Nyugodt rajttal indult a Japán Nagydíj közép-európai idő szerint 7 órakor, az éjszakai esőt követően helyenként nedvesebb foltokkal tarkított pályán nem kockáztatott a mezőny. 115 ezer vasárnapi néző előtt Max Verstappen megőrizte a pole-pozícióból a vezetést, Lando Norris maradt a második, Oscar Piastri pedig a harmadik helyen – az első kör végén az első tíz helyen egyetlen változás sem történt, hátrébb is jellemzően csak egy-egy helyezés módosult.
Az első tíz között egyedül Lewis Hamilton rajtolt kemény abroncson, a többiek közepes keveréken, de éppen a ferraris volt, aki pozíciót tudott nyerni, a hatodik kör végén előzte DRS-sel Isack Hadjart.
A vezető pozíciót tartó Verstappen a felváltásokra panaszkodott a Red Bull felé, de ez nem akadályozta, hogy két másodperces különbséget tartson Norrishoz képest – a McLaren abban bízhatott, hogy a két autó jelentette stratégiai előnyt tudja felhasználni a holland megelőzésére.
A csapat a 18. körben bokszba hívta Norrist, majd az utolsó másodpercekben közölték, inkább maradjon kint – az előtte haladó Verstappen nem ült fel a trükknek. Az első tényleges kiállásokra ekkor már sor került, a lágyon rajtoló Lance Stroll nagyon korán, a 10. körben átváltott keményekre, a másik versenyző, aki a piros jelölésű abroncson kezdett, Jack Doohan hat körrel tovább húzta.
A negyedik helyen haladó Charles Leclerc-t üldöző George Russell lépett először az élmezőnyben a 20. körben, azután jött Piastri a harmadik pozícióból a kemény keverékért. A Red Bullnak itt kellett döntenie, reagál-e rá. Verstappen jött is a következő körben, és a nyomában beindult a nagyüzem, Norris és Leclerc vele együtt érkezett egyetlen kiállására.
A McLaren kerékcseréje gyorsabb volt, a két autó vállvetve tért vissza a gyorssávba. A futam addigi legforróbb pillanata következett, Norris igyekezett jobban kigyorsítani a bokszkijárati vonal után, de lehetetlen helyen akart előzni, és a fűre sodródott, így Verstappen mögött folytatta a futamot. „Saját maga kormányzott a fűre” – állapította meg a holland, aki azt is megpendítette, hogy Norrisnak előbb kellett kikapcsolnia a bokszutcai limitert, különban nem tudott volna mellégyorsítani. Az incidensre ránéztek a stewardok, de rögtön elvetették a vizsgálatot.
Átmenetileg Antonelli, Hamilton és Hadjar volt az első három sorrendje, Verstappen a negyedik helyre tért vissza. Ezzel egy új bejegyzés került a Formula-1-es rekordok könyvébe, a rövid karrierje során először élre álló Andrea Kimi Antonelli a legfiatalabb versenyzővé vált, aki Formula-1-es futamot vezetett, Verstappen kilenc éven fennálló rekordját döntötte meg – 18 évesen és 224 naposan, mindössze három nap különbséggel!
Tíz élen töltött kör után, a 32. körben jött Antonelli saját kerékcseréjére, az utolsókból a mezőny közül, így a rövid rivaldafény után a rajthelyének megfelelő hatodik pozícióba tért vissza. Hamilton DRS-távolságon belül követte őt, de rövidesen az olasz fiatal leszakította a hétszeres világbajnokot.
Az első hármas között lecsökkentek a különbségek, Norris 1,1 másodpercre is megközelítette Verstappent, még kisebb különbség alakult ki viszont közte és csapattársához közt. Piastri úgy érezte, neki meglenne a tempója Verstappen befogásához, azonban útjában volt a csapattárs. Hiába váltott több üzenetet mérnökével arról, milyen tempóra lenne képes, csak a DRS-t nyithatta, előzési helyzetbe nem került.
Szorosak voltak a különbségek a hajrában, de alapvetően előzésekben és fordulatokban szegény verseny zárult 53 kör után Max Verstappen zsinórban negyedik győzelmével: a sokak által gyenge, mezőnyben harmadik-negyedik autónak titulált Red Bull a 2025-ös szezon negyedik versenyén nyert, Verstappen a világbajnokságban egyetlen pontra megközelítette Norrist.
Kettős dobogót ért el a McLaren, hiába volt közel egymáshoz a két autó, Norris és Piastri sorrendje nem módosult – utólag kijelenthető, Norris a bokszutcakijáraton tudott legközelebb kerülni Verstappenhez.
Az első tíz sorrendjében mindössze egy változás történt a rajthoz képest. Leclerc, Russell és Antonelli rajtpozíciójában ért célba a negyedik-hatodik hely között, Hamilton és az első F1-es pontjait megszerző Hadjar cserélt helyet a rajthoz képest, Albon és Bearman pedig a top 10-ből indult és ott is ért célba, háromból harmadszor és másodszor szereztek pontot azon a Japán Nagydíjon, amelyen mind a húszan célba értek, és csak egyetlen autó kapott kört.
A Japán Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda RBPT | 1:22:06.983 |
2 | Lando Norris | McLaren Mercedes | +1.423 |
3 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | +2.129 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | +16.097 |
5 | George Russell | Mercedes | +17.362 |
6 | Kimi Antonelli | Mercedes | +18.671 |
7 | Lewis Hamilton | Ferrari | +29.182 |
8 | Isack Hadjar | Racing Bulls Honda RBPT | +37.134 |
9 | Alexander Albon | Williams Mercedes | +40.367 |
10 | Oliver Bearman | Haas Ferrari | +54.529 |
11 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Mercedes | +57.333 |
12 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing Honda RBPT | +58.401 |
13 | Pierre Gasly | Alpine Renault | +62.122 |
14 | Carlos Sainz | Williams Mercedes | +74.129 |
15 | Jack Doohan | Alpine Renault | +81.314 |
16 | Nico Hulkenberg | Kick Sauber Ferrari | +81.957 |
17 | Liam Lawson | Racing Bulls Honda RBPT | +82.734 |
18 | Esteban Ocon | Haas Ferrari | +83.438 |
19 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber Ferrari | +83.897 |
20 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Mercedes | + 1 kör |