DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 7. hétfő

Célegyenesbe fordult a Hungaroring stratégiai fejlesztésének jelen fázisa

Újabb helyzetjelentést adott a felújítási munkálatok állásáról az augusztus elején a jubileumi 40. F1-es Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroring:

„A főlelátón már telepítik a székeket! Ez azt jelenti, hogy tényleg kezd célegyenesébe érni a Hungaroring stratégiai fejlesztési projektjének ezen fázisa. Nem csoda, hiszen naponta már 1200 ember dolgozik azon, hogy június közepén a Hungaroring visszakaphassa a területet. De mi is történt az utóbbi hetekben? Elkészült a tető vízszigetelése, befejeződött a kommentátorfülkék acélszerkezetének szerelése, zajlik a napelemek telepítése, a nyílászárók beépítése és folynak az útépítési és térburkolási munkák. Sőt, néhány napja megtörtént az első hangosítási próba is. Már nem kell sokat várni, hogy újra a versenyautóké legyen a főszerep!” – írták a közösségi oldalukon néhány fotó kíséretében.

„Mintha nem is akartak volna nyerni” – Villeneuve szerint fájnia kellene a vereségnek

A Sky Sports F1 szakértője, az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve nem volt lenyűgözve a McLaren stratégiájától – ahogy Andrea Stella magyarázatától sem. A kanadai szerint ennek a vereségnek fájnia kellene a wokingiak számára: „Nem tűntek különösebben csalódottnak, ami furcsa, mert úgy jöttek ide, hogy az első két helyen kell végezniük, de nem így lett. Vereséget szenvedtek, de nem azért, mert lassúak voltak, hanem azért, mert egy olyan csapattól és versenyzőtől kaptak ki, akik jobbak voltak náluk, és ennek fájnia kell.”

„Ennek arra kellene késztetnie őket, hogy azt gondolják, hmmm, valamit elrontottunk ezen a hétvégén, mert sokkal jobb esélyünk lehetett volna. Ha ugyanabban a körben állsz ki, akkor persze, hogy nem fogsz előzni, hacsak nincs nagy probléma a kiállásnál. A legrosszabb esetben megpróbálod, és helyet cserélsz a csapattársaddal, de legalább adsz magadnak egy esélyt.”

A kanadai szerint a kockázatvállalás hiánya olyan, mintha a McLaren nem is akart volna nyerni: „Miért hozod ki Norrist, amikor a csapattársad már kijött? Miért nem vállalsz kockázatot? Két versenyződ van a pályán! Olyan, mintha nem akarnának nyerni. Győztes mentalitásra van szükséged, ha győzni akarsz. Akarnod kell a győzelmet, nem lehet mindig csak védekezni, pánikolni, félni attól, hogy vajon jól csinálod-e?”

verstappen-suzuka-podium

„Kvalifikációs világbajnokság lesz az idei” – Vasseur

Kínában és különösen Japánban kevés előzést láttunk a futamokon: a legjobb példája ennek, hogy Suzukában az első tíz célba érőből nyolc a rajtpozícióját ismételte meg, a maradék kettő pedig helyet cserélt. Különösen Oscar Piastri hangsúlyozta ki, hogy a vasárnapi versenyt az időmérőn lehetett megnyerni, de Norris és Russell is rámutatott mai nyilatkozataiban, Japánban a futam napján nem lehetett előzni.

Fred Vasseur Ferrari-csapatfőnök a maga stílusában fogalmazta meg, 2025-ben felértékelődik az időmérő szerepe, ennek az eredménye pedig „kvalifikációs világbajnokság” lesz:

„Az időmérőnek mindig kritikus szerepe van a teljesítményben, és minél közelebb vannak az autók egymáshoz, minél kisebb a különbség az autók között, annál inkább igaz az előbbi. Csoportba rendeződnek az autók, nem csak az előttük levővel harcolnak. Igen, valószínűleg kvalifikációs bajnokság lesz az idei” – magyarázta Vasseur, hogy az autók közti kis különbségek miatt nagyobb a jelentősége az időmérőnek, a versenyen viszont nehezebbé válik előzni.

Fotó: Ferrari

Pénzbírságot kapott Carlos Sainz: „hasi panasz” miatt lekésett a japán himnuszról

Éppen zajlott a Japán Nagydíj, mikor a versenyfelügyelők kiadtak egy rövid értesítést: a futamot követően vizsgálni fogják Carlos Sainzot, a versenyzőt és a Williams képviselőjét is behívják meghallgatásra, de nem a versenyen jegyzett incidens miatt, hanem azért, mert a spanyol későn érkezett a rajtot megelőzően a nemzeti himnuszra, amelyen a versenyzők részvétele kötelező.

A vizsgálat lezajlott, az újabb közlemény szerint Carlos Sainz 20 ezer eurós, azaz nyolcmillió forint értékű pénzbírságot kapott, ebből 10 ezer eurót 12 hónapra felfüggesztve, amiért nem volt a helyén 13:44-kor, már a himnusz kezdetét követően érkezett meg társai közé. A történet az indoklást elolvasva válik igazán érdekessé.

A stewardok 49-es számú dokumentumában áll: enyhítő körülményként vették figyelembe, hogy „a versenyző állítása szerint közvetlenül a himnuszt megelőzően diszkomfortérzést tapasztalt hasi panasz miatt, amely késleltette megjelenését a rajtrácson.” A stewardok „videós bizonyítékot tekintettek meg”, sőt még Sainz orvosát is meghallgatták: Dr. Messina tanúsította, az említett panaszok valóban fennálltak, és orvosságot is írt fel Sainznak.

Az enyhítő körülmények alapján Sainz az FIA sportkódexében szereplő 60 ezer eurós bírság helyett kapta a fenti büntetési tételt: a közlemény megjegyzi, a 2024-es Kanadai Nagydíjon „hasonló kihágás miatt hasonló büntetést” osztottak ki.

A stewardok még hozzátették, „a nemzeti himnusz iránt tanúsított tisztelet kimutatása magas prioritás, a résztvevőknek minden eshetőséget számításba kell venniük”, hogy terv szerint pozícióban legyenek a himnusz idején.

Fotó: DPPI

Verstappen két rekordját is megdöntötte Antonelli az F1-es Japán Nagydíjon

Két fiatalsági rekord is megdőlt a vasárnapi Formula-1-es Japán Nagydíjon, mindkettőt Max Verstappen tartotta eddig, és mindkettő immár Andrea Kimi Antonelli nevéhez fűződik. A suzukai futam volt az utolsó alkalom, amikor az olasz minden idők legifjabb F1-es nagydíjgyőztesévé válhatott volna, és bár ez nem sikerült a hatodikként befutó pilótának, két csúcsot így is átadott a múltnak.

Az egyiket azzal, hogy az eltolt stratégiája révén néhány körön át vezette a versenyt. Ezzel ő lett a legfiatalabb, aki élen állt egy Formula-1-es nagydíjon: Verstappen az általa meg is nyert 2016-os Spanyol Nagydíjon tette meg ezt először 18 évesen és 226 naposan, ezt most három nappal döntötte meg Antonelli. Másrészt a Mercedes újonca megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, itt nagyobbat „vert” Verstappen korábbi rekordjára, hiszen a holland anno a 2016-os esős Brazil Nagydíjon jegyezte ebből a műfajból az elsőt 19 évesen és 44 naposan.

Az F1-es Japán Nagydíj további statisztikai érdekességei kapcsán természetesen később külön FormulaPlusz-cikkel fogunk majd jelentkezni!

f1-antonelli-mercedes-suzuka-1

Verstappen: Tsunoda szépen beilleszkedett

A szabadedzések után az időmérő is ígéretesen alakult Yuki Tsunoda számára első Red Bull-os hétvégéjén – egészen a Q2-ig, ahonnan nem tudta továbbverekedni magát a 24 éves versenyző.

A hazai szurkolók kedvence a kvalifikáció után elmondta, hogy megvolt a tempója a Q3-hoz, azonban nem tudta összerakni a továbbjutáshoz szükséges kört.

Verstappent az időmérőt követő sajtótájékoztatón kérdezték új csapattársának a beilleszkedéséről, ami a holland világbajnok szerint rendkívül zökkenőmentesen zajlott: „Régóta ismerem Yukit, egy ideje már a Red Bull család tagja. Szépen beilleszkedett. Ő egy jó srác és nagyon nyugodt, szóval minden jól ment.”

„Rémálomszerű volt” – Kiderült, hogy mi okozta Hadjar fájdalmait

Isack Hadjar több ízben is panaszkodott a csapatrádión keresztül egy cockpiten belül fellépő problémára a Japán Nagydíj időmérő edzésén – a Q3-at követően a Racing Bulls részéről elárulták, hogy mi okozta a problémát: Hadjarnak a biztonsági övvel gyűlt meg a baja, az övcsat testének egy érzékeny területén okozott fájdalmas pillanatokat a francia versenyzőnek.

„Őszintén szólva, rémálomszerű volt. Nagyon büszke vagyok, hiszen hihetetlen volt az a kör, amit ilyen körülmények között a Q1-ben mentem” – mondta Hadjar.

„Rögtön a Q1-ben éreztem, hogy valami nincs rendben. Majdnem kiestem, de jól vagyok. Ki kellett szállnom az autóból, majd visszaültem, és minden rendben lett. Minden körben szépen javítottunk az egyensúlyon, a beállításokon, és az autó egyszerűen életre kelt" – tette hozzá a Racing Bulls újonca, aki hetedikként zárta a kvalifikációt.

Verstappen: A „kaki” még belefér?

A szezont megelőzően sok szó esett a versenyzői káromkodásokról, miután az FIA a télen bekeményített a témában, s a visszaeső pilótákat akár pontlevonással és eltiltással is büntethetik. Az F1-es Japán Nagydíj pole-ját megszerző Max Verstappen derültséget keltett a sajtótájékoztatón, amikor nem volt biztos benne, hogy az általa használt poop (azaz „kaki”) szót ki szabad-e mondani vagy sem?

Amikor az ESPN újságírója arról kérdezte, milyen érzés vezetni az autót, amikor úgy működik, ahogy szeretné, a holland így felelt: „Hogy milyen érzés? Nos, örülök, hogy első vagyok. Ha esetleg szeretnéd kipróbálni az autót, elintézhetem neked. Szerintem össze fogod kakilni a nadrágodat… Ilyet szabad mondani egy sajtótájékoztatón?”

A holland aztán egy komolyabb választ is hozzátett: „Nem könnyű, de az egyértelmű, hogy találtunk egy olyan egyensúlyt, amivel vezethető lesz. Megpróbáltam mindent, ami tudtam, nagyon bevállalósnak kell lenned itt, különösen az első szektorban.”

verstappen-pressconf-suzuka

„Lawson 100 év alatt sem lesz olyan gyors, mint Yuki” – kemény szavak a Racing Bulls volt csapatfőnökétől

Mielőtt 18 évet követően 2023 végén leköszönt a Racing Bulls (akkor Scuderia AlphaTauri) csapatfőnöki pozíciójáról, Franz Tost együtt dolgozott Yuki Tsunodával és a sérült Daniel Ricciardót helyettesítő Liam Lawsonnal is. Az egykori csapatvezető szerint nem kérdés, hogy a japán érdemli meg a lehetőséget, melyet Suzukától fogva kapott meg a Red Bull csapatától:

„Én már a kezdettől Yuki Tsunodát választottam volna. Ezt már mondtam a tavalyi év során is” – nyilatkozta az ORF-nek Franz Tost. „Hogy miért? Yuki sokkal gyorsabb Lawsonnál. 100 évet is adhatnak neki, akkor sem lesz annyira gyors, mint Yuki. Ráadásul Yuki sokkal tapasztaltabb, szóval bárhogyan is nézzük, ez egy nagyon könnyű döntés.”

Franz Tost tanácsadó státuszban továbbra is része a Racing Bulls csapatának – a jelenleg is fennálló kötődés miatt furcsa, hogy ennyire kritikusan nyilatkozott Lawsonról, aki újra az alakulat tagja lett.

Fotó: Red Bull Content Pool

Így gátolná meg az FIA, hogy újra kigyulladjon a fű az F1-es Japán Nagydíjon

A második szabadedzés négy piros zászlós megszakításából kettőt is igen szokatlan jelenség okozott, a pálya széli fű kapott ugyanis lángra kétszer is két különböző pályaszakaszon – ahogy azt tavaly a kínai hétvégén láthattuk korábban. Gyaníthatóan ebben közrejátszottak az autók aljáról kipattanó szikrák is, mindenesetre az FIA természetesen vizsgálja az okokat, a Formula.hu számára is eljuttatott rövid közleményük szerint pedig több lépést is tesznek annak érdekében, hogy szombaton és vasárnap már ne történjen hasonló fennakadás:

„Miközben továbbra is vizsgáljuk a második szabadedzés során keletkezett tüzeket, arra koncentrálunk a holnapi nap előtt, hogy megelőző intézkedéseket tegyünk. A füvet a lehető legrövidebbre nyírták, a laza, kiszáradt füvet pedig eltávolították az érintett területekről. A holnapi edzések előtt a füvet nedvesíteni fogják, és speciális reagálócsapatokat helyezünk el a pálya körül” – írta kommünikéjében az FIA.

f1-ego-fu-fp2-suzuka_1

Antonellit gyorshajtásért bírságolták, Hamiltonék hivatalos figyelmeztetésben részesültek

Nem telt el vizsgálódások és szankciók nélkül a Formula-1-es Japán Nagydíj pénteki napja. Andrea Kimi Antonellit még az első szabadedzésen kapták bokszutcai gyorshajtáson: 80,9 km/h-val haladt, ami 0,9 km/h-val túllépi a megengedett 80 km/h-s határt. Ezért a Mercedes olasz pilótája 100 eurós pénzbírságban részesült.

A második tréning után pedig a Ferrarit és az Aston Martint idézték be a felügyelők amiatt, mert nem követték Rui Marques versenyigazgató utasításait a bokszutcai sávok használatát illetően. Lewis Hamilton és Lance Stroll ugyanis több a gyorssávban sorakozó autót is megelőzött a belsőbb lassú munkasávban, hogy elfoglalják a rajtpróbákra kijelölt helyet – ez viszont ellentétes a versenyigazgató előírásaival. Emiatt a két pilóta és a két csapat egyaránt hivatalos figyelmeztetést kapott a stewardoktól.

f1-antonelli-mercedes-day1-japan

„Newey a jövő évi autóra koncentrál” – Alonso

Az Aston Martin és Fernando Alonso számára nem indult jól a 2025-ös szezon: a csapat mindössze a hetedik helyen tanyázik a konstruktőri versenyben, kétszeres világbajnok versenyzőjük pedig még pont nélkül áll két fordulót követően.

A csapatnál időközben munkába állt a Red Bulltól érkező Adrian Newey, akitől nagyon sokat várnak Silverstone-ban, Alonso szerint azonban az idei évi autón még nem igazán lesz észrevehető Newey munkássága.

„Nem vagyok benne biztos. Szerintem inkább a jövő évi autóra koncentrál” – mondta Alonso a médiának Japánban, amikor Newey esetleges AMR25-ösre gyakorolt hatásáról kérdezték.

„Természetesen követi a versenyeket és ott van a gyárban zajló megbeszéléseken, ezért nem lehet teljesen elvonatkoztatni az idei autótól. Nem tudok arról, hogy Adriannak lenne bármilyen nagy ötlete az idei autóval kapcsolatban. Ahogy mondtam, a jövő évre koncentrál, de biztos vagyok benne, hogy egyes területeken megpróbálja javítani már az idei autót is.”

