DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 25. péntek
Formula+

Fejlesztések: A McLaren végre beveti új padlólemezét

Mexikóvárosban felszereli a McLaren régóta várt F1-es újítását – de egyedül Norris autójára. A Red Bull és a Ferrari szintén módosított, de csak hűtési célokkal.

Egy héttel ezelőtt, az USA Nagydíjon a McLaren hét területet érintő fejlesztési csomagot mutatott be, de az érintett alkatrészek közül hiányzott a szívóhatáson alapuló F1-es autók legfontosabb régiója, a padlólemez.

Ez azért is érdekes, mert a McLaren utoljára Miamiban fejlesztett számottevően a padlón, egyes hírek szerint pedig inkább visszatartották a padlómódosítást, miután az autó előnyben volt a május óta használt verzióval is, más istállók autója viszont gyakran nem működött, amikor az érzékeny területnek számító padlóhoz nyúltak.

A McLaren azonban pótolta ezt a hiányosságát Mexikóban, bevállalja az új padlólemezt a szezon 20. nagydíján, hogy az egyre kiélezettebb konstruktőri harcban jó helyzetbe kerüljön – miután vasárnap a csapat nem csupán a Ferrarik mögött végzett, hanem Max Verstappen Red Bullja is leszorította őket a dobogóról. Az FIA fejlesztéseket összegző dokumentuma alapján a padlólemez felülete „erőteljesen átdolgozott”, geometriai változtatásokkal minden területen, ettől pedig a csapat megnövekedett aerodinamikai hatást vár minden körülmények között.



Az MCL38 új padlólemezéből egyelőre egyetlen példány készül, melyet Lando Norris kap. Az elemet a második szabadedzésre szerelik fel, a brit autóját első tréningen vezető Pato O’Ward még a korábbi specifikációval hajt a pályára. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy Norris az időmérőn és futamon is az új padlóval indul – a McLaren dönthet úgy, hogy a bevált specifikációra vált vissza.

Az FIA három fejlesztést listáz a McLarennél, az istálló pályaspecifikusan a motorborítást és a hűtőrácsokat is módosította, hogy nagy tengerszint feletti magasságon található, ritkább levegőjű Mexikóvárosban növelje a hűtőcsatornákban a légáramlást, ezáltal segítse a motor hűtését.

Két top- és két középcsapat fejlesztett még

A Red Bull és a Ferrari is autójához nyúlt Mexikóban, de a két csapat Austinban, illetve Szingapúrban vetette be teljesítménynövelő újításait, ezúttal kizárólag a hűtésen módosítottak: a címvédő csapat a motorborítás középső elemének térfogatát, illetve fékcsatorna kijárati részének méretét növelte, míg a Scuderiára egyszerűen több hűtőrács került – a dokumentum kiemeli, hogy ez az autó hatékonyságának rovására megy.

A McLarenéhez mérhető nagyobb módosítás a VCARB autóján található, a padlólemez belépőéleinek dőlésszöge, illetve a padlószegély profilja változott teljesítményorientált szándékkal – plusz még két ponton, a motorborítás és a hűtőrácsok területén változtattak a hűtés érdekében.

A Williams egy kisebb mértékben módosított övszárnyat hozott még, amely a légellenállást és leszorítóerőt csökkenti, valamint növelte a motorborítás méretét a nagyobb kimenet és hűtés érdekében. A maradék öt csapat, beleértve a Mercedest, nem módosított autóján, az FIA-dokumentum alapján még a hatékonyabb motorhűtés érdekében sem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: