Év elején úgy tűnt, ez a kategória ki fog maradni szezonértékelő sorozatunkból 2024-ben, de végül hárman is megejtették F1-es bemutatkozásukat beugróként, de még Liam Lawsont is engedtük az újoncok között „indulni” a tavalyi ötfutamos vendégszereplése után. Mint mindig, most is 3-2-1 pontokat osztottunk egyéni toplistáink után, így állt össze a szerkesztőségi végeredmény.
Balogh Tamás: Franco Colapinto első néhány futama után még azt gondoltam, simán elhozza majd nálam az első helyet ebben a kategóriában, de aztán az interlagosi és Las Vegas-i autótörései miatt végül mégis Oliver Bearman mögé soroltam, akitől eleve vártam az erős szereplést, és azt hozta a Ferrariban és főleg a Haasban egyaránt. Liam Lawson tavalyi beugrása meggyőzőbb volt az ideinél, de így is kijár neki a dobogó alsó foka, mivel Jack Doohan egyetlen halovány bemutatkozó versenyét egyelőre nehéz értékelni.
1. Oliver Bearman
2. Franco Colapinto
3. Liam Lawson
Horváth Dániel: Ollie! Bearman hetedikként ért célba Dzsiddában egy Ferrarival élete első F1-es futamán – mindezt úgy, hogy a versenyhétvége közben értesült a beugrásról. Ezt követően a Haast is alkalma nyílt versenykörülmények között irányítani, aligha meglepő, hogy az amerikai alakulatnál is jó teljesítményt nyújtott. Liam Lawson előtt Franco Colapinto lett a második, még annak ellenére is, hogy volt néhány negatív momentuma az argentin versenyzőnek.
1. Oliver Bearman
2. Franco Colapinto
3. Liam Lawson
Mészáros Sándor: Bearman kiválóan kezelte le a szaúdi Sainz-helyettesítést, ami drasztikus hirtelenséggel szakadt a nyakába és folytatásban is igazolta a juniorszériákban megalapozott hírnevét. Colapinto annak ellenére is lázba hozta az F1-et, hogy a füstje talán nagyobb, mint a lángja – legalábbis egyelőre. Az argentin pilóta karizmatikus egyéniséggé válhat és bőven van benne potenciál, de annak kibontakoztatásához időre (és lehetőségre) van szüksége. Doohan sokat dolgozott az esélyért, sokat is vár rá, de végül megkapta és a bemutatkozó futamán tisztes iparosmunkát végzett. Mivel pletykák máris vannak a jövőjével kapcsolatban, épp Colapinto miatt, az ausztrál nem nagyon lazíthat a téli szünetben.
1. Oliver Bearman
2. Franco Colapinto
3. Jack Doohan
Strommer Benjamin: A szezon újonc nélkül indult, Franco Colapinto berobbanása azonban emlékeztetett mindenkit, milyen jót tesz a sportnak, ha egy új név tűnik fel és szorongatja meg a (közép)mezőny megszokott tagjait. Oliver Bearman csak háromszor ugrott be idén, de mindhárom beugrás remekül sikerült – a félújonc Liam Lawson pedig azt hozta, amit egy éve már láttunk tőle.
1. Franco Colapinto
2. Oliver Bearman
3. Liam Lawson
Gobodics Tamás: Összesen négy újonc jöhetett szóba, közülük Jack Doohan nekem nem volt igazán értékelhető, így a többi hármat írtam fel a listámra, és úgy vélem, hogy közülük Oliver Bearman volt leginkább meggyőző. Liam Lawson elég simán kikapott Yuki Tsunodától azzal együtt is, hogy voltak kifejezetten biztató teljesítményei is beugróként, míg Franco Colapinto a nem rossz nyers tempó ellenére Logan Sargeant méltó utódja lett a károkozás terén. Nálam kettejük között ez döntött Lawson javára, míg Bearman igazából mindhárom beugrásakor abszolút korrekt, megbízható teljesítményt nyújtott – a brazíliai hibát abban az időben nem tudom felróni neki.
1. Oliver Bearman
2. Liam Lawson
3. Franco Colapinto
Gellérfi Gergő: Jack Doohan egyetlen futamot kapott, ahol igazán se jót, se rosszat nem csinált, így nehéz lenne összemérni a többiekkel. Bearman, Colapinto és Lawson egyaránt nagyon jól mutatkoztak be (illetve tért vissza utóbbi esetében), de miközben az argentin a szezon vége felé már csak látványos hibáival hívta fel magára a figyelmet, Lawson pedig teljesen beleszürkült a mezőnybe, Bearman esetében igazi negatívumot nem tudunk kiemelni.
1. Oliver Bearman
2. Franco Colapinto
3. Liam Lawson
Bódog Balázs: A Szaúd-Arábiában bemutatkozó Bearman volt az év újonca, hiszen csereként a Ferrarinál és a Haasnál is pontot tudott szerezni. Hasonlóan jól kezdett argentin kollégája, azonban a Williams-pilóta teljesítménye visszaesett a szezon végére. Lawson pedig megmutatta magát többször is, de egy kicsit talán elmaradt azoktól az elvárásoktól, amiket támasztottak vele szemben.
1. Oliver Bearman
2. Franco Colapinto
3. Liam Lawson
Angyal Zsófia: Annak a közvetlenségnek és fiatalos játékosságnak, amit Colapinto képviselt rövid debütáló szezonja során, plusz a nagyon erős bemutatkozásának az egyvelege a listámon az élre juttatta, bár nem sokkal előzi Bearmant. Az új-zélandi pedig már a Visa RB ülés átvételekor is igen komoly elszántságot mutatott, bár volt néhány merész villanása – kérdés, mi lesz a Red Bull-fejesek döntése…
1.Franco Colapinto
2.Oliver Bearman
3.Liam Lawson
Nagyházi Anna: Az „év újonca” kategória neve akár az „év beugrója” is lehetne, a négy pályázó közül pedig egyértelműen Oliver Bearman teljesített a legkiemelkedőbben: első F1-es futamán a mélyvízbe bedobva simán pontot szerzett a Ferrarival, majd később a Haasszal is behúzott egy pontszerzést. Franco Colapinto eleinte lenyűgözte a nagyközönséget a Williamsben, aztán viszont kissé elfogyott a lendülete, Liam Lawson pedig kissé beleszürkült a mezőnybe visszatérése után.
1. Oliver Bearman
2. Franco Colapinto
3. Liam Lawson
Végeredmény: 7-2 arányban a Haas és a Ferrari összesen három vendégszereplést produkáló britjét láttuk idén az év újoncának, amiben talán a szenzációsan berobbanó Colapinto szezon végi töréseinek is szerepe van.
1. Oliver Bearman 25 pont
2. Franco Colapinto 19 pont
3. Liam Lawson 9 pont
4. Jack Doohan 1 pont
A korábbi kategóriák eredményei:
Az év versenyzője: 1. Max Verstappen, 2. Charles Leclerc, 3. Lando Norris
Az év csapata: 1. McLaren, 2. Ferrari, 3. Alpine
Az év meglepetése: 1. McLaren, 2. Pierre Gasly, 3. Haas
Az év csalódása: 1. Sergio Perez, 2. Lewis Hamilton, 3. Aston Martin