A McLaren a diffúzorát, a Red Bull a motorborítást szabta át a hétvégi Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjra, míg a Ferrari a többséghez hasonlóan elsősorban pályaspecifikus, azaz alacsony légellenállású hátsó szárnyat vitt Dzsiddába – derül ki az FIA által szokásosan közzétett dokumentumból.
Három istálló nem érkezett fejlesztéssel a 2025-ös F1-es idény ötödik állomására: a Mercedes, az Alpine és a Williams. A többség persze leginkább a gyors utcai pályához passzoló hátsó szárnyspecifikációval készült: így tett az alsóházból az Aston Martin, a Haas és a Racing Bulls is, sőt utóbbi kettő még egy másik első szárnnyal is előállt erre a hétvégére.
Az élcsapatok közül a Ferrari erősíti ezt a tábort: a Scuderia a hátsó szárnyhoz és az övszárnyhoz is hozzányúlt annak érdekében, hogy csökkentse ezen a helyszínen a légellenállást, és ezáltal nagyobb aerodinamikai hatékonyságot érjen el, emellett megfogalmazásuk szerint „részletesebb opciókat” kínál a leszorítóerő-szinteket illetően.
Mivel készült a McLaren és a Red Bull?
A konstruktőri világbajnokságot magabiztosan vezető McLaren az első jelentősebb fejlesztésével állt elő Szaúd-Arábiában: átdolgozták a diffúzort a jobb áramlási feltételek és az aerodinamikai teljesítmény növelése érdekében. Ezen kívül a hátsó fékcsatornánál új szárnyelrendezéssel készültek, szintén az aerodinamikai hatékonyság fokozása miatt.
A Red Bull eközben tulajdonképpen szintén két pályaspecifikus fejlesztést jelentett le az FIA irányába, de eltértek a fenti csoporttól. Egyrészt a motorborításon nagyobb középső kivezetést alakítottak ki megbízhatósági okokból, készülve a várható dzsiddai hőségre. Emellett hátul az övszárnyat vágták vissza, ezzel csökkentik a leszorítóerőt egy adott sebességnél.
A legnagyobb dzsiddai fejlesztő: a Stake
Nem véletlenül maradt ki eddig a felsorolásból a Stake, ugyanis legalábbis listapontok tekintetében az övék a legjelentősebb új csomag Szaúd-Arábiában, hiszen öt fejlesztést is eszközöltek az autón. Ebből négy persze szintén pályaspecifikus szárnymódosítás elöl, hátul és az övszárnyon, ugyanakkor ennél sokkal fontosabb, hogy átdolgozták a padlólemez középső részének geometriáját: ez az újítás az áramlás és ezáltal a leszorítóerő-hatékonyság növelését célozza.