DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 22. szombat
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Kínai Nagydíj sprintidőmérője

Az egyetlen szabadedzés után máris tétre megy a játék Sanghajban: kövessétek velünk az idény első sprintidőmérőjét!

Sok szeretettel köszöntünk ismét mindenkit, alig tíz perc múlva indul az év első sprintidőmérője Sanghajban, a Kínai Nagydíjon - tartsatok velünk a következő nagyjából egy órában!

Idén még nem volt sprinthétvégénk, szóval gyorsan egy kis emlékeztető: ez a mostani sprintkvalifikáció a szombat délelőtti (nálunk hajnali) sprintfutam rajtsorrendjét határozza meg, és annyiban tér el a rendes időmérőtől, hogy rövidesebbek az egyes szakaszon, illetve az SQ1-ben és az SQ2-ben kötelező a közepes keverékű gumik használata.

A lebonyolítás miatt egyetlen szabadedzés előzte meg a mostani sprintidőmérőt, azon Lando Norris fél másodperces fórral jelezte: itt is ő és a McLaren a favorit. A Ferrari jobban kezdett, mint Melbourne-ben (bár pénteken ott sem volt gondjuk), a Red Bull csak a vert mezőnyben, de persze az eltérő programok befolyásolták a sorrendet - összefoglaló és eredmények itt.

Az Aston Martin - amelynek jogelődje volt az egykori Jordan Grand Prix - így emlékszik a minap elhunyt legendás alapítójukra, Eddie Jordanre:

Remek amúgy az idő Sanghajban, verőfényes a napsütés, és a késő márciusi időponthoz képest még melegebb is van: 25 fokos a levegő hőmérséklete.

Elindult közben az SQ1: 12 perc, öten esnek ki, közepes gumik az autókon.

Érkeznek az első köridők: Verstappen 1:32,3-as idővel nyit.

Hamilton kereken egy tizeddel bejön Verstappen elé, Leclerc egy századdal elmarad a csapattárs mögött.

Piastri bő fél másodperccel az élre ugrik, Norris viszont belerontott a végén a körébe - igaz, így is egy-két századra a Ferrariktól. Alonso pedig beugrik második helyre az Astonnal!

Nagyon gyorsan pörögnek a percek, már csak négy van hátra az SQ1-ből: Piastri, Alonso, Hamilton, Leclerc, Norris, Russell, Verstappen, Antonelli sorrend az élen, a kieső helyeken Tsunoda, Sainz, Bearman, Bortoleto és Ocon.

Jönnek az utolsó gyorskörök, az Alpine-ok pedig közben feljöttek a 8-9. helyekre.

Sainz javít a kilencedik helyre, Hadjar egyenesen az ötödikre!

Tsunoda megmenekül, és Bortoleto is feljön a 14. helyre ideiglenesen a Sauberrel! Lawson viszont biztosan búcsúzik a Red Bull-lal!

És Bearman is hatalmasat gyorsul a Haasszal, a tizedik helyen megy tovább! Kiesik: Doohan és Gasly az Alpine-nal, Ocon a másik Haasszal, Hülkenberg a Stake-kel (akit megint legyőzött Bortoleto), és tökutolsó helyen Lawson a Red Bull-lal!

Az élen pedig a Ferrarik most válaszolni tudtak egyelőre a McLareneknek, Hamilton zárt az első pozícióban - itt az SQ1 teljes végeredménye:

Máris indul a második szakasz: ez már csak 10 perc, további öt versenyzőtől fogunk búcsúzni - és továbbra is a közepes gumik az autókon.

Bortoleto alatt úszott meg az első kanyarban a Sauber - de mindenképp dicsérjük meg az újonc brazilt, hiszen eddig kettőből kétszer Hülkenberg előtt végzett kvalifikációkon.

Norris 1:31,174-es körrel nyit, Verstappen három és fél tizedre tőle az első két helyen.

Piastri bejön másodiknak, így McLaren 1-2 jelenleg. Verstappen mögött Antonelli és a két Ferrari jön.

A kieső helyeken: Alonso, Hadjar, Bearman, Tsunoda és Stroll. Már csak három perc az SQ2-ből.

Jönnek az utolsó gyorskörök, na lássuk, ki menekül meg és ki búcsúzik ezúttal!

Tsunoda hatalmasat javít, feljön a negyedik pozícióba! De most már Stroll a negyedik - Hamilton viszont megelőzi őket, ő a harmadik, Leclerc pedig az ötödik!

Bearman kilencedik a Haasszal, ideiglenesen SQ3-as helyen a Haasszal! Sainz kiesik a Williamsszel, miközben Albon az ötödik! Bajban a Mercedesek, de még jönnek!

De megússza Antonelli és Russell is, sőt a brit a második helyen!

Így pedig kiesik végül: Alonso, Bearman, Sainz, Bortoleto és Hadjar, utóbbi mért idő nélkül.

Norris zárta az élen az SQ2 - itt a teljes sorrend:

Emeljük ki, hogy Albon megint legyőzte kvalifikáción Sainzot a Williamsnél, Tsunoda ismét a top 10-ben a Racing Bullsszal, de meglepő lehet az is, hogy Stroll SQ3-as az Astonnal, míg Alonso nem.

És már kezdődik is az utolsó szakasz: nyolc perc - és most már a lágy abroncsok az autókon! Na vajon ez változtat-e bármit az eddigi erőviszonyokon? Nevezetesen azon, hogy a Ferrari hellyel-közzel ott tudott lenni a McLaren sarkában.

Egyelőre a McLarenek és a Mercedesek csak a pályán, a többiek a bokszban: utóbbiaktól biztosan csak egy próbálkozást láthatunk majd az SQ3 végén.

Piastri 1:30,929-es idővel nyit, ami új pályacsúcs, Norris viszont csak 1:31,3-as kört fut. Russell pedig be is jön a két McLaren közé!

Norrisnak a hátsó egyenesre ráfordító kanyarban volt egy megingása, ott mehetett el főként az idő Piastrival szemben. Vajon jönnek-e ők még egyszer? A Ferrarik és Verstappen közben már a pályán, jönnek az ő köreik!

Hamilton lila első szektorral nyit, de Leclerc sincs messze - viszont a McLarenek is gyorsulnak közben!

És Hamilton nyolc századdal átveszi a vezetést! Leclerc a harmadik helyen!

És nem tudnak válaszolni a McLarenek! Hamiltoné a sprintpole? Verstappen még a pályán!

És Verstappen végül épp csak, 18 ezreddel marad el Hamiltontól! De most már biztos: Lewis Hamiltoné a Kínai Nagydíj sprintpole-ja!

A McLarenek csak a 3. és 6. helyeken, nem tudták összerakni a körüket - íme, az SQ3 vége:

Ez volt tehát a Kínai Nagydíj sprintidőmérője, amely Hamilton sprintpole-ját hozta Verstappen és Piastri előtt. A sprintverseny magyar idő szerint szombat hajnali 4 órakor startol - tartsatok akkor és addig is velünk!