DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 21. hétfő
Formula+

F1Stat: A McLaren 50 pályán győzött

A Ferrari se volt képes arra, amire a McLaren, Leclerc már a hatodik legtöbb nem-bajnoki dobogót szerezte, Russell a stabilitás példaképe, tizeden belüli időmérőkről is szól 2025 – dzsiddai F1-es statisztikák.

A győztes és a doboogósok

Oscar Piastri karrierje ötödik futamgyőzelmével beérte csapattársát, Lando Norrist az örökranglistán, s az ötödik helyen állnak a jelenlegi mezőnyben a három világbajnok és Charles Leclerc mögött.

Az ausztrál ezzel a szezon első öt futamából hármat is megnyert, érdekességként említsük meg, hogy hatszor is előfordult, hogy ilyen kezdés után valaki nem lett világbajnok: Jim Clark (1964), Emerson Fittipaldi (1973), Niki Lauda (1976), Alain Prost (1988), Ayrton Senna (1989), Lewis Hamilton (2021). A hozzájárulásért köszönet a Formula Motocast állandó szereplőjének, Ferenci Péternek!

Piastri sorozatban 33. alkalommal ért célba, ami holtversenyben a negyedik leghosszabb sorozat az F1 történetében – Miamiben felléphet az örökranglista dobogójára.

piastri-saudi-1



Az ausztrál az F1 történetének 64. versenyzője, aki a bajnokság élére áll – 2010 és Mark Webber óta a kontinensnyi ország első versenyzője, aki ezt megteszi. 2007 óta először fordult elő, hogy egy McLaren-pilóta egy másiktól veszi át a vezetést az összetettben.

A 2024-es Katari Nagydíj óta először fordult elő, hogy nem a pole-pozíciós nyer meg egy futamot.

A McLaren 1998 óta először nyert meg négyet az első öt futamból – akkor mindkét világbajnoki cím a wokingiaké lett.

piastri-saudi-2

Dzsidda az ötvenedik helyszín, ahol a McLaren futamot nyer – a csapatok közül elsőként érték el ezt a mérföldkövet.

Max Verstappen sorozatban 26. alkalommal szerzett pontot, ezzel ötödik az örökranglistán, míg Piastri sorozatos 23 pontszerzésével a hetedik.

Verstappen az első versenyző, aki 100 pontot szerzett, és aki 100 körön állt Dzsiddában.

verstappen-saudi-3

Verstappen és Leclerc 25. alkalommal álltak együtt a dobogóra, épp annyiszor, mint Hamilton és Alonso, vagy Verstappen és Perez – az F1 történetének 16. leggyakoribb párosításai ezek holtversenyben.

A holland a hatodik versenyző az F1 történetében, aki legalább 75-ször indulhatott az első sorból, nem mellesleg 42. pole-ját szerezte.

Az F1 történetében 32. alkalommal dőlt el a rajtelsőség egy századmásodperccel, vagy kevesebbel – az idei öt verseny közül csak Bahreinben érte el az egy tizedet a különbség az első két helyezett között.

verstappen-piastri-saudi

Ők ketten, valamint Lewis Hamilton mind az öt dzsiddai futamon pontot szereztek, s az említettek, valamint Lando Norris az összes eddigi versenykört teljesítették a pályán.

Charles Leclerc a 27. versenyző az F1 történetében, aki legalább hét szezonon át mindig szerez egy dobogót.

Leclerc a 44. dobogós helyezését szerezte, ezzel megelőzte Jackie Stewartot az örökranglista 20. helyén – a nem világbajnok versenyzők között a hatodik a monacói Barrichello, Bottas, Coulthard, Berger és Reutemann után.

leclerc-saudi-1

Leclerc, valamint Russell még nem kaptak ki csapattársuktól a dzsiddai időmérőn – a monacói egyébként 2021 óta először nem a második időt autózta a szaúdi kvalifikáción.

Egyúttal a Ferrarival a monacói szerezte az ötödik legtöbb dobogót, ezzel utolérve Fernando Alonsót.

A Ferrari utoljára 2021-ben várt öt futamon át az első dobogóra, ennél is tovább, hat futamot pedig 2009-ben.

A pontszerzők

Norris a negyedik helyen ért célba, ezzel megszakadt karrierje leghosszabb, öt futamból álló dobogós sorozata.

Az ötödik helyen befutó George Russell sorozatban tizedszer végzett az első ötben, és tizenötödször jutott a Q3-ba – mindkét téren az övé a leghosszabb ilyen sorozat.

russell-saudi-1

Az Aston Martin 100. F1-es nagydíján vett részt (beleszámolva a hőskorban néhány futamon induló gyári csapatot is), ők a 29. konstruktőr az F1 történetében, mely átlépte ezt a határt.

Lance Stroll immár megdöntötte Kevin Magnussen rekordját: övé a legtöbb Q1-es kiesés az F1 történetében, szám szerint 75-ször történt meg ez vele.

Isack Hadjar először ért célba jobb helyen a rajtpozíciójánál – a 14. helyről induló versenyző pedig sorozatban harmadszor szerzett pontot.

A többiek

Fernando Alonso a szezon ötödik versenye után is pont nélkül áll, ami karrierje során negyedszer fordul elő: 2001-ben a Minardival, 2015-ben és 2017-ben pedig a McLaren-Hondával járt így.

Liam Lawson 12. rajthelye az idei legjobb időmérős eredménye, és a 2023-as Szingapúri Nagydíj óta először – azaz összesen másodszor előzte meg csapattársát a kvalifikáción.

lawson-saudi-1

A Haasok nem szereztek pontot, azt viszont továbbra is elmondhatják magukról, hogy egyik versenyzőjük sem veszített egyetlen futamon sem pozíciót a rajtsorrendhez képest.

Gabriel Bortoleto sorozatban negyedszer esett ki a Q1-ben – viszont most először zárta utolsó helyen az időmérő edzést, az előző hétvégéken ezt a pozíciót Bearman, Lawson, Stroll és ismét Bearman szerezte meg.

Pierre Gasly lett az első versenyző, aki az első körben kiesik a Szaúd-arábiai Nagydíjról.

A balesetnek köszönhetően továbbra is él a sorozat, hogy minden itteni futamon legalább egyszer bejön a safety car.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: