DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
F1

Grosjean: Le Mans, a Formula-E és az IndyCar is opció

Lehetőségek sokaságát nevezte meg a Haastól távozni kényszerülő francia, aki sorstársához, Kevin Magnussenhez hasonlóan szeretne végre igazán versenyképes autóba ülni valahol.

A Haas múlt héten jelentette be, hogy sem Romain Grosjeannal, sem Kevin Magnussennel nem hosszabbít 2021-re, és mivel már csak alig néhány ülés maradt a jövő évi rajtrácson, alighanem mindkettejüknek távoznia kell a Formula-1-ből. Közülük a franciát korábban főként a Peugeot WEC-programjával hozták szóba, s a pilóta elismerte, hogy az endurance is egy lehetőség, de van még alternatíva is a célkeresztjében – minderről a pénteki imolai sajtótájékoztatón beszélt, amelyen a Formula.hu is részt vett:

grosjean-haas-portimao



„Még kevesebb ülés elérhető már a Formula-1-ben, így még nehezebbnek tűnik a maradás, de megbékéltem már ezzel, és inkább más projektek után nézek, ahol nyerhetek. Ez már évek óta hiányzik, hogy versenyképes autóm legyen, nagyon szeretném jól érezni magam a különböző kategóriákban. A Formula-E egy lehetőség, nyilván megnézem a Le Mans-i hosszú távú versenyeket, ahogy az Egyesült Államok is opció. Tudom, hogy azt mondtam, hogy nem érdekel az USA, de kevesebb az oválpálya, mint gondoltam, mert az ováloktól kissé félek. Ugyanakkor eléggé vonz is, szóval meglátjuk.”

Eközben a csapat- és sorstárs Magnussen úgy fogalmazott, hogy az F1-ben maradásra is lennének lehetőségei, de nem ragaszkodik a száguldó cirkuszhoz – az érvelése igencsak hasonlított Grosjeanéra: „Mindig voltak és vannak is lehetőségek a Formula-1-ben. Van lehetőségem az F1-ben maradni, de hiányzik a győzelem és az, hogy igazán versenyképes legyek, ez pedig nagy szerepet játszik abban, ahogy a jövőmre tekintek. Nem maradnék minden áron a Formula-1-ben. Versenyképes szeretnék lenni, és azt érezni, hogy tartok valamerre a karrieremben. Hét évet töltöttem az F1-ben, hogy megpróbáltam sikeres lenni, és nem akarok hátralépni egyet. Voltak lehetőségek, de szerintem vannak az F1-en kívül is opciók, amelyek érdekesek.”

Az F1-ben vélhetően teszt- és tartalékpilótaként tudna maradni a dán, ez a szerepkör azonban saját bevallása szerint nagyon nem ízlett neki 2015-ben a McLarennél: „Versenyző vagyok, és versenyeznem kell, hogy motivált és boldog maradjak. Ez az elsődleges prioritás, hogy versenyképes ülést találjak valahol máshol.”

Az még nem dőlt el, hogy kik ülhetnek be Grosjean és Magnussen helyére. Az egyik autót szinte biztosan az egyik F2-es Ferrari-junior – minden valószínűség szerint Mick Schumacher kapja –, a másik ülés kapcsán pedig már szóba került a tőkeerős háttérrel rendelkező Nyikita Mazepin érkezése is.

Ez esetben két újonccal indulna jövőre a Haas, Günther Steiner szerint viszont ez még nem eldöntött tény, így az egyelőre állás nélkül lévő Sergio Perez és Nico Hülkenberg is szóba jöhet – mármint kettejük közül az, aki nem kap lehetőséget a Red Bullnál Alexander Albon helyén (bár lehet, hogy egyikük sem fog, mert továbbra is igyekeznek kitartani a brit-thai mellett). Miközben a mexikói elismeri, hogy a Red Bull is opció, Hülkenberg úgy nyilatkozott a minap, hogy még mindig próbálják kitalálni, mihez is fog kezdeni 2021-ben, a döntés ugyanis főként a csapatok kezében van – igaz, a németnek a saját bevallása szerint nem kell kapkodnia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: