Max Verstappen idei 17. győzelmével tovább javította saját rekordját, s maga mögé utasította Alain Prostot a győzelmi örökranglistán, a harmadik helyen álló Vetteltől pedig már csak egy siker választja el.
Miután a holland az eddigi 20 versenyből 17-et megnyert, a győzelmi aránya akkor is 77,27 százalék lesz, ha a hátralévő két hétvégén egyszer sem nyer – ez pedig több mint Alberto Ascari rekordot jelentő 75 százalékos aránya 1952-ből. Igaz, abban az évben nem volt lehetőség mind a 8 világbajnoki futamon rajthoz állni, és ha úgy számolunk, hogy Ascari hatot nyert a hétből, melyen elindult, az aránya 83,3 százalék, de Verstappen ezt is megdönti, ha Las Vegasban és Abu Dhabiban is győzni tud.
Verstappen a csapattársával szemben 17–2-nél jár győzelmek terén, azaz már biztos, hogy harmadszor is megtörténik az F1 történetében, hogy valaki 13-mal több győzelmet szerez a csapattársánál. Az előző kettő szintén a Red Bullnál történt: Vettel–Webber 13–0 (2013), Verstappen–Perez 15–2 (2022).
A szingapúri kisiklás óta Verstappen sorozatban öt győzelmet szerzett – ennél csak hat hosszabb sorozat volt az F1 történetében, közte az ő saját, rekordot jelentő tízes szériája az év korábbi részéről.
Ez volt a holland 19. dobogója idén, amivel saját 2021-es rekordját döntötte meg, és összesen 31 pole-nál jár, ami azt jelenti, hogy ha a hátralévő két rajtelsőség is az övé lesz idén, azzal feljön az örökranglista 5. helyére – százalékos teljesítményben egyébként e téren nem kiemelkedő, például Charles Leclerc is előtte áll.
És még mindig Verstappen: két futammal a szezon vége előtt több, mint kétszer annyi pontja van, mint a második helyezettnek – utoljára 1963-ban Jim Clark volt képes hasonlóra, csak épp az akkor szabályok miatt nem tarthatta meg minden pontját a bajnoki összesítésben.
Verstappen nem mellesleg nagyobb előnnyel vezet a bajnoki második Perez előtt, mint ahány pontot Sebastian Vettel összesen szerzett (256) karrierje első bajnoki címének megszerzésekor.
Szintén Verstappen 2023 vs. Clark 1963: az idei 1217 körből Verstappen 922-t teljesített az élen, ez 75,76 százalékos teljesítmény, ami jelentősen jobb, mint az eddigi rekorder Jim Clark 71,47 százaléka. A hátralévő két futam 108 köréből 25 alkalommal kell elsőként átszelnie a célvonalat, hogy megdöntse a csúcsot.
A Red Bull az idei 20. nagydíjon 19. győzelmét szerezte, ezzel beállította a Mercedes rekordját, akik 2016-ban 21-ből nyertek 19-et – most a Ferrari szingapúri győzelme „csúfítja el” az eredménysort, míg hét éve épp az energiaitalosok ünnepeltek két győzelmet.
A szerzett pontokat illetően viszont, a megszerezhető pontokhoz viszonyítva, Sergio Perez gyengébb teljesítménye miatt természetesen a Mercedes 2016-os produkciója az erősebb, hiszen ők 21 futamon 765 egységet szereztek, míg a Red Bull ezt csak most, a 20. fordulóban múlta felül úgy, hogy a hat sprintes hétvége, valamint a leggyorsabb körért járó pont miatt idén jelentősen több egység szerezhető.
A Mercedes egészen pontosan az elérhető pontok 84,7 százalékát vitte el, míg a Red Bull 82,2 százalékát fogja akkor is, ha a hátralévő két futamon kettős győzelmet aratnak a leggyorsabb kör megszerzésével – kettős győzelmet egyébként Monza óta nem szereztek, a bónuszpont pedig az előző kilenc hétvégéből csak kétszer lett az övék.
Ez volt az F1 tizenkettedik sprintje, ebből Verstappen a hetediket nyerte meg, Lando Norris személyében viszont immár a hetedik különböző pilóta indulhatott az első rajthelyről.
Norris karrierje során másodszor indulhatott az első rajthelyről a 2021-es Orosz Nagydíjat követően – igaz, ezúttal csak egy sprinten tehette meg ezt. Ez azt is jelenti, hogy a Red Bull más idei mutatókhoz képest már-már szokatlanul „gyenge” produkciót nyújtott a sprintszétlövéseken, hiszen a hatból „csak” hármat nyertek meg.
Norris 13. dobogóját szerezte, ezzel beállította Nick Heidfeld rekordját, és ők ketten rendelkeznek a legtöbb pódiummal győzelem nélkül. A brit hetedszer lett második, ebből egyelőre még eggyel több van Heidfeldnek, szám szerint nyolc. Norris 623 pontnál jár, ami a legtöbb a győzelem nélküli pilóták közül, ám ha figyelembe vesszük a pontrendszer változását, Heidfeld a jelenlegi szisztémával még mindig rekorder (lenne), hiszen 720 pontot szerzett (volna) ebben a rendszerben.
