az időmérőn (1:29,165). Ezt közelítette meg két tizedre az SF-25-össel Hamilton.
Második nekifutásra már összeállt a kör: 1:29,379-re javítja a nap és az egész teszt legjobb idejét Hamilton a Ferrarival! Ezzel kereken fél másodperccel előzi volt mercedeses csapattársát, Russellt.
Lila szektorral indította Hamilton a körét, de a 11-es kanyarnál belehibázott, így elvette a gázt.
A megtett körök számában Russell vezet, az imént átlépte az 50-es határt a Mercedesszel. 40 fölött még Ocon és Hülkenberg, a sor végén Piastri 25-tel.
Eltelt a harmadik óra is, így állunk most:

Piastri először fut érdemi időt, feljön vele az említett kvartett mögé az ötödik helyre.
Russell ideje azt is jelenti amúgy, hogy fél másodpercet gyorsult tavalyhoz képest a Mercedes!
Hamilton öt ezredet tovább javít, ahogy gyorsul Gasly is az Alpine-nal, de marad a negyedik helyen a francia.
Többen is ráhajtanak most a gyorskörökre, és megvannak az első 1:30 alatti körök: előbb Russell töri át a határt, majd Hamilton még őt is megelőzi két tizeddel, így gyorsan visszaáll az élre a Ferrarival 1:29,675-ös idővel! Mindketten C3-as gumin, Sainz a C2-essel harmadik tehát.
Sainz javít, egyetlen századra megközelíti az éllovas Hamiltont a második helyen. És nem győzzük hangsúlyozni, a spanyol a C2-es keményebb gumin érte el ezt az idejét is. Nagyon jól mozog egyelőre Sainz és a Williams párosa!
Az 1-es kanyarban többen is besokallnak, az imént Hamilton is produkált egy elfékezést. Trükkösek még a körülmények, hiába állt el az eső.
Újabb fél óra telt el, a sorrendben nincs változás a néhány poszttal korábbihoz képest, viszont Russell már 42 megtett körnél jár, ezzel messze ő a nap legszorgalmasabbja eddig.
Piastri feljön hetediknek - majd csúnyán elfékezi magát a célegyenes végén, kiszalad a bukótérbe.
Többen követik most már Russell példáját, Hülkenberg és Tsunoda is a pályán, sőt Piastri is, aki még mindig mért kör nélkül állt - eddig a pillanatig, egy öt másodperccel lassabb idővel feliratkozott a McLaren az eredményjelzőre.
És végre újra autó a pályán, méghozzá slick gumikon: Russell jött ki a Mercedesszel.
Letelt a második óra, nem sokat változott az állás az eső miatt, de azért mutatjuk - a megtett körök számával együtt, amiben Russell és Ocon vezet egyelőre ma:

Közben egy érdekes híresztelés még a szerdai napról: a Sky Germany úgy értesült, hogy furcsa balesetet szenvedett a Stake garázsában Nico Hülkenberg, ugyanis amikor a Sauber szerelői dolgoztak az autón, egy "apró szilánk" felrepült, egyenesen a német pilóta szemébe - ezért hamarabb be is fejezte a munkát, majd a két etap közötti sajtótájékoztatót is kihagyta, mert némi orvosi kezelésre volt szüksége. Mindenesetre nem lehetett súlyos a gond, ma reggel már újra autóba ült Hülkenberg.
A Haas Twitter-adminja már élcelődik is a helyzeten: "Hol van mindenki más a pályáról? Elfelejtettétek az intermediate gumikat, mi?"
Where's everyone else at on track? Forget your inters did you?#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/WIxozJzsHM
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 27, 2025
Vizuális bizonyíték!
Ladies and gentleman, we give you intermediate tyres... in Bahrain! #F1Testing #F1 pic.twitter.com/PODk3lm4hV
— Formula 1 (@F1) February 27, 2025
Éééés kijön Ocon a Haasszal - intermediate gumikon! Ez azért nem volt rajta előzetesen a bingókártyánkon! És valóban nedves is azért az aszfalt.
Ahogy a nap elején említettük, csak a Haas és az Aston hozatott esős pályára alkalmas abroncsokat a tesztre. Tudtak valamit!
Persze a garázsban nem feltétlenül lazsálás megy most sem: a Mercedesnél például féket cserélnek a W16-oson.
