„Elfogadhatatlan, aggasztó” – Marko tart Verstappen távozásától
Elfogadhatatlannak és aggasztónak nevezte a Red Bull bahreini produkcióját a Formula-1-es sportszakmai tanácsadójuk, Helmut Marko ráadásul attól is tart, hogy emiatt akár el is veszíthetik Max Verstappent. Amikor arról kérdezték, mennyire aggódik emiatt, Marko így felelt:
„Eléggé. Fejlődnünk kell a közeljövőben, hogy olyan autója legyen, amellyel győzni tud. Nem szabad, hogy a mázlin múljon, mint a brazíliai esőben vagy Japánban. Ott a pálya neki kedvezett és összerakott egy varázslatos kört. De kell lennie egy stabil alapnak.”
Nem csak az autóval küzd a Red Bull
Hiába értik, mi a gond az RB21-essel, mivel a szélcsatornában látott adatok nincsenek összhangban azzal, amit a Formula–1-es pályákon tapasztalnak, nem könnyű a megoldás – árulta el a Red Bull Racinget irányító Christian Horner: „Főként a szélcsatorna vitt minket egy olyan irányba, ami nem másolja azt, amit a pályán látunk. Szóval nyilván összegyűjtjük a pályán szerzett adatokat, és azok irányítják majd a megoldást.”
A brit csapatvezető, aki többek között úgy fogalmazott, hogy „ez olyan, mintha két különböző óra alapján mondanád meg az időt”, emellett arról is beszélt, mi okozta a jelzőlámpahibát a vasárnapi futamon – erről ide kattintva olvashattok.
Hólabda-effektus” sújtja a Ferrarit
A módosított padlólemez ellenére úgy érzi Charles Leclerc, hogy hiányzik a leszorítóerő és a tapadás a Ferrarinál, ami különösen a futamokon érezteti a hatását, és nem is tudja megmondani, mikor találnak kiutat a problémáikból. „Az időmérőkön még mindig úgy érzem, hogy ezt el tudjuk rejteni néhány trükkel. De aztán a futamon ha nincs tapadás, akkor nincs tapadás. Jobban kopnak a gumik, szóval hólabda-effektus jelentkezik a futamon. Kicsit trükkösebb a helyzet a versenyeken” - mondta a monacói a csapat helyzetéről.
Lewis Hamiltont szintén nem veti szét az öröm, s egy nyilatkozatában azt is elárulta, hogy az időmérő után időt fordított arra, hogy mentálisan rendbe tegye magát: „Visszamentem a szállodába, elrendeztem és megbeszéltem magammal a dolgokat. Ez egy nagyon más autó, de idén még rosszabbak a kvalifikációim, mint tavaly. Tovább próbálkozom. Oda fogok érni, meg fogom tudni csinálni.”
Antonelli az „F1 világának főszereplője” lesz – de vajon vörösben?
A napokban a Ferrari két korábbi vezetője is kitért arra, hogy szívesen látnák az olasz autósport új üdvöskéjét egyszer a Scuderia színeiben. A maranellóiak legendás elnöke, Luca di Montezemolo persze azt is hozzátette az olasz Skynak nyilatkozva, hogy ő nem adott volna alá Ferrarit 18 évesen, míg Stefano Domenicali attól tart, hogy Toto Wolff nem örülne ennek…
Emellett az F1 vezérigazgatója így fogalmazott a fiatal tehetségről: „Amikor bejön a paddockba a családjával és a kishúga kezét fogja, az a sport egy romantikus oldalát mutatja, de amikor lehúzza a sisakrostélyt, keményen odalép. Mielőtt bármelyik bajnokhoz hasonlítanánk, még várnunk kell, de az biztos, hogy a világunk egyik főszereplője lesz.”
Alonso: Mintha haldokolna az autó…
A lassú tempójú szakaszokon szenved igazán az Aston Martin – vélekedett Fernando Alonso a Formula-1-es Bahreini Nagydíj után, ennek volt betudható, hogy a csapat most volt a leggyengébb eddig a 2025-ös szezonban. Amikor a problémáik részleteire kérdeztek rá, a kétszeres F1-es világbajnok így reflektált: „Trükkös a kijáratokon, de a kanyar közepén is. Mintha haldokolna az autó a lassú tempós szakaszokon. Jól ismertük a problémát tavalyról, és idén is megvan.”
Alonso hisz benne, hogy a hétvégén következő Szaúd-arábiai Nagydíj helyszíne, a roppant gyors utcai dzsiddai pálya kedvezőbb lehet az AMR25-ös számára, de a top 10 még így is nehezen lesz elérhető szerinte: „Remélhetőleg Dzsidda kicsit barátságosabb lesz velünk, de a pontszerzésnek nehéznek tűnik idén. A négy topcsapat jelenleg más liga, és aztán ott van mindig a Haas, a Williams, a Racing Bulls szintén kicsit előttünk.”
Bahreini Nagydíj: Győztesek, vesztesek, vélemények és érdekességek
Mielőtt figyelmünket a hétvégén következő Szaúd-Arábiai Nagydíjra fordítanánk, még foglalkoztunk egy kicsit a mögöttünk hagyott futammal. FormulaPlusz rovatunk egyik mai cikkében azt vizsgáltuk, hogy kik jöttek ki a legjobban és kik a legrosszabbul a 2025-ös szezon negyedik állomásából: négy-négy nagy győztest és vesztest emeltünk ki, részletek a linkre kattintva.
És megérkezett a Formula Podcast futamértékelő adása is, melyben többek között Norris önostorzásáról, Verstappen menedzserének dühöngéséről, az Alpine feltámadásáról, valamint Jack Doohan jövőjéről is beszélgettünk:
Miért nem büntették meg George Russellt?
Az F1-es Bahreini Nagydíj számos történetszála közül a különböző közösségi felületeken érkező hozzászólások alapján a legnagyobb vitákat az váltotta ki, hogy George Russellt nem büntették meg a sportfelügyelők annak ellenére, hogy egy alkalommal úgy nyitotta ki az állítható hátsó szárnyát, hogy ezt a szabályok értelmében nem tehette volna meg.
Csalt az FIA? Következetlenek a stewardok? Miért úszta meg Russell a tiltott DRS-nyitást, miközben másokat kizárnak a súlyhatár miatt? Láttunk már hasonló esetet? FormulaPlusz rovatunk ide kattintva elérhető cikkében alaposan körbejártuk a témát.
Verstappen hét futamig veszélyben a büntetőpontok miatt
Az ide kattintva elérhető cikkben áttekintjük, hogy állnak a versenyzők büntetőpontokkal, kiemelve azt is, hogy ki mikor szabadulhat meg a pontjaitól. Max Verstappen a tavalyi szezonzáró óta nyolc ponton áll, s bár azóta nem gyűjtött újabbakat, még mindig hét verseny van hátra addig, mire legalább kettőt eldobhat. A mögöttünk hagyott hétvégéről két versenyző távozott pontokkal: Liam Lawson a meglévő kettő mellé még hármat gyűjtött be két külön incidens miatt, míg Carlos Sainz egy pontját növelte háromra Andrea Kimi Antonelli leterelésével.
Formula Motocast: Vinales majdnem csodát tett, Martin kórházban
Marc Marquez az egyik leggyengébb pályáján is behúzott mindent, a show-t azonban ellopta előle Maverick Vinales, aki történelmi tettet hajthatott volna végre – de aztán végül rá is lecsapott a guminyomás miatti büntetés. Jorge Martin viszont alig tért vissza, máris újra megsérült – ezekről és a Katari GP egyéb fontos történéseiről is szó esett a Formula Motocast friss adásában:
A Szaúd-arábiai Nagydíj teljes menetrendje és tv-közvetítései
Nincs megállás, sorozatban harmadik versenyhétvégéjére készül az F1: Japán és Bahrein után Szaúd-Arábiában zárul a száguldó cirkusz idei első triple headerje. A dzsiddai városi pályán ott lesz az F2 is, és magyar idő szerint esti időpontokban nézhetjük az eseményeket, még inkább este, mint a bahreini hétvégén.
Emellett pedig érdemes lesz két európai helyszínre is figyelni, Imolában ugyanis jön a WEC idei második hétvégéje egy hatórás futammal, míg Le Mans-ban egy 24 órással rajtol el a motoros endurance-vb, magyar csapattal a mezőnyben.
Aki semmiről nem akar lemaradni, az ide kattintva elérhető cikket tegye be a könyvjelzői közé!