DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 7. hétfő
F1

Verstappen a futamon is legyőzte Norrist Japánban

A mclarenes a bokszutcakijáraton került legközelebb a pole-t negyedik suzukai győzelmére fordító Max Verstappenhez. Piastri dobogóra állt, Antonelli rekordot írt az F1-es Japán Nagydíjon.

Nyugodt rajttal indult a Japán Nagydíj közép-európai idő szerint 7 órakor, az éjszakai esőt követően helyenként nedvesebb foltokkal tarkított pályán nem kockáztatott a mezőny. 115 ezer vasárnapi néző előtt Max Verstappen megőrizte a pole-pozícióból a vezetést, Lando Norris maradt a második, Oscar Piastri pedig a harmadik helyen – az első kör végén az első tíz helyen egyetlen változás sem történt, hátrébb is jellemzően csak egy-egy helyezés módosult.

Az első tíz között egyedül Lewis Hamilton rajtolt kemény abroncson, a többiek közepes keveréken, de éppen a ferraris volt, aki pozíciót tudott nyerni, a hatodik kör végén előzte DRS-sel Isack Hadjart.



A vezető pozíciót tartó Verstappen a felváltásokra panaszkodott a Red Bull felé, de ez nem akadályozta, hogy két másodperces különbséget tartson Norrishoz képest – a McLaren abban bízhatott, hogy a két autó jelentette stratégiai előnyt tudja felhasználni a holland megelőzésére.

A csapat a 18. körben bokszba hívta Norrist, majd az utolsó másodpercekben közölték, inkább maradjon kint – az előtte haladó Verstappen nem ült fel a trükknek. Az első tényleges kiállásokra ekkor már sor került, a lágyon rajtoló Lance Stroll nagyon korán, a 10. körben átváltott keményekre, a másik versenyző, aki a piros jelölésű abroncson kezdett, Jack Doohan hat körrel tovább húzta.

A negyedik helyen haladó Charles Leclerc-t üldöző George Russell lépett először az élmezőnyben a 20. körben, azután jött Piastri a harmadik pozícióból a kemény keverékért. A Red Bullnak itt kellett döntenie, reagál-e rá. Verstappen jött is a következő körben, és a nyomában beindult a nagyüzem, Norris és Leclerc vele együtt érkezett egyetlen kiállására.

A McLaren kerékcseréje gyorsabb volt, a két autó vállvetve tért vissza a gyorssávba. A futam addigi legforróbb pillanata következett, Norris igyekezett jobban kigyorsítani a bokszkijárati vonal után, de lehetetlen helyen akart előzni, és a fűre sodródott, így Verstappen mögött folytatta a futamot. „Saját maga kormányzott a fűre” – állapította meg a holland, aki azt is megpendítette, hogy Norrisnak előbb kellett kikapcsolnia a bokszutcai limitert, különban nem tudott volna mellégyorsítani. Az incidensre ránéztek a stewardok, de rögtön elvetették a vizsgálatot.

Átmenetileg Antonelli, Hamilton és Hadjar volt az első három sorrendje, Verstappen a negyedik helyre tért vissza. Ezzel egy új bejegyzés került a Formula-1-es rekordok könyvébe, a rövid karrierje során először élre álló Andrea Kimi Antonelli a legfiatalabb versenyzővé vált, aki Formula-1-es futamot vezetett, Verstappen kilenc éven fennálló rekordját döntötte meg – 18 évesen és 224 naposan, mindössze három nap különbséggel!

Tíz élen töltött kör után, a 32. körben jött Antonelli saját kerékcseréjére, az utolsókból a mezőny közül, így a rövid rivaldafény után a rajthelyének megfelelő hatodik pozícióba tért vissza. Hamilton DRS-távolságon belül követte őt, de rövidesen az olasz fiatal leszakította a hétszeres világbajnokot.

Az első hármas között lecsökkentek a különbségek, Norris 1,1 másodpercre is megközelítette Verstappent, még kisebb különbség alakult ki viszont közte és csapattársához közt. Piastri úgy érezte, neki meglenne a tempója Verstappen befogásához, azonban útjában volt a csapattárs. Hiába váltott több üzenetet mérnökével arról, milyen tempóra lenne képes, csak a DRS-t nyithatta, előzési helyzetbe nem került.

Szorosak voltak a különbségek a hajrában, de alapvetően előzésekben és fordulatokban szegény verseny zárult 53 kör után Max Verstappen zsinórban negyedik győzelmével: a sokak által gyenge, mezőnyben harmadik-negyedik autónak titulált Red Bull a 2025-ös szezon negyedik versenyén nyert, Verstappen a világbajnokságban egyetlen pontra megközelítette Norrist.

Kettős dobogót ért el a McLaren, hiába volt közel egymáshoz a két autó, Norris és Piastri sorrendje nem módosult – utólag kijelenthető, Norris a bokszutcakijáraton tudott legközelebb kerülni Verstappenhez.

Az első tíz sorrendjében mindössze egy változás történt a rajthoz képest. Leclerc, Russell és Antonelli rajtpozíciójában ért célba a negyedik-hatodik hely között, Hamilton és az első F1-es pontjait megszerző Hadjar cserélt helyet a rajthoz képest, Albon és Bearman pedig a top 10-ből indult és ott is ért célba, háromból harmadszor és másodszor szereztek pontot azon a Japán Nagydíjon, amelyen mind a húszan célba értek, és csak egyetlen autó kapott kört.

A Japán Nagydíj végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
1 Max Verstappen Red Bull Racing Honda RBPT 1:22:06.983
2 Lando Norris McLaren Mercedes +1.423
3 Oscar Piastri McLaren Mercedes +2.129
4 Charles Leclerc Ferrari +16.097
5 George Russell Mercedes +17.362
6 Kimi Antonelli Mercedes +18.671
7 Lewis Hamilton Ferrari +29.182
8 Isack Hadjar Racing Bulls Honda RBPT +37.134
9 Alexander Albon Williams Mercedes +40.367
10 Oliver Bearman Haas Ferrari +54.529
11 Fernando Alonso Aston Martin Aramco Mercedes +57.333
12 Yuki Tsunoda Red Bull Racing Honda RBPT +58.401
13 Pierre Gasly Alpine Renault +62.122
14 Carlos Sainz Williams Mercedes +74.129
15 Jack Doohan Alpine Renault +81.314
16 Nico Hulkenberg Kick Sauber Ferrari +81.957
17 Liam Lawson Racing Bulls Honda RBPT +82.734
18 Esteban Ocon Haas Ferrari +83.438
19 Gabriel Bortoleto Kick Sauber Ferrari +83.897
20 Lance Stroll Aston Martin Aramco Mercedes + 1 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: