Lemondott az FIA sportért felelős elnökhelyettese
A nap legnagyobb horderejű nem is közvetlenül a Bahreini Nagydíj helyszínéről érkezett: lemondott ugyanis az FIA sportért felelős elnökhelyettese, Robert Reid, aki közleményében élesen bírálta Mohammed Ben Sulayem elnököt. Szerinte „a motorsport globális irányító testületén belül az irányítási normák alapvető összeomlása” tapasztalható.
Minderre az FIA is reagált egy rövid kommünikében, amelyben a Nemzetközi Automobil Szövetség irányítási politikáját védték.
Viszont a balhé hullámain evezve megszólalt a már tavaly májusban távozott korábbi FIA-vezérigazgató, Natalie Robyn is: „Amikor a szakmai folyamatokat nem tartják be, az érintetteket pedig kizárják a döntéshozatalból, az aláássa egy erős szervezet alapjait. Szomorúan látom ezeket a fejleményeket, mivel fenyegetést jelentenek egy fontos intézmény hitelességére és hosszú távú hatékonyságára” – fogalmazott.
Bahreinben a GPDA egyik igazgatója reagált a történtekre: George Russell szerint folyamatosan instabil irányba haladnak a dolgok az FIA-nál, a Formula-1-es versenyzőket pedig nem hallgatják meg.
Sz*rozás miatt vár újabb bírság Sainzra?
„Történnek szarságok” – így reagált csütörtökön Bahreinben a Formula-1-es Japán Nagydíj előtti himnuszról való késése miatti 10 ezer eurós bírságára Carlos Sainz, aki ezzel azt kockáztatja, hogy ő lehet az első, akit az FIA új irányelvei alapján káromkodásért büntetnek a száguldó cirkuszban.
Erősebb McLaren és Ferrari-fejlesztés Bahreinben
A bahreini hőség és gumigyilkos aszfalt miatt Max Verstappen szerint hátrányban lesz a Red Bull a McLarenhez képest a 2025-ös Formula-1-es idény negyedik állomásán.
Hasonló álláspontra helyezkedett Oscar Piastri is, aki úgy látja, valóban nehezebben kezelhető autó pillanatnyilag a Red Bull, mint a McLaren, ezért örül is, hogy utóbbiban ül , és egyébként úgy érzi, a barcelonai szárnyszigorítás sem fog ártani nekik, egész évben erősek lehetnek.
Mindeközben Lewis Hamilton és Charles Leclerc is megerősítette: érkezik fejlesztés az SF-25-öshöz a hétvégi Formula-1-es Bahreini Nagydíjon, amelytől előrelépést várnak leszorítóerő terén – igaz, a monacói szerint a McLarennel szembeni három tizedmásodperces hátrányt aligha dolgozzák le vele.
Doohan, Hadjar, Hirakawa
Jack Doohan elismerte, hogy Suzukában érzett fájdalmakat szombaton és vasárnap is a pénteki második szabadedzés elején elszenvedett hatalmas balesete következtében.
Készen állna elfogadni a Red Bull Racing által jelentett kihívást, ha lehetősége adódna rá – jelentette ki Isack Hadjar, aki megjegyezte: már csak azért is beülne a nagycsapathoz, hogy megtudja, a többiek miért küszködnek Max Verstappen oldalán.
Ryo Hirakawa pedig elismerte, hogy az Alpine-tól a Haashoz való átszerződésében közrejátszott, hogy előbbi istállónál vele együtt már négy tartalékos volt, beleértve Franco Colapintót is, így korlátozottak lettek volna a lehetőségei egy állandó ülésre.
Visszatér Le Mans-ba a McLaren
Végezetül pedig egy fontos F1-en kívüli hír: a McLaren bejelentette, hogy 2027-től beszáll a hypercar kategóriába a WEC-ben, azaz visszatér a Le Mans-i 24 órásra is a csúcsgéposztályban.