Nincs megállás a Formula-1-ben, Japán után Bahrein felé veszi az irányt a mezőnyt, a téli teszt helyszínén rendezik ugyanis a 2025-ös idény negyedik fordulóját, amely egyúttal az első tripla középső állomása. Az F1-et ráadásul a Formula-2 és a Formula-3 is elkíséri az első részben villanyfényes futam helyszínére, ahol magyar idő szerint késő délután és kora este tartják a legfontosabb eseményeket. Eközben a MotoGP a szomszédban, Katarban fog versenyezni – a hétvége teljes menetrendje itt található.
Furcsa névsor a bahreini FP1-en
A keddi nap során két istálló is kisebb bejelentést tett, egyaránt arra vonatkozóan, hogy Bahreinben felhasználják az újonc versenyzőknek kötelezően biztosítandó négy szabadedzés-lehetőség közül az egyiket.
Az Aston Martin bejelentette, hogy a teszt- és tartalékversenyzőjük, Felipe Drugovich fogja vezetni Fernando Alonso autóját a hétvégi Bahreini Nagydíj első pénteki szabadedzésén, a Williamsnél pedig a versenyzői akadémia tagja, Luke Browning veszi át Carlos Sainz autóját az első tréning erejéig.
Három másik csapat korábban tett hasonló bejelentést: a Ferrarinál Dino Beganovic, a Mercedesnél Frederik Vesti, a Haasnál pedig Ryo Hirakawa kapja az edzéslehetőséget. Öt szokatlan név is lesz tehát az FP1-es névsorban: előtte csupán az Alpine tudta le egyik kötelezettségét, szintén Hirakawával Japánban. (A szabály kiskapuját kihasználva azok a csapatok, ahol újonc versenyez, kipipálhattak a négyből két alkalmat.)
Marko: Tsunoda fejezi be a szezont a Red Bull-lal
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko elégedetten értékelte Tsunoda suzukai produkcióját az ORF-nek:
„Az első verseny viszonylag simán ment. Végig két-három tizedmásodperces hátrányban volt Maxhoz képest az edzéseken és az időmérőn, amíg ki nem esett. Ez meglehetősen jó eredmény, amikor nincs több időd. Yuki a Red Bullnál fogja befejezni a szezont” – jelentette ki a bikások tanácsadója. Részletek.
Szintén Tsunoda kapcsán Koji Watanabe, a Honda Racing elnöke úgy nyilatkozott, alig várja, hogy a japán pilótát a dobogón lássa: ezeket mondta Watanabe-szan.
Fejlesztési dilemma a Ferrarinál
Nem döntötte még el a Ferrari, hogy már a hétvégi Bahreini Nagydíjon felkerüljön-e az autóra a frissített padlólemez: a RacingNews365.com szaklap információi szerint a szakvezetőség egy része egyelőre inkább másképp próbálná orvosolni a gondjaikat. Az érdekes témáról itt írtunk bővebben.
Nem tudták eltitkolni Colapinto Alpine-tesztjét
Hamar kiszivárogtak a képek a Japán Nagydíj napján Monzában 2023-as Alpine-t tesztelő Franco Colapintóról, az olasz sajtó pedig kinyomozta, mennyivel volt gyorsabb Paul Aronnál.
A kétnapos teszt szombatján Paul Aron, vasárnap Colapinto vezette az A523-ast. A szintén tartalékos Aron a közösségi médiában is posztolt a gyakorlásról és a fekete autóról (megemlítve többek között, hogy másfél kiló steaket fogyasztott el „üzemanyagként” és pár rajongót is látott). Colapinto ellenben a spanyol nyelvű Soymotor beszámolója szerint a rajongókkal való fotózkodástól is elzárkózott, mivel a tesztet az Alpine titokban akarta tartani. Nem sikerült – bővebben itt írtunk a monzai tesztről.
További F1-es hírek röviden
Hét-nyolc versenyzővel egyeztet a Cadillac, ezek azonban még csak ismerkedő beszélgetések, hangsúlyozta a leendő új F1-es csapat főnöke. Rutinos és amerikai pilóták egyaránt a listán vannak – bővebben.
Alonsót saját 2012-es F1-es szezonjára emlékezteti Verstappen teljesítménye – ezt mondta a kétszeres világbajnok, aki reméli, a címvédő végig harcban lesz.
Nincs egyetértés Doohan DRS-balesete után a GPDA két igazgatója között: Sainzcal ellentétben Russell szerint nem kell semmin változtatni. Részletek.
Nemcsak Oliver Bearman tempója nyűgözte le a Haas csapatfőnökét, hanem a fiatal brit pilóta visszajelzései is – az ismét pontot szerző versenyző már két éve lenyűgözte Ayao Komatsut. Bővebben itt.
Véleményrovatunkban még visszatekintettünk a Japán Nagydíjra. Három téma emelendő ki: a McLaren még mindig ugyanaz a McLaren, Verstappen és a Red Bull válaszolt, a Ferrari fejlesztését pedig várjuk. A cikk a Formula+ rovatban található.
MotoGP: Katarban visszatér a sérült világbajnok
Amennyiben a pályán esedékes csütörtöki orvosi vizsgálaton is átmegy, Jorge Martin rajthoz áll a MotoGP hétvégi Katari Nagydíján – közölte kedden az Aprilia. A Pramac Ducatitól átigazoló regnáló világbajnok előbb a sepangi teszten sérült meg, majd a szezonnyitóra készülve edzés közben újra eltörte a bal kezét, emiatt kénytelen volt kihagyni az első három 2025-ös futamot.
Az Aprilia közlése szerint azonban a saját orvosai orvosai rábólintottak Martin visszatérésére, így a tervek szerint Lusailban már pályára is fog gurulni az #1-es rajtszámmal. A spanyol célja persze elsődlegesen a saját fizikai állapotának felmérése és az RS-GP-vel való ismerkedés lehet a hétvégén, elvégre alig néhány kört tudott megtenni a malajziai teszten a két bukása előtt az idei motoron. Martin azt is elismerte az Aprilia közleményében olvasható nyilatkozatában, hogy pillanatnyilag abban sem biztos, hogy fizikailag végig fogja bírni a futamot, de ha teljesíti a távot, az már egy győzelem lesz számukra.