DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 7. hétfő
F1

McLaren: Nem egyértelmű, hogy Oscar gyorsabb volt

Ezzel magyarázza Andrea Stella, miért nem kérték helycserére a pilótáikat az F1-es Japán Nagydíj hajrájában, hogy esetleg az ausztrál próbálkozzon Max Verstappen ellen.

Andrea Stella, a McLaren Formula-1-es csapatfőnöke nem biztos benne, hogy tényleg gyorsabb volt Oscar Piastri Lando Norrisnál a Japán Nagydíj hajrájában, ezért nem kérték a csapattárs elengedésére a britet.

A vasárnapi futam jelentős részében Norris bő egy másodperces távolságból üldözte Verstappent, igazi támadási pozícióba azonban nem tudott kerülni a hollandhoz képest. Az utolsó szakaszban viszont úgy tűnhetett, hogy Piastri a harmadik helyen jobb tempója lenne képes, többször is DRS-sel megközelítette a britet.

f1-norris-piastri-mclaren-suzuka-1_1



Maga az ausztrál a csapatrádión finoman jelezte is mindezt a csapatának, utólag azonban maga Piastri is elismeri, hogy nem feltétlenül gondolta komolyan, hogy el is fogják engedtetni a világbajnokságot vezető Norrisszal:

„Nem számítottam rá. Csak azt mondtam, amit éreztem” – nyilatkozta a pilóta a Sky Sports F1 kameráinak. „Úgy gondoltam, hogy ha van lehetőségem Lando elé kerülni, akkor talán el tudnám kapni Maxot.”

„Erősnek éreztem a tempómat. Viszonylag kényelmesen DRS-távolságba tudtam kerülni, de nem tudtam annál közelebb jutni. Arra gondoltam, rákérdezek, de teljesen rendben van részemről. Versenyzünk, és azért akarunk bárhol is végezni, mert kiérdemeltük. Mindketten mondhatjuk azt az időmérő után, hogy ezt az eredményt érdemeltük.”

Stella ugyanakkor azt is megkérdőjelezte, hogy Piastri egyáltalán tényleg jobb tempóra volt-e képes, mint Norris. Arra ugyanis a brit is rámutatott, hogy olykor direkt szakadt le kicsit jobban Verstappenről, hogy hűtse a túlmelegedő gumijait, ezért tűnhetett úgy, hogy az ausztrál időnként könnyen utoléri:

f1-norris-piastri-mclaren-suzuka-2

„Nem hiszem, hogy annyira egyértelmű, hogy Oscar gyorsabb volt” – fogalmazott a csapatfőnök. Úgy gondolom, Lando próbált még közelebb kerülni Max szélárnyékában, de amint egy másodperc alá ment, jelentősen tapadást veszített.”

„Ezért aztán Lando kicsit ingázott, próbálta lehűteni kicsit az abroncsait, aztán újra nekilódulni. Szóval nem hiszem, hogy ezt a helyzetet a nyers értékek alapján lehet megítélni, hogy milyen volt az autók tempója.”

Stella hozzátette: Suzukában eleve mindig nagy tempóelőny kellett a sikeres előzéshez, márpedig ez nem volt meg, és mivel az első szektor újraaszfaltozásával immár a gumikopás sem volt jelentős, stratégiailag sem volt túl sok opciójuk – hogy mennyire nem, arról FormulaPlusz rovatunk elemzős cikkében írtunk bővebben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: