Két japán a Red Bullban: Verstappen helyett Iwasa vezet az első bahreini F1-es edzésen
A Red Bull Racing is beállt a sorba: ők is egy fiatal újoncnak, név szerint Ayumu Iwasának adnak lehetőséget a hétvégi Formula-1-es Bahreini Nagydíj első pénteki szabadedzésén. Iwasa évek óta az energiaitalosok kötelékeibe tartozik, idén a Super Formulában vitézkedik, Liam Lawson és Yuki Tsunoda előléptetése után pedig ki nem mondva ő tölti be a tartalékpilótai szerepkört is a bikások két csapatánál. Nem lesz idegen számára a szabadedzésen való szereplés, hiszen tavaly már kétszer beugrott pénteken – akkor azonban a Visa Cash App RB-nél vezetett, azaz a nagycsapatnál, a Red Bullnál most először kap lehetőséget nagydíjhétvége keretein belül a japán.
A Red Bull már a hatodik csapat, amely vendégszereplőt jelentett be a bahreini FP1-re: a Ferrarinál Dino Beganovic, a Mercedesnél Frederik Vesti, az Aston Martinnál Felipe Drugovich, a Williamsnél Luke Browning, a Haasnál pedig Ryo Hirakawa fogja vezetni az egyik autót a szahíri hétvége első 60 percében – utóbbinak köszönhetően amúgy így egyszerre három japán lesz majd pályán, Iwasa ráadásul Tsunoda ideiglenes csapattársaként fog szerepelni.
McLaren: Nehéz ezt Maxnak 24 versenyen át fenntartani
Andrea Stella is elismeri, hogy Max Verstappen felülteljesít eddig a 2025-ös Formula-1-es szezonban, de szerinte nehéz ezt egy szezonon át fenntartani, ha nem az adott versenyzőé a legjobb autó. Viszont egyelőre George Russellt és a Ferrari párosát sem írja még le a vb-esélyeket illetően.
„Határozottan a legfontosabb feltétele mindkét bajnoki cím megszerzésének, hogy tiéd legyen a legjobb autó” – húzta alá a McLaren első embere.
„Az is fontos, hogy amikor nem vagyunk olyan helyzetben, hogy nyerjünk, akkor is erősen versenyezzünk. Ha például nem tudunk győzni, végezzünk a dobogón. És hosszú távon szerintem kifizetődő lesz, ha így teljesítesz. Úgy gondolom, jelenleg valahogy Max jelenti a különbséget, de rendkívül nehéz ezt egy szezonon, 24 versenyhétvégén át fenntartani, ha nem a tiéd a legjobb autó.”
Kiderült, hol debütál a Pirelli új C6-os lágy F1-es gumija
Újabb két Formula-1-es nagydíj gumikínálatát tette közzé a Pirelli: a jövő heti Szaúd-arábiai Nagydíjhoz hasonlóan Miamiba és Imolába is a tavalyihoz képest eggyel lágyabb kiosztást visz az abroncsgyártó.
A sprinttel tarkított idei első amerikai verseny esetén – Dzsiddához hasonlóan – ez a C3-as, C4-es és C5-ös keverékeket jelenti, az Emilia-romagnai Nagydíjon viszont debütál a Pirelli új C6-os abroncsa is, amely minden eddiginél lágyabb keveréket jelent: elsődlegesen az utcai pályákat célozta meg vele a cég, de már Imolában beveti a C4-es és a C5-ös mellett. Mivel tavaly Miamiban és Imolában is egykiállásos futamokat láthattunk, a Pirelli ezzel igyekszik megfűszerezni a versenyeket.
„Beszélni sem kellene róla” – vélemények a V10-esekről
Csak abban van egyetértés a Formula-1-es istállók és motorgyártók között, hogy 2026-ra már késő változtatni, viszont a többség hosszabb távon nyitott arra, hogy a V10-es erőforrások visszatéréséről egyeztessenek – kivéve az Audit, amely határozottan ellenzi az irányváltást.
A gyártók megszólalásai ebben a cikkben olvashatók!
Működött a Haas fejlesztése – de csak Bearmannél
Oliver Bearman elégedett volt a Haas Suzukában bevetett új F1-es padlólemezével, Esteban Ocon azonban nem boldogult vele – pedig a csapatfőnök Ayao Komatsu szerint az adatok alapján egyértelműen látszik, hogy működik a fejlesztés.
„Péntek este egyenlítettük ki az autókat. Az FP1-en nem láttunk egyértelmű különbséget, de aztán az FP2-n még tovább feszegettük a határokat, és akkor rögtön láttuk már” – magyarázta a MotorsportWeek.com portál által idézett csapatfőnök.
„Határozottan nem arról van szó, hogy hozzá kell szokni. Nem. Az adatok eléggé egyértelműek: működik, szóval nem értjük, Esteban miért nem tudott teljesíteni. Igen, abban, amit látni és mérni tudunk, a két autó nagyon közel teljesít egymáshoz. Nem azt mondom, hogy van valami, amit nem tudunk mérni, de egyelőre nem találtunk semmit.”
Alonso: Mintha Monacóban lettünk volna
Finoman szólva sem volt eseménydús a múlt hétvégi Japán Nagydíj, melynek kapcsán Fernando Alonso Monacóhoz hasonlította a suzukai aszfaltcsíkot.
„Csütörtökön mindig ismételgetjük, hogy milyen nagyszerű Suzuka, milyen nagyszerű Monaco – csillogás, látványosság stb. Aztán vasárnap felébredünk, és realizáljuk, hogy Monaco unalmas, és mit tehetnénk a pályával. Ugyanez van Suzukával is, Suzuka unalmas. Ez az F1, Suzuka nagyon jó az időmérő szempontjából, mert a szombati nap hihetetlenül nagy adrenalinlöketet ad.”
Mi vár ránk az F1-es Bahreini Nagydíjon?
Jön a 2025-ös F1-es szezon negyedik versenyhétvégéje: menetrend, tudnivalók, esélyek, várakozások a bahreini futammal kapcsolatban.
Formula Shakedown: Mit láttunk az ERC és ORB szezonnyitóin?
Az Európa-bajnokság és a magyar bajnokság is elrajtolt hétvégén, de mit lehet leszűrni a látottakból, mennyire történtek meglepetések, és mi következik mindebből? Állandó raliszakértőnk, Vincze Ferenc értékel a Formula Shakedownban.