Az Aston Martin ma önállóan is bemutatta 2025-ös F1-es autóját, az AMR25-öt, mely sok szempontból megújult. Az alábbiakban a legfontosabb változásokat összesítjük: milyen változások történtek a brit versenyzöldben pompázó autón?
Az AMR25 első szárnya a csapat által tavaly év végén bevezetett megoldás jelentős továbbfejlesztése. A változtatások célja az alacsony sebességnél érvényesülő leszorítóerő növelése, az autó egyensúlyának javítása, valamint a stabilitás fokozása a kanyarodás minden fázisában.
Az oldaldobozok új profilt kaptak, ez a legszembetűnőbb változás az elődhöz képest, egy új csatorna jelent meg a felső felület mentén, amely hatékonyabban irányítja a légáramlást. A szűk kialakítású hűtőelrendezést újratervezték, hogy illeszkedjen az oldaldobozok új kialakításához, a motorburkolaton pedig egy recés gerinc jelenik meg, amely a légbeömlőtől a hátsó szárnyig fut, hogy optimalizálja a hátsó részre érkező légáramlást.
Az autó padlólemezének kialakítása is megújult, hogy ezzel javítsa az alatta áramló levegő mozgását. Az új oldaldoboz- és karosszériadizájn ezt kiegészíti, hatékonyabb légáramlás-menedzsmentet biztosítva az autó alatt és a hátsó szárny felett. Az AMR25 az első és hátsó tengelynél is tolórudas (avagy push-rod) felfüggesztést alkalmaz.
Az első és hátsó fékhűtő csatornák új kialakítást kaptak a fékek hűtésének és a légáramlás kezelésének javítása érdekében – a csatornák a levegőt a fékrendszerbe és onnan kifelé irányítják. Az AMR25 esetében ezek a Brembo féknyergeket és a Carbon Industrie karbon féktárcsáit és betétjeit szolgálják ki.
A stabilabb hátsó traktus csökkenti a kanyar bejáratánál fellépő csúszást, és az AMR25 hátsó szárnyának kialakítását ennek figyelembevételével tervezték meg.