DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 14. péntek
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Ausztrál Nagydíj második szabadedzése

Az F1-es Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén Lando Norris bizonyult a leggyorsabbnak, de vajon a második gyakorláson is a brit zár az élen? A második szabadedzés élő szöveges közvetítése.

Köszöntünk mindenkit az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésének élő szöveges közvetítésén! 

Aki esetleg nem kelt fel magyar idő szerint hajnali fél háromkor, hogy megnézze az idei szezon első F1-es szabadedzését, az ide kattintva elolvashatja a gyakorlás összefoglalóját. 

Oliver Bearman egy nagy balesettel kezdte a 2025-ös idényt, így tette falba a Haast a fiatal brit: 

George Russellnek is volt egy meleg helyzete a Mercedes volánja mögött, ő azonban elkerülte a falat: 

A McLaren jól kezdett - Lando Norris volt a leggyorsabb az első edzésen -, a Red Bull viszont kevésbé. Max Verstappen az ötödik, Liam Lawson pedig csak a 16. helyen zárt. De ez persze még igazán nem jelent semmit...

A legnagyobb mosoly a Williams-szurkolók arcán lehet az első szabadedzést követően: Carlos Sainz a második, Alexander Albon a hatodik leggyorsabb időt futotta. 

Bearman autóján még szorgosan dolgoznak a Haas szerelői a garázsban.

Elkezdődik a második szabadedzés, sorra gurulnak ki a pályára az autók.

A mezőny nagy része a közepes keverékű gumikon kezd el körözgetni, a Mercedesek a keményeken vannak.

Az összes pilóta a pályán már - Bearman kivételével, aki első edzéses balesetének issza a levét.

Verstappen alatt ingott meg a Red Bull, miközben Norris egyelőre az élen Tsunoda és Russell előtt.

Hamilton arra panaszkodik a csapatrádión, hogy alulkormányzott a Ferrari. Ezt már az első edzésen is hallhattuk, amit a brit a 12 helyen zárt.

Russell fut egy 1:17,565-ös kört a keményeken, ezzel az első jelenleg.

Sainz az első edzést követően a másodikon sem lassít: az élre ugrik a közepeseken 1:17,302-vel. 

Norris mentett egy szépet, Hülkenberg pedig átszánkázott a sóderágyon. Pici hibák itt-ott.

Ismét tele van kaviccsal a pálya, ebből már voltak gondok az első edzésen. 

Gasly is megjárja a hármas kanyarnál lévő kavicságyat. Nagy kedvence ez ma a mezőnynek...

Bearman autója még mindig a garázsban, a RacingNews365 szaklap pedig azt írja, hogy csapata elővigyázatosságból kicserélte a versenygépében a váltót és az erőforrást.

Két Ferrari az első két helyen: Leclerc 1:16,794-es köridővel az első, Hamilton mögötte négy tizedmásodperccel elmaradva. Utánuk Sainz és a keményeken autózó Russell következnek.

Hülkenberg autójából jön a kavics rendesen, a német szinte áthelyezte a sóderágyat a pálya mellől a Sauber garázsába...

Sok ilyen jelenetet láthattunk már eddig ebben a kanyarban a mai napon:

Egy rövid szusszanás után felkerül több autóra is a lágy keverékű abroncsszett. Liam Lawson csak a 14. helyen a piros oldalfalú gumikon. Egyelőre még szoknia kell a Red Bullt.

Yuki Tsunoda ugrik az élre a Racing Bulls autójával, körideje 1:16,784. 

És már Norris az első a lágyakon, folyamatosan javulnak a köridők.

A feltartásokkal, akadályozásokkal egyébként többször is akadt már probléma a mai nap során, erre figyelniük kell majd a pilótáknak a holnapi időmérőn.

Verstappen csak a tizenegyedik helyre jön fel a piros oldalfalú gumikon, a másik Red Bull-os Lawson a 16. 

A Ferrari és a McLaren négyese mellett Tsunoda tartja még magát az első ötben, a japán jelenleg a harmadik. Leclerc Norris előtt az első szűk másfél tizedmásodperces előnnyel.

Amint ezt leírtam, Piastri átugorja Norrist, közel azonos idővel állnak a McLarenek.

Íme az állás jelenleg: 

A Racing Bulls egész jónak néz ki a lágyakon, a negyedik Tsunoda mögött újonc csapattársa, Isack Hadjar a hatodik helyen van.

A gyorsabb próbálkozásokból valószínűleg most ennyit láttunk, sokan a bokszban, Russell már látszólag a versenyszimulációs köreit futja.

Bearman autója továbbra is darabokban a garázsban, neki valószínűleg nem lesz második edzése. Ocon is csak a 19. helyen áll. Nem örülhetnek a Haasnál.

Akik kilógnak a környezetükből: Lawson a Red Bullban még mindig csak a 17., Antonelli pedig a Mercedesben a 16. helyen áll. Ezzel szemben Nico Hülkenberg például a nyolcadik leggyorsabb kört futotta a Kick/Stake/Sauber (ahogy tetszik) autójával.

Franco Colapinto, az Alpine tartalékpilótája vizslatja a történéseket. Az Alpine-ok a 14. és a 15. helyen állnak, Doohan Gasly előtt.

 

Folynak a versenyszimulációk, úgyhogy a végeredmény valószínűleg már nem fog változni. Leclerc-Piastri-Norris az első három sorrendje.

Russellnél újabb pici hiba: elfékezi a bal első gumiját, lemegy a pályáról.

Hamilton 4,2 tizedmásodperccel van elmaradva az ötödik helyen csapattársától, az első helyen álló Leclerc-től. Előrelépés az első szabadedzéshez képest, ott csak a 12. lett a brit bő hat tizedmásodperces hátrányban Leclerc-hez képest.

Ennyi is volt a második szabadedzés, íme a végeredmény: 

Az F1-es eseményeknek a pályán ezzel vége van mára, viszont a Formula.hu-n hamarosan jelentkezünk a pilóták értékeléseivel a szabadedzésekről, illetve a Formula-2 időmérője is kezdődik szűk fél órán belül.

A Formula-1 versenyhétvégéje holnap magyar idő szerint hajnali fél háromkor folytatódik a harmadik szabadedzéssel. Köszönjük a figyelmeteket!