A McLaren Formula-1-es csapatfőnöke szerint akkor sem lett volna jobb esélyük a Japán Nagydíj megnyerésére, ha Lando Norrisszal nem Max Verstappennel azonos körben állnak ki kereket cserélni, mivel ezúttal nem működött a mögévágás taktikaként – és éppen ezért az időmérő határozta meg a futam befutóját is.
Szombati parádés Q3-as körének köszönhetően Verstappen indulhatott a pole-ból Suzukában, s a holland végig maga mögött is tartotta a McLareneket, így a Red Bull-os győzelmével ért véget a 2025-ös F1-es évad harmadik felvonása.
Norris és Oscar Piastri sem igazán tudott mit kezdeni a címvédővel, a britnek csupán az egyszerre megejtett bokszkiállásuk után a bokszkijáratnál volt minimális esélye, részben azért, mert Verstappen cseréje lassabb volt a szokottnál, mivel nem az eredeti személyzet végezte a munkát az energiaitalosoknál.
Viszont sokakban felmerülhet, hogy hibás döntés volt azonos körben hívni Verstappennel Norrist, egy esetleges eltolt stratégiával több esélyük lehetett volna a címvédő ellen (Piastri egy körrel előttük járt szervizelni). Andrea Stella szerint azonban ez a taktika nem működött volna:
„Láttuk, hogy ha kint maradunk, az sem lett volna gyorsabb annál, mint hogy kiálltunk” – nyilatkozta a Sky Sports F1 kamerái előtt a wokingiak csapatvezetője. „Láthattuk Russellnél, aki amint cserélt és feltette a kemény keveréket, egyből nagyon gyors volt. Úgyhogy egyértelmű, hogy nem volt esély, mint néha igen, az úgynevezett mögévágással, amikor a pályán maradsz és próbálsz gyorsabb lenni, mint a már kiállt autó. Ma ez nem volt lehetséges.”
Mindent meghatározott az időmérő
Stella szerint nagyrészt minden eldőlt már szombaton, mivel túl sok taktikai variációra nem volt lehetőségük: „A futamot nagyrészt a tegnapi nap befolyásolta, amikor ezredmásodpercekkel ugyan, de Verstappen megszerezte a pole-pozíciót. Védekezett az első körben, utána pedig nem sok akció történt.”
„Úgy vélem, a bokszkiállás időzítését nagyjából meghatározták a többiek cseréi. Nem sok mindennel lehetett játszani, és ez ugyanazt a végeredményt hozta, mint az időmérőn” – fogalmazott a csapatfőnök, aki azt is elmondta, miért volt szinte lehetetlen előzni a vasárnapi versenyen:
„Az új aszfalttal teljesen megváltozott Suzuka karaktere. Most nagyon alacsony a gumikopás, és ez azt jelenti, hogy nagyon nehéz előzni, ha azonos stratégián vagy. Nyolctizedes előnyre van szükség ahhoz, hogy akár csak támadni tudd az előtted haladó autót.”
Azért az idei első nagydíjvereség ellenére sem elégedetlenek a McLarennél: „Így is jó eredmény ez számunkra. Sok pontot szereztünk a konstruktőri világbajnokságban, és sok pontot jelent ez mindkét pilótánknak. Biztató ez ismét, amit az autónk teljesítményéből látunk. De világosan látjuk azt is, hogy a többiek sincsenek messze, sőt néha előttünk is vannak.”