Ilyenek a körülmények jelenleg Bahreinben, nem csoda, hogy senki nincs a pályán:
Not quite dry, not quite wet...#F1Testing #F1 pic.twitter.com/LIbvbDMXmc
— Formula 1 (@F1) February 27, 2025
Piastri korábbi megingása videón:
A damp track and Piastri has a moment at Turn 11#F1Testing #F1 pic.twitter.com/8VcZsYBk3b
— Formula 1 (@F1) February 27, 2025
A szemerkélés miatt megint kevésbé aktív a mezőny, Hamilton jött csak ki a bokszból, de jelenti is a rádión, hogy eléggé nedves az aszfalt - annak rendje és módja szerint vissza is tér a garázsba a kör végén.
Piastri és Sainz alatt is látványosan megbicsaklott az autó a 11-es kanyarban, mindketten lesodródtak a bukótérbe is - alighanem némileg a szemerkélés is belejátszott ebbe...
Az esőszemerkélés ismét ráerősített, és közben a szerdai leggyorsabb Norris nyilatkozik az F1 TV-nek: "Az autó ugyanolyannak érződik, mint tavaly, ami jó. Sok dolgot próbáltunk ki, ellenőrzünk mindent, így az első napon nem számít, hogy elsők vagy utolsók vagyunk."
Az F1 TV-s helyszíni riporter szerint mostanra teljesen elállt a szemerkélés, és érkeznek is erős idők: Sainz előbb a harmadik, majd ebben a pillanatban a második helyre ugrott előre a Williamsszel - méghozzá a C2-es, keményebb keveréken! Hülkenberg közben a hatodik a Stake-kal, másfél másodperc a hátránya.
Hamilton elment még egy gyorskörre, ez most az autó mozgásából is látszott, hogy a határok feszegetéséről (is) szólt már: 1:30,080-ra javít két lila szektor után a brit.
Újabb legjobb idő és helycsere az élen: Hamilton szűk egy tizeddel megjavítja Russell eredményét, 1:30,287-et fut a Ferrarival a C3-as (most közepesnek számító, de az itteni hétvégén majd a leglágyabb keverékként elhozandó) gumin.
Gasly is összerakott egy jobb kört az Alpine-nal: egyetlen századra megközelíti Lawsont, így most a harmadik a francia.
Lawson bejön másodiknak Russell mögé a Red Bull-lal, de nyolc tized a hátránya. A harmadik Hamilton két másodpercre a volt csapattárstól.
Mozgóképes formában az iménti bokszutcai jelenet:
Meanwhile in the pit lane#F1Testing #F1 pic.twitter.com/rBhpyPJDad
— Formula 1 (@F1) February 27, 2025
Pályán az Aston Martin is Alonsóval, amit csak azért emelünk ki, mert tegnap messze ők teljesítették a legkevesebb kört: ők 88-ig jutottak, a második legkevésbé szorgalmas istálló, a Stake 114-ig, a csúcstartó Haas pedig 160-ig - ami majdnem kétszer annyi, mint az Astoné.
Getting started.#F1Testing pic.twitter.com/Bl8v9JdDzH
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 27, 2025
Russell odapörkölt egy kisebbet: 1:30,379-es köre a teszthét eddigi legjobb ideje, minimálisan megelőzve Norris előző napi eredményét - délelőtti etapban ez nem rossz a Mercedestől!
Jaj, volt egy kicsit neccesebb momentum a bokszkijáratnál: a kihajtó Lawson Red Bulljához került igen közel az egy ideje már ott parkoló, de éppen akkor elinduló Sainz Williamse.
Piastri töri meg a csendet a pályán, de csak egyetlen körre - és közben az FIA jelezte, hogy a délelőtti szakasz utolsó perceiben ők is rendszert és procedúrákat tesztelnek: VSC-fázist, felvezetőköröket és próbarajtot is láthatunk majd.
Bő negyed óra után elcsendesült a pálya, Hamilton, Russell, Hülkenberg, Ocon, Lawson, Tsunoda a kezdeti sorrend.
Vannak ám már köridőink is, csak azért nem beszéltünk eddig róluk, mert semmilyen szinten nem reprezentatívak. Mindenesetre Hamilton 1:33,680-as idővel vezet Russell előtt - összehasonlításképp: Norris 1:30,4-gyel zárta élen a szerdát. Viszont ez azért jelzi, hogy nem vészes a szemerkélés.
