DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Formula+

Jönnek a monzai csomagok: az F1-es csapatok fejlesztései az Olasz Nagydíjra

Nem történtek nagy változtatások erre a hétvégére, a legtöbben csak a speciális monzai szárnyakat vették elő a jobb légellenállás érdekében.

Nem hoztak túl nagy változtatásokat az F1-es csapatok az Olasz Nagydíjra, nagyrészt a pálya speciális igényeihez faragták csak hozzá az autóikat. 

A monzai aszfaltcsík a versenynaptár leggyorsabb helyszíne, rengeteg a hosszú egyenes, kevés a kanyar, és a meglévő kanyarok nagy része is sikán, rövid kanyar, ahol nem kell túl nagy aerodinamikai leszorítóerő. Elsősorban a jó végsebességre, vagyis a lehető legkedvezőbb légellenállásra van szükség, ami kedvez például a Red Bullnak, a Williamsnek vagy a Ferrarinak, de kevésbé kedvez az eddigiek alapján a McLarennek, a Mercedesnek és az Aston Martinnak.

Itt minden évben speciális csomagokat látunk, így lesz ez idén is.

A Red Bull, a Mercedes és a Ferrari ugyanúgy az első és a hátsó szárnyak speciális verzióját hozta, mindegyik istálló ide kitalált, ide megtervezett megoldásokat szerelt fel előre és hátra is.

-00123032_194



Az Aston Martin csak a hátsó szárnyon változtatott a kedvezőbb légellenállás miatt, a Williams csak az elsőt szabta át annak érdekében, hogy itt jobb legyen az egyensúly, az Alpine ugyanilyen megfontolásból csak az övszárnyon módosított, a Haas pedig egyáltalán semmin, ők az eddig már bemutatott megoldásaikkal állítják be a hosszú egyenesekre és a rövid kanyarokra az autót.

-00123032_149

A McLaren már kicsit több mindenhez nyúlt annyival, hogy az első és a hátsó szárny átalakítása mellett az első fékcsöveket és az autó hátulján lévő apró terelőszárnyakat is módosította a jobb légellenállás miatt – nem véletlen, hiszen éppen a végsebesség az idei McLaren fő hátránya, ezért ez most komoly teszt lesz a wokingiak számára.

-00123032_159

Az Alfa Romeo a speciális hátsó szárny mellett viszont hozott olyan fejlesztést is, ami nem Monza-specifikus: új geometriájú első futóművet vetnek be ezen a hétvégén, ami nem mechanikai, hanem aerodinamikai előnyökkel jár a csapat tájékoztatása szerint.

Végezetül pedig az AlphaTauri, amely az első és a hátsó övszárny speciális verziója mellett a visszapillantó tükrök burkolatán és a hátsó fékek kialakításán is módosított szintén az aerodinamikai konfiguráció miatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: