DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Formula+

F1Stat: Verstappen újabb rekordot döntött

Ennyire hátulról 19 éve nem nyertek, 17 éve nem volt fekete zászló, 11 éve nem volt kettős enstone-i dobogó, 10 éve nem volt Q3 Hamilton és Verstappen nélkül – Sao Pauló-i F1-es statisztikák.

Interlagosban Verstappen a 17. helyről aratott futamgyőzelmet, ami Kimi Raikkönen 2005-ös suzukai sikere óta a legrosszabb rajthelyről elért győzelem – és összesen az ötödik alkalom az F1 történetében, hogy a győztes nem az első 16 hely valamelyikéről indul.

A holland ezt megelőzően sorozatban 10 alkalommal nem tudott nyerni, ennél hosszabb győzelem nélküli sorozata 2017 ősze, azaz karrierje második futamsikere óta csak egyszer volt – méghozzá 2020-ban, amikor 11 versenyen maradt győzelem nélkül.

ocon-verstappen-interlagos



Verstappen lett az első versenyző az F1 történetében, aki 10 különböző rajthelyről indulva nyer futamot, egyúttal már 30. alkalommal győzött úgy, hogy nem az övé volt a pole – korábban Prost, Schumacher és Hamilton jutott 30-ig ebben a mutatóban.

És még mindig Verstappen: a holland a brazil versenynapon immár 897 napja vezette folyamatosan a világbajnokságot, amivel felülírta Michael Schumacher 2000 vége és 2003 között elért rekordját.

Esteban Ocon negyedszer, Pierre Gasly pedig ötödször állhatott dobogóra karrierje során, az enstone-i csapat pedig 2013 óta először szerzett kettős dobogót, amikor Lotusként Koreában ünnepelhették Raikkönent és Grosjeant.

interlagos-podium

Az első három helyről induló Norris, Russell és Tsunoda is lemaradt a dobogóról, ezzel a 2021-es bakui futam óta először fordult elő, hogy az első rajtkockákból senki nem ér oda a pódiumra – az pedig a 2019-es Német Nagydíj óta először történt meg, hogy Verstappen és Gasly személyében ketten is dobogóra álltak úgy, hogy nem az első tízből rajtoltak.

Brazíliában Norris lett a hatodik versenyző, aki sprintet tud nyerni, míg Piastri a harmadik olyan pilóta lett Verstappen és Norris után, aki egynél többször kezdhetett meg az élről egy sprintet.

Miután Tsunoda és Lawson is pontot szerzett az esőkáoszban, a Red Bull kisebbik csapata a 2021-es szezonzáró óta első kettős pontszerzését ünnepelte –azóta ez csak sprinten jött össze nekik, méghozzá idén Miamiban.

 

A VCARB mindkét versenyzője az első ötből indult a Sao Pauló-i Nagydíjon, amire a 2008-as Olasz Nagydíj után mindössze másodszor volt példa a Red Bull juniorcsapatának történetében.

A nagycsapatnak viszont rosszul alakult az időmérője, hiszen a tavalyi szingapúri hétvége óta először egyik autójuk sem került be a Q3-ba – Brazíliában 15 éve nem jártak így.

Verstappen Q2-es kiesése azt is jelentette, hogy véget ért a holland 27 időmérőn át tartó sorozata, s már nincs versenyző, aki minden egyes idei Q3-ban ott lett volna.

verstappen-interlagos-2

Ez volt a 2014-es Magyar Nagydíj óta az első időmérő, ahol se Verstappen, se Hamilton nem érte el a Q3-at – azaz Verstappen karrierjének kezdete óta nem volt arra példa, hogy egyikük se legyen ott a harmadik szakaszban.

Sergio Perez 2015 óta először nem szerzett pontot Brazíliában – egyúttal az elmúlt tizenöt versenyen csak egyszer fért be az első hat közé.

Brazíliában Hülkenberg lett a 2007-es Kanadai Nagydíj óta az első pilóta, akit fekete zászlóval kiintenek egy versenyből – egyúttal ő a 29. versenyző, akit egynél többször zártak ki futamról. Rajta kívül a jelenlegi mezőnyből Hamilton az egyetlen, akinek egynél több DSQ szerepel a neve mellett.

l-hulk

Az interlagosi időmérőn ötször lengették be a piros zászlót, amivel beállították a 2022-es imolai rekordot – egyúttal ez volt a hatodik időmérő, amit vasárnapra mozdítottak szombatról, s az első, ahol nem egy német pilóta szerezte meg a rajtelsőséget.

Sőt, ha minden igaz, soha nem kezdtek még ennyire korán időmérő edzést: egészen pontosan reggel fél nyolckor indult neki a mezőny helyi idő szerint.

Mexikói statisztikák

Mivel a múltheti statisztikai összegzés elmarad, következzen az öt legérdekesebb statisztika a Mexikóvárosi Nagydíjról:

Sainz sikerének köszönhetően az 1981-es szezon után másodszor fordult elő az F1 történetében, hogy hat versenyző is legalább két nagydíjat tud nyerni.

sainz-mexico

Mióta az F1 2015-ben visszatért Mexikóba, ez mindössze a második alkalom (2018 után), hogy a Mercedes egyik autója sem ér fel a dobogóra – akárcsak akkor, most is a 4-5. helyen végzett a két autójuk.

A Red Bull a 2022-es Ausztrál Nagydíj óta először nem áll a konstruktőri bajnokság első két helyének valamelyikén.

Tsunoda az első versenyző a Mexikói (vagy Mexikóvárosi) Nagydíjak történetében, aki egynél többször esik ki az első körben.

A 400. versenyhétvégéjén szereplő Fernando Alonso idén először esett ki – utoljára ez tavaly épp Mexikóban történt meg vele.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: