Győztes: Oscar Piastri
Valószínűleg nem ő volt a gyorsabb McLaren-pilóta a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén, viszont csapattársával ellentétben Oscar Piastri nem hibázott: ugyan a pole-ról egy századdal lemaradt, a startnál Max Verstappent a saját fegyverével győzte le, idei öt futam alatt aratott harmadik győzelmével pedig karrierje során az élre állt a világbajnoki pontversenyben.
Ha bárki aggódott amiatt, hogy az ausztrál esetleg rögtön lépéshátrányba került a melbourne-i balszerencsés hibája után, Piastri gondoskodott róla, hogy ezek a hangok elcsituljanak. Higgadtsága, az előző évekhez képest jobb tempója és a stabilitása révén megérdemelten vezeti öt forduló után a vb-tabellát.
Vesztes: Lando Norris
Muszáj ismét párba és egymással szembe állítanunk a két McLaren-versenyzőt, hiszen talán egy lehelettel Lando Norris volt a gyorsabb Dzsiddában, a Q3-ban azonban ismét döntő pillanatban hibázott: nem volt nagy botlás, de komoly következményekkel járt, Bahreinnel ellentétben ezúttal már dobogót sem tudott menteni.
Pánikra persze még nincs ok, átlagban talán még mindig az ő tempója a jobb házon belül a wokingiaknál, de sürgősen megoldást kell találnia arra, hogy ne kövesse el ezeket a ki nem kényszerített hibákat – még ha ebbe Andrea Stella csapatfőnök szerint az MCL39-es kevésbé kiszámítható karakterisztikája is belejátszik.
Győztes: Red Bull
Alig egy héttel a szahíri rémálom után megint nagy feltámadást mutatott be a Red Bull Racing – és ez igaz amúgy a két nagydíjhétvége, valamint a pénteki edzések és a szombat-vasárnapi tétre menő események vonatkozásában is. Utóbbi kapcsán már meg sem kell lepődnünk, Verstappenék nem először „játsszák el”, hogy a nyögvenyelősebb szabadedzések után magukra találnak az időmérő után.
A szaúdi forduló arra mindenképp jó volt, hogy némileg elhalkítsa a Bahreinben megkongatott vészharangokat: nincsenek megoldva az energiaitalosok problémái, és a szélcsatorna korrelációs gondjai miatt kérdéses is, hogy mennyi idő alatt tudják orvosolni a nehézségeket, de az is egyértelmű, hogy akkora baj sincs a nagy képet tekintve, mint pár nappal korábban tűnt.
Vesztes: Lewis Hamilton
Akinél viszont nem történt húsvéti feltámadás, az Lewis Hamilton volt, aki talán a szezonja legszürkébb hétvégéjét produkálta – de ami igazán aggasztó, hogy nemcsak a pályán, hanem azon kívül is a 2024-es, olykor teljesen hitét vesztett önmagát idézi. Elég csak az időmérő és főleg a futam utáni nyilatkozatait megnézni/elolvasni, amikor többek között olyanokat mondott, hogy ötlete sincs arról, mi nem passzol nála az autón.
Öt nagydíj alapján persze még nem lehet végső ítéletet mondani, főleg úgy, hogy azért Kínában a sprintgyőzelemmel csak produkált egy villanást Hamilton, de az már kijelenthető mostanra, hogy a ferraris kaland nem lesz sétagalopp a hétszeres világbajnok számára.
Győztes: Charles Leclerc
Hamilton az említett nyilatkozatában azt is mondta, hogy nem foghatja az autóra a szenvedését, hiszen az képes volt a dobogón végezni vasárnap – Charles Leclerc ugyanis vele ellentétben tovább folytatta idei gyakorlatilag makulátlan produkcióját. Remekül működött a Ferrari stratégiája az elnyújtott első etappal, és talán még magukat is meglepték, mennyire erős volt a kerékcsere után az SF-25-ös tempója.
A benne ülő monacói idén tulajdonképpen folyamatosan kihozza az autójából és a lehetőségekből a maximumot, ez most a 2025-ös idény első dobogóját jelentette saját maga és a vörösök számára. És ahogy mondta: „már csak” az autón kellene fejleszteni…
Vesztes: Mercedes
A szezon leghaloványabb futamát teljesítette Dzsiddában a Mercedes: a Leclerc-hez hasonlóan eddig a lehetőségeit rendszerint maximálisan kiaknázó George Russell a gumijaival küszködve csupán ötödik lett az előző versenyeken második-harmadik erőnek tűnő, most viszont a monacói Ferrarijától elmaradó W16-osban.
Önmagában még nem nagy tragédia ez, hogy becsúszott egy gyengébb eredmény, viszont Toto Wolffék egyelőre a magyarázatát sem tudják, miért szenvedtek a gumik túlhevülésével és a hólyagosodással. A vészharangokat itt sem kell még kongatni, de ez egy jel volt azért arra, hogy a Mercedes még mindig nem teljesen lett úrrá a ground-effect szabályrendszeren.
Győztes: Williams
Végre odakerült a Williams, ahova a tesztek alapján és talán a nagyátlagban mutatott tempó alapján vártuk őket és ahova valók: a középmezőny elejére. Igen, már Kínában is összejött a kettős pontszerzés a grove-i gárdának, ám ott ehhez kizárások is kellettek, Szaúd-Arábiában viszont erőből hoztak egy nyolcadik-kilencedik helyet, az ezért járó pontokkal pedig meg is érkeztek a konstruktőri vb-összetett ötödik helyére.
És említsük meg mindenképp azt is, hogy végre Carlos Sainz is a képességeinek megfelelően teljesített: Hamiltonnal ellentétben ő elkezdett ráérezni az új közegre és autóra, és immár a csapattárs Alexander Albon előtt is ért célba – aki szintén folytatta idei kimagasló és stabil produkcióját.
Vesztes: Aston Martin
Az egész 2025-ös évad egyik legnagyobb csalódása eddig az Aston Martin – még úgy is, hogy személy szerint az előző másfél év lefelé ívelő tendenciáját látva és a 2026-os célkitűzéseket ismerve túl sokat nem is vártam a silverstone-i istállótól.
Jelenleg viszont úgy fest, hogy abszolút a sereghajtók közé tartoznak – talán csak a Sauber áll mögöttük –, így teljes joggal érzi azt Fernando Alonso öt nullázós futam után, hogy idén a pontszerzésért is vért kell izzadnia majd. Kisebb csoda, hogy Lance Stroll tíz vb-egységével még őrzik a csapatértékelés hetedik helyét – bár immár a kanadai sem a meglepő eredményekkel, hanem a Q1-es kiesési rekorddal hívta fel magára a figyelmet.