A RacingNews365 technikai elemzője, Paolo Filisetti részletesen elmagyarázta, hogy a Ferrari milyen döntő változtatásokat eszközölt a Lewis Hamilton és Charles Leclerc számára készült 2025-ös autóján a tavalyi szezonban használt SF-24-es autóhoz képest.
Az új Ferrari SF-25 formái az előzővel szoros folytonosságban lévő projektről árulkodnak, ám az autó egyes részletei inkább forradalomra utalnak. Nem annyira a koncepció, hanem mindenekelőtt a Ferrari által kitűzött célok tekintetében.
Az SF-25 leglátványosabb elemét az első vonórudas felfüggesztés átvétele jelenti, de ennek a radikális változtatásnak az SF-24-hez képest nem csupán az autó aeroegyensúlyának javítása a célja.
A vonórudas rendszerrel a Ferrari megpróbál több energiát indukálni a gumiabroncsokon, így az SF-25 hatékonyabb lesz a kvalifikáción, mint az SF-24, és stabilabb, erősebb első tengelyt kíván biztosítani.
Bár első ránézésre az első felfüggesztés geometriája nem tűnik extrémnek, a valóságban vannak olyan részletek, amelyek jelzik, hogy milyen alapos volt a tanulmány. Az utalás a felső keresztlengőkarra vonatkozik, amely az első konfigurációban nem erősen ferde, szemben a McLaren MCL39-ével, ahol a leghátsó felfogatási pont a vonórúd lengőkarjával egy magasságban van.
A teljesítményre való törekvés összhangban van más elemek céljaival, például azzal, hogy a pilóta ülése a két tengelyhez képest jobban középre kerüljön.
Az első kerekek az SF-24-hez képest távolabb vannak, így nem zavarják az oldalsó szárnyak felé irányuló közvetlen áramlást, amelyet összességében csökkentett függőleges keresztmetszet és egyenes vonalúvá alakított felső profil jellemez.
Ha az autó hátsó része felé tekintünk, észrevehetjük, hogy a motorborítás cápauszonyát fűrészfogas profil jellemzi.
Ez annak a döntésnek a következménye, hogy az aerodinamikusok nem egyetlen kopoltyút alakítottak ki a motorháztető felső profilja mentén, hanem inkább több szellőzőnyílás-sorozatot hoztak létre, amelyek a kilépő meleg levegő áramlását a szárny fő síkja alá irányítják.
Az SF-25-ös egyik legérdekesebb tulajdonsága lehet, hogy a pilótafülke központi elhelyezkedése, amely sokkal távolabb van az első tengelytől, mint a Mercedes W15-ösén, amelyet Lewis Hamilton vezetett tavaly, a brit, de Leclerc számára is sokkal kedvezőbb.
A projekt általános megközelítése egyetlen, nagyon pontos célt szolgál, a teljesítményt, ahogyan azt Leclerc is megerősítette az SF-25 szerdai shakedownját követő sajtótájékoztatón.
A jelenlegi szabályok bevezetése óta fontos, hogy a pilóta bízzon az autóban, hogy olyan autója legyen, amely pontosan megy be a kanyarokba, kiszámíthatóan viselkedik, de élesen is vált irányt, ez a siker kulcsa. Úgy tűnik, az SF-25-öst ennek figyelembevételével tervezték.