Lando Norris szerint egész egyszerűen nem volt meg a kellő tempóelőnyük, hogy bármivel is megpróbálkozzanak Max Verstappen ellen a vasárnapi Formula-1-es Japán Nagydíjon, ráadásul valahányszor próbált támadásba lendülni, a Red Bull mögötti piszkos levegőben túlmelegedtek az abroncsai.
Ugyan a legközelebb a kerékcsere után, a bokszkijáratnál került Verstappenhez Norris – az incidenst utólag mindketten elviccelték –, az egész suzukai futamon ott lihegett viszonylag a holland sarkában a McLaren pilótája. Érdemi támadással azonban nem tudott próbálkozni a brit – azt is elmondta, miért:
„Nem hiszem, hogy bármikor is 1,2 másodpercnél közelebb tudtam kerülni hozzá. Közelebb mentem, aztán visszaestem, aztán közelebb, aztán megint vissza. És minden alkalommal, amikor közel kerültem, a gumik egyszerűen csak túlmelegedtek, és túl sok tapadást veszítettem” – magyarázta Norris az FIA sajtótájékoztatóján.
„Még Oscarral is, aki mögöttem jött, úgy tűnt, hogy gyorsabb, de ez akkor volt, amikor próbáltam kicsit lemaradni, hogy visszahűtsem a gumikat, és aztán újra megpróbáljam elkapni Maxot. De egyszerűen csak egyszer sem működött. Szépen próbálkoztam, de egyszerűen nem volt meg ma a sebességem.”
A lassú kanyarokban maradt alul a McLaren?
Norris a Viaplay kamerái előtt azt is kifejtette, hogy szerinte tempóelőnyük sem igazán volt Verstappennel szemben, a lassú kanyarokban pedig még lassabbnak is bizonyultak az RB21-esnél:
„A tempónk túlságosan hasonló volt. Nem igazán volt bármi előnyünk Maxhoz képest. Talán kicsit jobbak voltunk az első szektorban, a nagy tempójú kanyarokban, ő viszont sokkal gyorsabb volt a lassú kanyarokban. Szóval ott mi sokat küszködtünk az autóval, egyszerűen nem voltunk elég gyorsak az alacsony tempójú részeken.”
„Nehéz volt úgy, hogy ő tiszta levegőben mehetett, én pedig a turbulens levegőben, annyira közel hozzá, nem volt elég előnyünk ahhoz, hogy bármit csinálunk. Szóval nincs miért panaszkodnom, csak néhány dolog, amelyen dolgozhatunk, mert ma kissé küszködtünk a lassú kanyarokban. De igazából Max tegnap nyerte meg a futamot az időmérőn. Néha ez ilyen.”
A világbajnokságot egyetlen ponttal vezető pilóta arra is utalást tett, hogy még szombaton némileg jobban esősre hangolták az autóik beállításait a McLarennél, mivel arra számítottak, hogy vasárnap megszórhatja a csapadék a pályát – amely viszont még jóval a futam előtt történt meg:
„Azt gondoltuk, talán lesz némileg több eső vasárnap. Talán nem voltunk a megfelelő tartományban a szombati időmérőn, mivel arra gondoltunk, hogy vasárnap kicsit eshet, de így is a legjobbunkat nyújtottuk, és ez minden, amit kérhetek.”