Az új aszfaltburkolat miatt jelentősen csökkent a gumikopás Suzukában, ami több versenyző szerint is unalmassá tette a futamot. Hülkenberg, Leclerc és Albon is eseménytelennek nevezte a versenyt, míg Russell a kemény abroncsokat hibáztatta, és arra kérte a Pirellit, hogy az újraaszfaltozott pályákra lágyabb keverékeket vigyen, ezzel izgalmasabbá téve a versenyzést.
Az idei Japán Nagydíj előtt újraaszfaltozták a suzukai pálya első harmadának nagy részét a hétvégi verseny előtt. Az egyes kanyartól a Degner 1-ig lehelyezett új burkolat épp azokat a szakaszokat fedi, ahol az autók tartósan nagy tempóval haladnak, így a korábbinál kisebb lett a gumikopás.
Így viszont a versenyzőknek idén már csak egyetlen bokszkiállást kellett abszolválniuk a verseny teljesítéséhez, ami a Sauber versenyzője, Nico Hülkenberg szerint az első számú felelőse annak, hogy ilyen eseménytelen volt az idei Japán Nagydíj:
„Az új aszfalt szép, jó a tapadása, gyors is, de az alacsony gumikopás nagyon statikussá teszi a versenyt. A tempó úgymond túl magas, és a piszkos levegő hatása egyre rosszabb” – mondta a futam nagy részében Jack Doohan Alpine-jának hátsó szárnyát bámuló német az F1 hivatalos csatornáján.
„Nehéz volt bármit is csinálni, szóval ez egy elég eseménytelen futam volt. Végig forgalomban voltam, ami ezen a pályán nem túl szórakoztató” – mondta Hülkenberg, akivel Leclerc és Albon is egyetértett azt illetően, hogy unalmas verseny volt, bár utóbbi hozzátette: „Én szeretem az unalmas futamokat, ha pontot szerzünk.”
A Mercedes versenyzője, George Russell szerint a lágyabb gumik sokkal érdekesebbé tették volna a futamot, és arra ösztönözte a Pirellit, hogy reagáljanak erre a tapasztalatra: „Úgy látom, mindenki ott fejezte be, ahonnan elindult. Nagyon nehéz volt előzni. A gumik túl kemények az új, sima aszfalthoz.”
„Ugyanez volt Kínában is: új aszfalt, túl kemény gumik, és sima egy kiállásos verseny. Remélem, a Pirelli gyorsan reagál. Tudom, hogy nehéz lenne a keverékeken változtatni, de a következőkben érkező újraaszfaltozott pályákra legalább egy lépcsővel lágyabb abroncsokat kellene hozni, hogy jobb versenyeket és stratégiákat láthassunk.”