Győztes: Oscar Piastri
Nem pusztán a győzelme miatt tartozik ebbe a kategóriába Oscar Piastri, hanem azért is, ahogyan ezt a győzelmet elérte: a pole-ból indulva, tulajdonképpen a futamot és az egész hétvégét végig uralva húzta be idei második sikerét.
Ezzel pedig immár ő rendelkezik több elsőséggel a McLarenen belül 2025-ben, ha pedig a kínai sprintet is belevesszük, akkor 3-2 az egymás elleni mérleg Lando Norrisszal szemben. A pontversenyben ugyan hátrányban van még az ausztrál a melbourne-i hibája után, de mentálisan egyértelműen fölénybe kerül(he)t a brittel szemben.
Vesztes: Lando Norris
Már csak azért is, mert Norris igencsak zaklatott és hibákkal tűzdelt hétvégét teljesített Bahreinben. A Q3-ban nem tudta összerakni a körét, így csak hatodik helyre kvalifikált, a startnál rosszul állt fel a rajthelyére, majd a futamon az előzések sem feltétlenül jöttek össze úgy és olyan hamar neki, ahogy azt szerette volna.
Igen, végül dobogóra állhatott, ami összességében azért elfogadható eredmény, de a nyilatkozataiból is érződik, hogy Norris egy kisebb gödörbe került így az évad elején. „Mintha soha nem vezettem volna F1-es autót” – mondta többek között a hétvége során. Gyorsan össze kell kapnia magát és meg kell barátkoznia az érezhetően neki kevésbé kedvező MCL39-essel, különben nem sokáig fogja őrizni a vb-vezetést…
Győztes: George Russell
Kissé a radar alatt futja idei évét George Russell, pedig megérdemelné, hogy többen és jobban méltassák: egy újabb olyan hétvégét teljesített a szokatlan technikai gonddal együtt is, hogy abból még a maximálisan elérhetőnél is jobb eredményt szállított azzal, hogy Norrist a hajrában maga mögött tartotta.
A suzukai Q3-ban nem sikerült összeraknia neki sem a legjobb körét, de ezt leszámítva makulátlan szezont fut eddig a Mercedesszel, teljesen jogosan van még lőtávolban a vb-összetettben is. Eddig idén abszolút szintet lépett Russell, ha ezt tartani tudja, végleg még egy fél polccal feljebb kerülhet a megítélése.
Vesztes: Red Bull
Nyoma sem volt már az F1-es Japán Nagydíjon aratott kissé váratlan győzelemnek a Red Bull Racingnél Bahreinben: az energiaitalosok fennállásuk egyik legpocsékabb futamát teljesítették vasárnap. Vezethetetlen és nem elég gyors autó, szokatlan hibák a bokszban, és még a stratégiai sem volt az igazi – igaza van Max Verstappennek: innen nézve a hatodik hely sem tűnik annyira vészesnek.
Ahogy az ilyenkor lenni szokott náluk, természetesen ismét kongatják a vészharangokat, de azért részben egyet kell értenie Christian Horner csapatfőnökkel: ez egy 24 futamos világbajnokság, átlagban még mindig nem annyira rossz ez a kép – még ha az egyértelmű is, hogy ezzel a formával még a Verstappen-varázslatok is kevesek lesznek a címvédéshez.
Győztes: Yuki Tsunoda
Az egyetlen aprócska tényező, ami miatt mégis lehet némi elégedettség a Red Bullnál, az Yuki Tsunoda teljesítménye. Az már az időmérő második szakaszáig Suzukában is látszott, hogy több a potenciál benne, mint az elődjében, de ott akkor még belehibázott, Bahreinben viszont már nem remegett meg: hosszú idő után szállított Q3-as szereplést és pontszerzést bárki a kettes számú autóval.
Két forduló alapján egyértelmű, hogy bár Tsunodának is vannak nehézségei az RB21-eshez alkalmazkodással, a meglehetősen korai csere jó húzás volt a bikásoktól: a japán határozottan közelebb van Verstappenhez, mint akár Sergio Perez, akár Liam Lawson – most már „csak” tartania is kell ezt a formát.
Vesztes: Liam Lawson
A Red Bullnál azzal is érveltek a pilótacsere kapcsán, hogy Lawsonnak is jót tehet majd, hogy visszakerül a kisebb nyomással járó Racing Bulls-közegbe. Nos, két nagydíjhétvége után egyelőre nem úgy tűnik, hogy az új-zélandi magára talált volna: Tsunodával ellentétben ő inkább a büntetőpontok halmozásával hívta fel magára a figyelmet Szahírban.
Ráadásul egyelőre az újonc Isack Hadjar sokkal meggyőzőbb produkciót nyújt az autóban, márpedig hiába hangoztatja a Red Bull, hogy velük még jól is járt Lawson, hiszen így legalább maradhatott az F1-ben, míg bárhol máshol véget ért volna a karrierje, ha nem tudja összeszedni magát, az energiaitalosoknál is utolérheti a végzet.
Győztes: Pierre Gasly
Az egész bahreini F1-es hétvége abszolút legnagyobb meglepetését szolgáltatta Pierre Gasly, aki egy egészen parádés kört rakott össze a Q3-ban, amellyel a Mercedes-büntetések után a negyedik rajthelyet szerezte meg a futamra – ahol ugyancsak kiválóan tartotta magát, Verstappen is csak az utolsó körben tudta áthámozni magát rajta a hatodik helyért.
Nagy villanás volt ez a franciától és egyébként az Alpine-tól is, főleg a 12 hónappal korábbi borzalmas szezonkezdettel összevetve – nem mellesleg immár elléptek a sereghajtó pozícióból, hiszen már nekik is vannak vb-pontjaik.
Vesztes: Aston Martin
Ha Gasly és az Alpine volt a szahíri forduló pozitív meglepetése, akkor a legnagyobb lebőgés egyértelműen az Aston Martiné volt. Elképesztő látni, hova jutottak két év leforgása alatt: míg 2023-ban szenzációt keltve állt dobogóra Fernando Alonso, most konkrétan majdhogynem a legrosszabb konstrukciónak tűnt az AMR25-ös.
Hatalmas csalódás ez attól a csapattól, ahol papíron elvileg minden adott lenne ahhoz, hogy jöjjenek a sikerek: az infrastruktúra már rendben, folyamatosan érkeznek a szakemberek. De ha ez így megy tovább, alighanem igen hamar el fogják engedni ezt az évadot, hogy a 2026-os nagy esélyt tényleg megragadhassák Adrian Newey-val és a Hondával a fedélzeten.
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb tanulságait FormulaPlusz rovatunk másik elemző-értékelő-véleményező cikkében szedtük össze.