Persze Norris joggal bízhat abban, hogy egyszer azért meglesz az a győzelem – négyen tartják holtversenyben az első győzelem előtt szerzett legtöbb dobogó rekordját: Alesi, Hakkinen, Irvine és Depailler is tizenötször pezsgőzhetett, mielőtt felállhattak a pódium legfelső fokára, mögöttük Button és Ginther áll 13-mal.
Még mindig Norris dobogói: a brit Alesivel együtt tartja a csúcsot az „egy konstruktőrrel szerzett legtöbb dobogó győzelem nélkül” kategóriában (a francia 1996-ban és 1997-ben 13-szor állt a pódiumra a Benetton színeiben), s ha még egyszer második lesz idén, de nem nyer, akkor beállítja Bottas 2018-as csúcsát, aki 7-szer lett „ezüstérmes” egy szezonban úgy, hogy egyszer sem győzött.
A McLaren versenyzője hatodszor érte el a verseny leggyorsabb körét karrierje során, amivel három világbajnokot is utolért az örökranglistán Hawthorn, Phil Hill és Fittipaldi személyében.
A McLaren 2014 óta először kezdhette meg mindkét autójával a legjobb tíz közül az interlagosi versenyt.
A harmadik helyen végző Fernando Alonso karrierje 106. dobogójával utolérte Alain Prostot az örökranglista negyedik pozíciójában. Ám mivel Vettel tizenhattal van előtte, Verstappen pedig csak tízzel mögötte, valószínűleg rövidesen vissza fog kerülni az ötödik helyre…
Az Aston Martin kilenc dobogónál jár, ami a harmadik legtöbb a győzelem nélküli csapatok közül, az Arrowst hagyták maguk mögött. Előttük áll még a Sauber tízzel (amennyiben a BMW Saubert külön entitásként kezeljük), a Toyota 13-mal és a BAR 15-tel – utóbbiak ebből 11-et egyébként egyetlen szezonban, 2004-ben értek el, az Aston most 8-nál jár idén.
A spanyol 9. alkalommal zárt dobogón Interlagosban, de egyszer sem nyert – és ha esetleg mindkét hátralévő versenyt a dobogón zárja győzelem nélkül, akkor beállítja Barrichello (2002) és Button (2004) rekordját, akik 10 dobogót szereztek egy évben győzelem nélkül.
A harmadik helyről induló Lance Stroll karrierje során először élte túl a Q1-et Brazíliában, és ha már sikerült neki, karrierje során negyedszer az első háromba kvalifikált. A kanadai a 2020-as isztambuli pole-ja óta nem indult ennyire előkelő pozícióból. Ráadásul a kanadai először győzött le itt csapattársat az időmérőn és alaposan hozzátett az Interlagosban eddig megszerzett egyetlen árva pontjához.
Sergio Perez az elmúlt tizenöt versenyen csak egyszer indulhatott a legjobb négy közül. A mexikói 18 pontot szerzett a hétvégén azt követően, hogy az előző ötön összesen 21-et.
George Russell csak néggyel osztható pozícióban zárt idén sprintet: háromszor negyedik, háromszor pedig nyolcadik lett. Verstappen és Sainz mellett ő a harmadik versenyző, aki mind a hat szombati versenyen pontot szerzett idén.
Az AlphaTauri először szerzett pontot sprinten Yuki Tsunodának köszönhetően. Ő volt az egyetlen, aki a bajnokság első nyolc helyezettjén kívül pontot szerzett az interlagosi sprinten – Fernando Alonso pedig az egyetlen az első nyolcból, aki nem.
Ez volt a Williams 800. nagydíjrajtja konstruktőrként – összesen 812 versenyhétvégéjük volt, ebből az első 11-et egy March autóval teljesítették, egyszer pedig nem álltak rajthoz, természetesen ez utóbbi a 2005-ös USA Nagydíj volt.
A grove-iaknak pontszerzés ezúttal nem jutott, sőt ez volt az első sprintszétlövésük, amikor mindkét autójukat elveszítették már az SQ1-ben.
A pénteki „hagyományos” időmérőn 0,497 másodperces lemaradás az első helyezettől már kiesést jelentett a Q1-ben – eddig a rendszer 2006-os bevezetése óta sosem kellett ennyire közel lenni a leggyorsabbhoz a továbbjutásért.
Charles Leclerc karrierje során másodszor nem tudott elrajtolni egy futamon, s 2011 (és Sergio Perez) óta ő az első, aki megcsinálja egy szezonon belül a DNF, DSQ, DNS triplát – azaz ki is esett futamról, ki is zárták futamról, és volt olyan versenye is, melyen nem indult el.
De Leclerc a sprintnek köszönhetően így sem távozott üres kézzel Brazíliából, sőt a Ferrari az elmúlt hét hétvégén mindkét versenyzőjével mindig pontot szerzett úgy is, hogy két DNS-t és egy DSQ-t is „beszedtek” ez idő alatt.
Egymás után a második versenyen, s idén Ausztráliával együtt összesen harmadszor lengett nagydíjon a piros egy olyan baleset miatt, melynek Kevin Magnussen a részese volt – hasonló történt Max Verstappennel 2021-ben az azeri, brit és magyar hétvégéken. A dán összesen már öt piros zászlós incidensnek volt részese: a 2016-os spái balesetben egyedül, míg a 2020-as mugellói tömegbukásban másokkal együtt „vett részt”.