Megerősítette az Alpine: Doohan jól van a balesete után

Hatalmas balesettel indult a Formula-1-es Japán Nagydíj második szabadedzése: Jack Doohan csapódott óriási tempóval a gumifalba az 1-es kanyar bejáratánál. Az ausztrál egy darabig még a csúnyán összetört Alpine-jában maradt, az orvosi csapat segítségével, de végül a saját lábán szállt ki az autóból. Doohant ezúttal a pálya orvosi központjába vitték további ellenőrzések és vizsgálatok céljából.

Az Alpine pedig egy órával az FP2 leintése után egy rövid Twitter-posztban megerősítette, hogy jól van a versenyző. „Az elővigyázatossági orvosi ellenőrzések után megerősíthetjük, hogy Jack jól van. Most keményen dolgozunk azon, hogy készen álljon az autó holnapra” – utaltak arra, hogy az összetört A525-ös szerelésével is lesz bőven dolga az alakulatnak. A Sky Sports F1 információi szerint egyébként azt is megnézték, nem szenvedett-e agyrázkódást az incidens során a pilóta, de a csapat közölte, hogy szerencsére nem.

Albon fél órával a földrengés után landolt Thaiföldön

A Londonban született, de thai licensszel versenyző Alexander Albon a múlt héten Bangkokba látogatott, ahol találkozott az ország miniszterelnökével az ország által megrendezni kívánt F1-es futam ügyében. A 29 éves versenyző elárulta, hogy repülőgépe mindössze fél órával azt követően ért földet, hogy a Mianmarban többezer halálos áldozatot követelő, és Thaiföldön is több tucat halottat maga után hagyó földrengés elérte az ország fővárosát.

„Épp a földrengés után érkeztünk meg, szóval bonyolult volt a helyzet” – mondta el Albon a Japán Nagydíj sajtótájékoztatóján. „Harminc perccel az esemény után landoltunk, olyan volt a helyzet, mintha hadiállapot lenne, mindenki pánikolt. Én meg csak álltam, és azt kérdeztem, hogy mi történik? Már-már szürreális volt, mert nem volt mobilnetem, így csak azt láttam, hogy mindenki pánikol, de nem tudtam, hogy miért. Szóval egy kicsit ijesztő volt.”

Albon elmondása szerint a szállodájában repedéseket is látott a falakon, és meglepte, hogy a legtöbb épület épségben maradt: „Azt jó volt látni, hogy az emberek nagyrészt megőrizték a jó hangulatukat, és örültem, hogy nem keletkezett ennél is nagyobb kár. Meglepett, hogy az épületek többsége állva maradt…”

albon-2025

Marko: Minimális a 2026-os motorunk lemaradása

A Ford partnereként története során először saját erőforrást fejlesztő Red Bull istállóval kapcsolatban mostanság többször lehetett hallani, hogy lemaradásban vannak a 2026-os motorjukat illetően, s arról is szólnak a pletykák, hogy a Mercedes lépéselőnyben lehet a többiekhez képest. Az energiaitalosok tanácsadója, Helmut Marko azonban egyelőre nem aggódik: „Óriási változás lesz. A Mercedes már kijelentette, hogy ők az esélyesek, de mindenki játékban van” – mondta Marko a Kleine Zeitungnak.

„A belső égésű motorok között nem lesz nagy különbség. Mi teljes mértékben a terveink szerint haladunk, részben a Ford segítségének köszönhetően, és úgy gondoljuk, hogy legfeljebb öt kilowatt a lemaradásunk. Ez jelenleg teljesen rendben van” – mondta Marko, aki arra is rámutatott, hogy fontos szerepe lehet a Mercedestől szerződtetett szakembereknek az előttük álló időszakban: „A legfontosabb tényező az akkumulátor. Hogyan hűtik? Milyen gyorsan töltődik? Milyen gyorsan jut el az energia az autóba?”

„Elsősorban a szoftverről van szó, és lehet, hogy valaki ezen a területen hatalmas előnyben lesz. De nekünk is megvannak a jó embereink, sokan közülük a Mercedestől érkeztek, és megvettük a szükséges berendezéseket a grazi AVL-től. Ám jelenleg senki sem tudja pontosan, hol is áll valójában.”

marko-doktor-2024

Russellnek nem sürgős az új Mercedes-szerződés

George Russell állítja: ő semmiképp sem sietteti a szerződéshosszabbítást a Mercedesszel. A szezont remek formában kezdő brit kontraktusa lejár a 2025-ös F1-es idény végén, Toto Wolff azonban jelezte, hogy szeretné őt is megtartani az újonc Andrea Kimi Antonelli mellett, ez „nyílt titok”, és egyúttal bízik benne, hogy az új megállapodás nyélbe ütésével csillapodnak majd a Max Verstappen megszerzésével kapcsolatos pletykák. Russell azonban a maga részéről nem érzi úgy, hogy rohanniuk kellene bármivel is:

„Az én oldalamról semmiféle stressz vagy ilyesmi nincs a szerződést illetően” – nyilatkozta a vb-összetettben harmadik helyen álló versenyző a Formula-1-es Japán Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. „Végső soron a Formula-1-ben gyorsan változnak a dolgok. Hiszek magamban. Teljesítened kell, ez tényleg ilyen egyszerű. Amikor a szerződésről való tárgyalásra kerül sor, akkor szerintem, korábban nálunk Totóval nem tartott tovább 24 óránál, aztán ment az ügyvédekhez, és máris valami a helyére került. Nincs sietség az én oldalamról. Nincsenek aggodalmak, nincs nyomás. Élvezem, ahol jelenleg tartok ebben a sportban, és élvezem a teljesítményemet. Egyszerűen csak élvezem a versenyzést, szóval ez az elsődleges prioritás most.”

f1-russell-wolff-mercedes

„Nem voltak egyformák az autók” – állítja Perez édesapja

Sergio Perez édesapja egy podcastben azt állította, hogy a tavalyi szezonban eltérő autót vezetett a fia és Max Verstappen.

Antonio Perez Garibay elmondása szerint a két autó között olyan jelentős volt a különbség, hogy Checo autójában ülve Max Verstappennek is komoly teljesítménybeli problémái adódtak volna.

„Amit most mondok, az nagy felzúdulást fog okozni, de az 1-es számú autó [Verstappen] eltérő volt a 11-es számú autóhoz képest [Perez] – mondta Checo édesapja.

„Az 1-es autó pilótája a 11-es autóban ülve nem jutott volna tovább a Q1-ből az időmérőkön. Az 1-es autó versenyzője a 11-es autóban ülve tehát nem teljesített volna jobban. Ez az autón múlik. Az autók pedig nem voltak egyformák.”

Antonio Perez Garibay ezt követően Tsunodáról is ejtett néhány szót: „Remélem, hogy ezúttal másképp alakulnak a dolgok, és Japánban Yuki a lehető legjobb autót kapja majd. A Red Bullnál nem okozhatnak csalódást a japán szurkolóknak, így a legjobb eszközt kell biztosítaniuk Yuki számára. Neki is ugyanolyan autót kell kapnia.”

Megérkezett Hinwilbe, munkába állt a Sauber új F1-es csapatfőnöke

Április 1-jétől hivatalosan is a Red Bull korábbi sportigazgatója, Jonathan Wheatley a csapatfőnök a Stake F1 Team Kick Saubernél. Wheatley a volt munkaadójával való megállapodás révén csatlakozhat a tervezettnél korábban a 2026-tól immár az Audi gyári alakulatává avanzsáló istállóhoz, ahol Mattia Binotto technológiai és vezérigazgatóval közösen irányítják majd a munkálatokat (Wheatley felel a versenycsapatért, Binotto pedig a gyárban zajló munkáért).

A szakember a hétvégi F1-es Japán Nagydíj tűnik fel elsőként a csapatvezetői poszton, ám a Stake közösségi médiás posztja alapján előtte még ellátogatott a hinwili központba is:

Antonelli nagy nehézsége az F1-en kívül: az utolsó iskolai év és a vizsgák

Alig néhány hónapja töltötte be a 18. életévét, de máris a Formula-1-ben szerepel Andrea Kimi Antonelli. A Mercedes versenyzője azonban a karrierje ellenére sem hagyta ott az iskolát, amelynek jelenleg jár az utolsó évében, ami a sűrű F1-es menetrend mellett komoly logisztikai nehézségeket okoz neki:

„Az utolsó évem van az iskolában, jönnek a végső vizsgák. Szóval jelenleg próbálok időpontot találni, amikorra be tudom zsúfolni őket, de nem egyszerű” – ismerte el Antonelli a Motorsport hasábjain. „Kár lenne az utolsó évben elhagyni az iskolát. Emellett anyukámat érdekli ez, szóval miatta is meg fogom csinálni. Sok segítséget kapok az iskolától, küldenek nekem dolgokat, de nagy elköteleződést jelent” – fogalmazott az olasz, aki elárulta: a matematika nem tartozik az erősségei közé.

f1-antonelli-mercedes

Részben új aszfalt és akár eső várhat az F1-re a Japán Nagydíjon

Második alkalommal rendezik meg a korábbi megszokott őszi időpont helyett április első hétvégéjén a Formula-1-es Japán Nagydíjat: ennek elsősorban a versenynaptár földrajzi észszerűsítése az oka, de időjárás szempontjából is előnyösebb lehet a tavaszi időpont. Ennek ellenére nem kizárt, hogy megzavarja majd némi eső a hétvégét: a RacingNews365.com portál által ismertetett előrejelzés szerint szombaton még csak az időmérő után érkezik csapadék Suzukába, vasárnap azonban esély van rá, hogy épp a délutáni futam során fog ez megtörténni – jóllehet, napos időszakokat is jósolnak, így akár változó körülményekkel is szembesülhetnek majd a csapatok és a versenyzők. Pénteken amúgy még napsütés és száraz idő, valamint 16 fok körüli levegőhőmérséklet várható, ez utóbbi a hétvége többi részére is kitart.

f1-suzuka-eso-1

Ami viszont az esetleges eső mellett biztosan kihívást jelenthet az F1-es mezőny számára, hogy a pálya egy jelentős részét újraaszfaltozták. A Pirelli előzetes sajtóközleménye szerint az utolsó kanyar kijáratától az első szektor végéig kapott új aszfaltfelületet a pálya, azaz többek között a köridő szempontjából kritikus S-kanyarok is. A gumigyártó – amely egyébként az abroncsokra rótt terhelés miatt a három legkeményebb keverékét viszi Suzukába – az előzetes szimulációk alapján arra számít, hogy az új aszfalt és a 2025-ös F1-es autók megnövekedett teljesítménye akár másfél másodperces gyorsulást is eredményezhet az előző idényhez képest.

Az F1-es Japán Nagydíj előtti videós beharangozónk az alábbiakban tekinthető meg, míg a hétvége menetrendje ide kattintva böngészhető:

„Mutatja, mennyire komolyan veszik az F1-et” – Hülkenberget lenyűgözte az Audi gyára

A Kínai és Japán Nagydíjak között ellátogatott az Audi neuburgi gyárába a Sauber pilótája, Nico Hülkenberg, ahol a projekt kulcsfigurái vezették körbe a létesítményben. A német pilótának pedig az Audi F1-es LinkedIn-profilján közzétett bejegyzése alapján tetszett, amit a 2026-os motorok fejlesztése kapcsán látott a jövőre csatlakozó gyártótól:

„Lenyűgözött, amit láttam. A létesítmény megmutatja, mennyire komolyan veszi az Audi az F1-et. Mindent, amit az Audi csinált az autósportban, precízen kiviteleztek. Miután Adam [Baker] és Stefan [Dryer] körbevezettek a gyárban, izgatott vagyok a csapat által a 2026-os motoron elért fejlődés kapcsán. Öröm volt beszélni a Neuburgban dolgozó emberekkel és érezni a szenvedélyüket. Fáradhatatlanul és eltökélten dolgoznak azon, hogy sikeressé tegyék a projektet. Büszke vagyok rá, hogy ennek az utazásnak a részese lehetek, és izgatott vagyok a következő évek kapcsán” – fogalmazott Hülkenberg.

f1-hulkenberg-audi