DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 7. hétfő
F1

Horner megnevezte a McLaren problémáját

Christian Horner szerint elkerülhetetlen kompromisszumokkal jár az, hogy a McLaren szabadon hagyja egymással versenyezni pilótáit – ami pedig kellemes problémájuk eredménye.

A Red Bull csapatfőnöke szerint a McLaren problémája az, hogy mindkét versenyzőjük harcban van az egyéni világbajnoki címért, a szabad csatázás pedig kompromisszumokkal jár a wokingiak számára.

Max Verstappen győzelmével zárult a Japán Nagydíj, miután az őt üldöző McLarenek nem bírtak elmenni a Red Bull hollandja mellett. Lando Norris végig csapattársa, Oscar Piastri előtt haladt a versenyen, amelynek vége felé úgy tűnt, hogy a brit nem képes előzési lehetőséget kialakítani az élen álló pilótával szemben, míg Piastri többször nagyon megközelítette kollégáját. Fel is merült, hogy a papaya gárda pozíciócserére kéne utasítania pilótáit, Andrea Stella csapatfőnök viszont később elárulta, erre azért nem került sor, mert nem voltak meggyőződve arról, hogy Piastri valóban gyorsabb volt Norrisnál.

Nem ez az első alkalom, hogy a McLarenen belül a versenyzők sorrendje, illetve a lehetséges csapatutasítások okoznak dilemmát. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint hátráltatja riválisukat az, hogy szabadon hagyják versenyezni pilótáikat.



„Az ő problémájuk az, hogy két versenyzőjük van, akik harcolnak az egyéni világbajnoki címért. A nehézség az, hogy megfogadták, hogy hagyni fogják őket harcolni. Elkerülhetetlen, hogy ezzel kompromisszumok járjanak” – idézi a csapatfőnök szavait a Motorsport.

„Az alávágás elég erőteljes volt. Az egész bokszutcában azt hallani, hogy ’mi lett volna, ha...’” – mondta Horner arra a kérdésre válaszolva, hogy Norrisnak lett volna-e esélye a győzelemre, ha a McLaren egy körrel hamarabb hívja ki a britet kereket cserélni.

„Max egyik legjobb hétvégéje volt”

Verstappen a szombati időmérőn egy remek körrel szerzett pole-pozíciót, a suzukai pálya karakterisztikáinak és stabil teljesítményének köszönhetően pedig nem is kellett különösebben aggódnia amiatt, hogy a McLarenek veszélyt jelentenének rá a pályán.

„A kemény munka nagy része szombaton történt. Azt hiszem, az autók 90 százaléka abban a sorrendben futott be, ahogyan elindult. A mai egy teljes gázos sprintfutam volt. Nem igazán volt gumikopás.”

„Tudjuk, hogy a McLarenek nagyon-nagyon gyorsak. Arra volt szükség, hogy Max tökéletesen teljesítsen két nagyon gyors McLarennel a háta mögött. 53 körön keresztül egyszer sem hibázott és megvolt a tempója ahhoz, hogy maga mögött tartsa őket. Ez volt Max egyik legjobb hétvégéje” – dicsérte versenyzőjét a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: