DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Formula+

Egykörös királyok: Így állnak az F1-es időmérős csaták

Perezé a legdurvább vereség csapaton belül, ketten jutottak be az összes Q3-ba, egy csapat nem esett ki a Q1-ben, az Alpine-é a legszorosabb házicsata – F1-es időmérős statisztikák.

A szezon utolsó negyedére fordulva már csak egyetlen olyan csapatnál nyitottak az időmérős csaták, ahol az idény eleje óta nem változtak az állandó párosok, ez pedig az Alpine, hiszen az összes többi párharcban már hatnál nagyobb a különbség a két fél között.

gasly-barcelona-2



Ami a franciákat illeti, Esteban Ocon 6–0-val kezdte a szezont Pierre Gaslyval szemben, így semmi nem utalt arra, hogy 12 futammal később ez lesz a legszorosabb párharc a mezőnyben. Azonban az időközben kegyvesztetté váló Oconnal szemben a 2020-as monzai futamgyőztes javítani tudott, s az azóta eltelt időszakot 8–4-re „nyerte”, azaz még van esélye behozni a lemaradást.

A Williamstől távozó Logan Sargeantot Albon nullára verte, közös karrierjük során az amerikai először az idei miami sprintidőmérőn tudta legyőzni a thai versenyzőt, amit Spielbergben is megismételt. Perez egyetlen időmérős győzelme Bakuban született meg, míg Zhou nagydíjkvalifikáción egyedül Silverstone-ban tudta legyőzni Bottast – igaz, ő egyszer legalább sprinten is diadalmaskodni tudott.

Csapattársak egymás ellen a 2024-es időmérőkön

Így állnak a szezon eleji pilótapárosok küzdelmei, valamint a Williams új párosának csatája hat futammal az idény vége előtt – a különbség nagysága szerint sorbarendezve (zárójelben a sprintes eredményeket feltüntetve):

Red Bull

Verstappen

Perez

17–1 (3–0)

Sauber

Bottas

Zhou

17–1 (2–1)

Williams

Albon

Sargeant

13–0 (1–2)

McLaren

Norris

Piastri

15–3 (2–1)

Haas

Hülkenberg

Magnussen

14–3 (1–2)

Mercedes

Russell

Hamilton

13–5 (2–1)

Aston Martin

Alonso

Stroll

13–5 (1–2)

Ferrari

Leclerc

Sainz

12–5 (1–2)

VCARB

Tsunoda

Ricciardo

12–6 (1–2)

Alpine

Ocon

Gasly

10–8 (2–1)

Williams

Albon

Colapinto

2–1

 

Q1-es kiesések és Q3-ba jutások

Érdemes azt is áttekinteni, hogy állnak az egyes csapatok versenyzői a Q1-es kieséseket és a Q3-ba jutást tekintve – itt a sprintekkel külön nem számoltunk. A legnagyobb különbséget itt is a Williamsnél fedezhetjük fel, de a Red Bull 4–0-ja is több, mint kellemetlen.

sargeant-williams-2024-2

A csapatokat a legkevesebb Q1-es kieséstől a legtöbbig rendeztük sorba az alábbi táblázatban:

Ferrari

0

Leclerc

Sainz

0–0

McLaren

1

Piastri

Norris

0–1

Mercedes

2

Russell

Hamilton

1–1

Red Bull

4

Verstappen

Perez

0–4

Aston Martin

6

Alonso

Stroll

2–4

VCARB

10

Tsunoda

Ricciardo

4–6

Haas

10

Hülkenberg

Magnussen

3–7

Alpine

14

Ocon

Gasly

7–7

Williams

15

Albon

Sargeant

2–12 (COL 1)

Sauber

28

Bottas

Zhou

12–16

Ami pedig a Q3-as szerepléseket illeti, ezen a téren a McLaren áll a legjobban, míg a második helyezett talán némileg meglepő módon a Mercedes. Az Aston Martin itt is a best of the rest pozíciót foglalja el, míg csapaton belül a legnagyobb különbséget a Haasnál láthatjuk, hiszen Hülkenberg nyolc Q3-as szereplésével szemben Magnussen egyet sem tud felmutatni.

McLaren

35

Piastri

Norris

18–17

Mercedes

32

Russell

Hamilton

17–15

Ferrari

31

Leclerc

Sainz

16–15

Red Bull

30

Verstappen

Perez

18–12

Aston Martin

18

Alonso

Stroll

12–6

VCARB

12

Tsunoda

Ricciardo

9–3

Haas

8

Hülkenberg

Magnussen

8–0

Williams

7

Albon

Sargeant

6–0 (COL 1)

Alpine

6

Ocon

Gasly

3–3

Sauber

1

Bottas

Zhou

1–0

 

Átlagos rajthely

Végül, de nem utolsósorban lássuk, hogy néz ki a 2024-es szezon átlagos rajtsorrendje, azaz az egyes versenyzők átlagos eredménye alapján milyen sorrend alakul ki. A torzítások elkerülése érdekében Colapinto és Bearman nem került be a listába:

1.

Max Verstappen

Red Bull

2,9

2.

Lando Norris

McLaren

3,7

3.

Oscar Piastri

McLaren

4,8

4.

Charles Leclerc

Ferrari

4,9

5.

George Russell

Mercedes

5,6

6.

Carlos Sainz

Ferrari

5,6

7.

Lewis Hamilton

Mercedes

7,9

8.

Sergio Perez

Red Bull

8,4

9.

Fernando Alonso

Aston Martin

9,2

10.

Yuki Tsunoda

VCARB

11,7

11.

Nico Hülkenberg

Haas

11,8

12.

Lance Stroll

Aston Martin

12,3

13.

Alexander Albon

Williams

12,7

14.

Daniel Ricciardo

VCARB

13,1

15.

Esteban Ocon

Alpine

14,6

16.

Pierre Gasly

Alpine

14,9

17.

Valtteri Bottas

Sauber

15,4

18.

Kevin Magnussen

Haas

15,9

19.

Logan Sargeant

Williams

17,1

20.

Guanyu Zhou

Sauber

18,1

Ebből a szempontból csapaton belül a legnagyobb különbséget a Red Bullnál láthatjuk (5,5 hely), majd következik a Williams előző párosa (4,4) és a Haas (4,1), míg csapaton belül az Alpine-nál (0,3 hely) és a Ferrarinál (0,7 hely) a legkisebb a különbség.

sainz-leclerc-baku-3

Az átlagos rajthelyet tekintve a csapatok sorrendje: McLaren, Ferrari, Red Bull, Mercedes, Aston Martin, VCARB, Haas, Williams, Alpine, Sauber.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: