Sergio Perez a 2024-es gyötrelmes szezon lezárását követően közös megegyezéssel bontott szerződést a Red Bull istállóval. Ahhoz már nem volt elég ideje, hogy versenyzői állást találjon az idei szezonra, s bár a közvélemény szerint talán soha nem is térhet vissza az F1-be, a pilóta már a távozása bejelentésekor közölte, hogy „hamarosan újra találkozunk”.
A távozás óta a pilóta eltűnt a nyilvánosság elől, de az utóbbi időben számos szakértő fogalmazott meg véleményt azzal kapcsolatban, hogy mi lehet a következő lépés a mexikói pilóta karrierjében. Az utóbbi hetekben egyre többször, egyre többen jelentették ki, hogy a tervek szerint 2026-ban debütáló 11. csapat, a Cadillac optimális közeg lehet Perez számára – az utóbbi napokban ezzel kapcsolatban már olyan pletykákat is lehetett hallani, hogy tárgyalások kezdődtek Perez és az új csapat között.
Tényleg tárgyalnak
Minden jel arra utal, hogy valóban történt kapcsolatfelvétel a hatszoros nagydíjgyőztes és a General Motors által jegyzett új alakulat között. A Formula.hu iparági forrásai szerint az egyeztetések a Perez–Red Bull szakítás után kezdődtek és már nem pusztán puhatolózásról van szó, az egyeztetések komolynak mondható fázisban tartanak – igaz, megállapodásról egyelőre nincs szó.
Win-win helyzet lenne
Amennyiben létrejönne a Perez–Cadillac együttműködés, az minden kétséget kizáróan kölcsönösen előnyös lenne mindkét fél számára. Az új csapat az építkezés kezdeti időszakában sokat profitálhatna a 2011-ben debütált, karrierje során 281 nagydíjindulást jegyző pilóta tapasztalataiból, valamint észak-amerikai népszerűségéből és gazdasági hatásából.
Talán nem véletlen, hogy a General Motors a Cadillac brandet választotta az F1-es projekthez: a márka nem áll rosszul az észak-amerikai piacon, azonban vannak olyan régiók a világon, ahol jobb eladási mutatókat produkálnak.
Perez elképesztő piaci értéke Észak-Amerikában (és máshol is) megturbózhatná a márka népszerűségét és eladásait, továbbá a pilótához kötődő szponzorok megjelenése szignifikáns hozzájárulást, valamint új támogatók bevonását eredményezhetné, ami jótékony hatással lehet a csapat költségvetésére.
Perez számára is ideális új állomás lehetne a Cadillac: bár a GM jelenléte miatt a csapattal kapcsolatban nyilvánvalóan magasak lesznek az elvárások, még így is jóval nyugodtabb, tehermentesebb környezetben versenyezhetne. Talán nem is lehetne jobb közeget elképzelni számára ahhoz, hogy újraélessze F1-es pályafutását.
Miért korai megállapodásról beszélni?
Noha a Formula.hu által megkérdezett források szerint azt nem túlzás kijelenteni, hogy Perez szerepel a Cadillac kívánságlistájának élén, azt kivétel nélkül minden informátorunk hangsúlyozta: a jelenlegi helyzetben nem lehet arról beszélni, hogy karnyújtásnyira van a megállapodás. Egyrészt a pilóta szolgálatai iránt más csapatok is mutatnak érdeklődést, másrészt a Cadillac helyzetének rendeződnie kell.
Emlékezetes: lapunk a tavalyi Las Vegas-i Nagydíj hétvégéjén elsőként számolt be arról, hogy hosszas huzavona után a 11. csapat – amelynek indulására az FIA már 2023-ban rábólintott – megkapja a jóváhagyást az F1-től is, ennek hivatalos bejelentése óta azonban – bár pusztán formalitásnak tűnt – jogilag még nem történt meg a 2026-os indulás jóváhagyása.
Egyelőre érthetetlen, hogy a jövő évi indulás szentesítése miért várat magára, pláne annak fényében, hogy a jóváhagyás bejelentése óta a Cadillac gőzerővel dolgozik az előkészületeken és a korábbi alapvető kifogások is megszűntek.
A csapatnak immáron van motorszállítója: a GM saját erőforrása előreláthatólag 2028-ban érkezik, s egy tavalyi decemberben bejelentett szerződés szerint addig a Ferrari motorjait használják majd.
Iparági források szerint jól állnak a beszállítói megállapodásokkal is, a munkaerő toborzása pedig gőzerővel zajlik. Az utóbbi időben kiszivárgott információk szerint már több mint 300 ember dolgozik a csapat kötelékében, a felvétel pedig folyamatos, szinte napi szinten vesznek fel újabb és újabb embereket.