Tsunoda autóját szépen kidekorálta aerorácsokkal a Racing Bulls, de ez megszokott a tesztnapok elején.
Szemerkélés ide vagy oda, Hamilton is kijött a pályára - sőt, mostanra mind a tíz csapat megkezdte a munkát.
Piastri is jelenti rádión az esőcseppeket, de a McLarennél nem számítanak erősebb intenzitású csapadékra. Az ausztrál mindenesetre egyből vissza is tért a bokszba.
Gasly és Piastri is csatlakozik hozzájuk. És bizony előbbi sisakrostélyán látszik, hogy szemerkél az eső! Hűvös is van: 13 fok a levegő, mindössze 14 fok (!) az aszfalté...
És ebben a percben elindult a második tesztnap Bahreinben: Hülkenberg és Russell hajtott ki elsőként a pályára.
Készülődnek már a versenyzők, Sainzra például igen hosszú nap vár ma:
Jumping in for a full day in the FW47 pic.twitter.com/l9ph7f75Fq
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) February 27, 2025
Amit még érdemes kiemelni, hogy minden csapat autója roppant megbízhatóan rótta a köröket, de ez el is várható egy szabályrendszer negyedik évében, ahol gyakorlatilag alig voltak változások a technikai előírásokban. És a megbízhatóság a versenyzőkre is igaz: Lawson és Hadjar egy-egy kisebb megforgása volt az egyetlen említhető igazi hiba szerdán.
A szerdai nyitányon egyébként Norris és a McLaren volt a leggyorsabb, és bár ennek még nyilván túl sok jelentősége nincs, a pályán mutatott produkcióval, az autó viselkedésével együtt úgy fest, hogy valóban a favoritok között lesz az MCL39-es. A Red Bull is mintha stabilabb lenne, mint az elődje, a Mercedesnek a szokottnál hűvösebb körülmények is kedvezhetnek, a Ferrari pedig ugyan Helmut Marko szerint csalódás, de jegyezzük meg, hogy Leclerc korábban futotta a gyorskörét a közvetlen riválisainál.
A középcsapatok közül bizonyos pontokon a Williams, máshol az Alpine volt igazán meggyőző a pályaszéli elemzések, pl. a The Race tudósítóinak megfigyelése szerint, de az Aston is ott lehet a boly elejében. A Racing Bulls tűnt a legátlagosabbnak, a Stake a vártaknak megfelelően a leghaloványabbnak, a Haas nyers teljesítményéről pedig nem sok minden derült ki, mivel annyira a megtankolt autóval való körözésre fókuszáltak a csapatnál.

A nap egyik érdekessége lehet, hogy az előrejelzések szerint benne van a pakliban, hogy esni fog az eső: 60 százalék körüli esélyt jósolnak erre a nap későbbi szakaszára. Igen, tegnap is szemerkélt estefelé Bahreinben, de ez most komolyabbnak ígérkezik, ha lehet hinni az időjósoknak.
És akkor itt jegyezzük meg, hogy csak az Aston és a Haas rendelt be magának intermediate és/vagy full esős abroncsokat.
Na de kik is fognak körözni pontosan? Ma már nem mindenki, ugyanis néhány csapat egész napra ülteti be a pilótáját: így tesz a Red Bull Lawsonnal és a Williams Sainzcal. A többieknél munkamegosztás lesz délelőtt-délután viszonylatban, valahol ugyanabban a felállásban, mint tegnap (lásd pl. Ferrari és McLaren), valahol fordítottban (pl. Mercedes). Szóval:
McLaren: Piastri / Norris
Ferrari: Hamilton / Leclerc
Red Bull: Lawson
Mercedes: Russell / Antonelli
Aston Martin: Alonso / Stroll
Alpine: Gasly / Doohan
Haas: Ocon / Bearman
Racing Bulls: Tsunoda / Hadjar
Williams: Sainz
Stake: Hülkenberg / Bortoleto
Ha nem lesz újabb áramszünet, akkor a tervek szerint itthoni idő szerint reggel 8-tól délig, majd délután 13 órától 17 óráig fognak körözni az autók a szahíri pályán.
Köszöntünk ismét mindenkit, jön az újabb, szám szerint a második tesztnap Bahreinből - tartsatok velünk ma is!