A dobogósok
Oscar Piastri lett idén az első versenyző, aki duplázni tudott az idei szezonban, s az F1 történetének 61. pilótája, aki legalább négy győzelemig jutott.
A McLaren a Ferrari, a Renault, a Brawn, a Red Bull és a Mercedes után a hatodik csapat, mely győzni tud a Bahreini Nagydíjon, és a hetedik, mely a szahíri pályán F1-es futamot nyer – a különbség abból fakad, hogy Sergio Perez a Racing Point autójában 2020-ban a Szahíri Nagydíjat nyerte meg. A pole-okat tekintve szintén hetedikek.
Piastri a 49. pilóta az F1 történetében, aki mesterhármast ér el, azaz a pole-ból indulva nyer a leggyorsabb kör megszerzésével.
Az ausztrál karrierje második rajtelsőségét szerezte, ő a 75. versenyző a sportág történetében, aki egynél többször rajtolhat az élről.
Piastri sorozatos 32. célba érése a 6., 22. pontszerzése pedig a 8. leghosszabb széria az F1 történetében.
Sorozatban ötödször tudott a pole-pozíciós versenyző győzni, utoljára a tavalyi Katari Nagydíjon történt ez másként, akkor Verstappen nyert, miután a pole-t utólag elvesztette Russell ellenében.
Mindhárom dobogós pilóta először állhatott a pódiumra Bahreinben – Russell a csapata 17. dobogóját szerezte a pályán, amivel a Ferrarival holtversenyben a legsikeresebbek itt ebben a tekintetben.
Lando Norris karrierje 30. dobogós helyezésével a 38. helyen ál az F1 örökranglistáján – még három kell, hogy bekerüljön az első harmincba.
Norris sorozatban ötödször végzett a dobogón, ez karrierje leghosszabb ilyen sorozata, s az F1 történetében 102. alkalommal fordul elő ilyesmi, az pedig 28. alkalommal, hogy valaki egy szezon első négy versenyén egyaránt pódiumra álljon – McLarennel utoljára Hamilton hajtotta ezt végre 2007-ben.
Immár a brit teljesítette a legtöbb versenykilométert a McLaren színeiben, Jenson Buttont előzte meg. A köröket illetően még Coulthard vezet, de már nem sokáig…
A pontszerzők
Verstappen a sorozatos pontszerzéssel zárt elmúlt 25 versenyből ötödször végzett a legjobb ötön kívül – éppúgy hatodik lett, mint az előző négy alkalommal.
Ez azt is jelenti, hogy a 25-ös pontszerző szériája, mely az 5. leghosszabb az F1 történetében, nem csak a a pontverseny változásainak tudható be – korábban is csak ő volt képes arra, hogy zsinórban 25 alkalommal az első hat között zárjon egy futamot.
Az Alpine idei első pontjait szerző Gasly mind a négy idei versenyen a rajtpozíciónál rosszabb helyen zárta a futamot – a mezőny másik ilyen tagja Isack Hadjar.
A Red Bull a 2024-es Las Vegas-i Nagydíj óta először örvendhetett kettős pontszerzésnek, és a 2024-es idényzáró óta először szerepelt két autóval a Q3-ban.
Oliver Bearman sorozatban harmadszor szerzett pontot, méghozzá a 20. helyről indulva – utoljára két évvel ezelőtt épp ezen a helyszínen Gasly tudott az utolsó rajthelyről pontot szerezni.
A Haas és a Sauber továbbra sem tudta az idei szezonban egyszer sem mindkét autójával túlélni a Q1-et.
A többiek
Miután Antonelli a 11. helyen zárt, először fordult elő, hogy egy Mercedes-pilóta nem szerzett pontot Bahreinben – kiesése továbbra sincs a pályán a stuttgartiaknak.
Lance Stroll karrierje során 74. alkalommal esett ki a Q1-ben, amivel beállította Kevin Magnussen vonatkozó rekordját – az örökranglistán Marcus Ericsson a harmadik 59-cel.
A Racing Bulls nem szerzett pontot, ezzel a faenzai csapat az egyetlen, amely a legutóbbi három Bahreini Nagydíjon egyetlen egységet sem gyűjtött.
Carlos Sainznak köszönhetően a Williams sorozatban negyedszer szerepelt a Q3-ban, amire 2017 óta nem volt példa.
Nico Hülkenberg karrierje harmadik kizárását szenvedte el a 2019-es Japán és a 2024-es Sao Pauló-i nagydíj után – ezzel ő a 14. pilóta az F1 történetében, aki legalább háromszor jut a kizárás sorsára, és a második aktív versenyző Lewis Hamilton mellett.
Összesen már négy versenyzőt zártak ki idén, ami 2004 (5) óta a legtöbb – az 1989-ben felállított nyolcas rekord még messze van.