A Red Bull hivatalosan 2001-ben alapította meg a jelenleg is futó juniorprogramját, első növendékeik közé tartozott többek között az a Christian Klien, aki elsőként került be Red Bull juniorként a Formula–1-be még 2004-ben az energiaitalos csapat jogelődje, a Jaguar színeiben. Az azóta eltelt években számos versenyző köszönhette királykategóriás debütálását a programnak, az alábbiakban ezt a témát tekintjük át röviden.
A Red Bull juniorok közül egyébként a mai napig Klien az egyetlen, aki úgy volt a Red Bull versenyzője, hogy nem ült a Toro Rosso vagy jogutódai autójában – míg a 2005-ben a Red Bullnál bemutatkozó, aztán viszont a Toro Rossónál versenyző Vitantonio Liuzzi a szokotthoz képest fordított utat járt be. A magyarázat természetesen ott keresendő, hogy az ő debütálásuk idején a Minardi még nem volt a Red Bull tulajdonában.
Azóta a faenzai csapat színeiben összesen 14 Red Bull junior versenyzett, közülük 12-en itt is debütáltak, míg Sebastian Vettel 2007-ben egyetlen BMW-s nagydíj, Daniel Ricciardo 2012-ben pedig egy HRT-nél töltött félszezon után érkezett meg Milton Keynesbe.
A 12-es lista tagjai között kivételt jelent Brendon Hartley, aki 2006 és 2010 között volt a program tagja, de csak 2017-ben debütált az F1-ben, a programból 2012-ben kikerülő, majd 2019-ben leszerződtetett Alexander Albon, valamint Max Verstappen, aki F1-es szerződtetésével egyidőben csak került a programba 2014 nyarán.
A többiek névsora időrendben a debütálás évével: Scott Speed (2006), Sebastien Buemi (2009), Jaime Alguersuari (2009), Jean-Eric Vergne (2012), Danyiil Kvjat (2014), Carlos Sainz (2015), Pierre Gasly (2017), Yuki Tsunoda (2021) és Liam Lawson (2023).
A faenzai csapat tizennégy Red Bull juniorjának épp a fele került fel a nagycsapathoz, időrendben Sebastian Vettel (2009), Daniel Ricciardo (2014), Danyiil Kvjat (2015), Max Verstappen (2016), Pierre Gasly (2019), Alexander Albon (2019) és Liam Lawson (2025).
Voltak továbbá a juniorprogramnak olyan tagjai is, akik eljutottak ugyan az F1-be, de más csapatok színeiben, köztük az a Patrick Friesacher, aki 1994-ben a Red Bull történetének legelső támogatottja lett, 2001-ben az alapításkor bekerül a programba is, majd 2005-ben a Minardi egyik versenyzője lett. Szintén ebben az évben mutatkozott be az F1-ben az osztrákok által támogatott Narain Karthikeyan, sőt India másik F1-es pilótája, Karun Chandhok is a program tagja volt, akárcsak az idei szezonzárón debütáló Jack Doohan.
A felsoroltak mellett két további Red Bull-támogatott versenyző szerepelt az F1-ben, bár egyikük sem tartozott a hivatalos juniorprogramba: az Arrows színeiben 28 nagydíjat teljesítő Enrique Bernoldi, aki az első Red Bull-támogatott versenyző volt az F1-ben, valamint a 2005-ben nyolc versenyt a Minardinál, illetve némiképp azóta is érthetetlen módon 2006 utolsó három futamát a Red Bullban teljesítő, jelenleg tudását az élet más területén kamatoztató Robert Doornbos.
Azon versenyzők sorában, akik F1-es bemutatkozásához hozzájárult a Red Bull, két pilótát kell megemlíteni, a faenzai leánycsapat azon két versenyzőjét, akik külsősként érkeztek meg az istállóhoz Sebastien Bourdais és Nyck de Vries személyében – mindkettejüknek ez volt az egyetlen F1-es csapata.
A Red Bull tehát összesen 16 juniorversenyzőjét juttatta el azonnal vagy később valamelyik csapatába, s így vagy úgy összesen hat olyan pilóta karrierjét támogatta még, akik máshol ugyan, de bemutatkoztak az F1-ben, s rajtuk kívül további két versenyzőnek biztosított debütálási lehetőséget.
Azaz Isack Hadjar összesen már a 25. F1-es pilóta lesz, akinek királykategóriás bemutatkozásához a Red Bull tevékenyen hozzájárult.