DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

WEC: Kettős Toyota-siker Bahreinben

A #7-es Toyota közel egyperces előnnyel nyerte meg a bahreini hatórás futamot, az Alpine-é lett a dobogó - az LMP2-ben Habsburg Ferdinándék nyertek, a GTE-ben pedig a Porsche és az Aston Martin örülhetett.

Mike Conway, Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez triója dominált a WEC bahreini hatórás futamán, a #7-es Toyota kiemelkedő teljesítményt nyújtva győzte le a testvérautót és szerezte meg a győzelmet - amellyel újabb lépést tett a világbajnoki cím felé. A pole-t ugyan még a #8-as szerezte meg és Sebastien Buemi indulhatott az élről, de a #7-es versenytempóban és gumikezelésben is felülmúlta a csapattársat, az egyébként unalmas sivatagi versenyen egyértelmű volt a fölénye.

A hőséget nagyon megérezték Buemiék, sokat csúszkáltak és hamar elfogyasztották az abroncsokat, plusz egy lassú bokszkiállás is hátráltatta őket, amellyel több mint tíz másodpercet veszítettek. Conwayék végül 51 másodperccel nyertek és miközben a Toyota már bebiztosította a csapatvilágbajnoki címet, a Le Mans-t is megnyerő #7-es autó is jelentős előnyre tett szert a bajnokságban.

A dobogó harmadik fokára az egyetlen maradék hypercar, az Alpine futott be, amelynek ugyan nem volt rossz a tempója, de csak rövidebb etapokat tudott megtenni, így nem lehetett reális esélye a győzelemre.

02221012_401



Az LMP2 kategóriában óriási csata zajlott a Jota, a United és a WRT autói között és végül utóbbi #31-ese jött ki győztesen a küzdelemből. Az autót Robert Frijns a hetedik helyről hozta fel az élre, onnantól pedig ha nem is simán, de menedzselte az előnyét és szoros harcban megnyerte a versenyt - Frijns mellett Habsburg Ferdinánd és Charles Milesi is sokat tett hozzá a sikerhez. Ők ezzel a bajnokságban is átvették a vezetést, míg a második helyre a #28-as Jota jött be Stoffel Vandoorne, Tom Blomqvist és Sean Gelael irányításával, míg a csapat másik autója, a #38-as a hajrában megelőzte a Unitedet és bejött harmadiknak Antonio Felix da Costa, Anthony Davidson és Robert Gonzalez révén.

A GTE Próban a két Porsche jött be az első két helyre és egyértelmű fölényben volt az AF Corse Ferrarikkal szemben, a #92-es Kevin Estre és Neel Jani párosával végig vezetett, míg a #91-es Gianmaria Bruni és Richard Lietz révén szépen bekísérte a csapattársat. A GTE Am kategóriában a TF Sport Aston Martinja nyert Felipe Fraga, Dylan Pereira és Ben Keating irányításával.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: