Visszatér Le Mans-ba és az endurance világbajnokságra 2027-től a Ford – jelentette be a gyártó csütörtök este.
A WEC hypercar kategóriájába való belépését Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke csütörtök este, az észak-karolinai Charlotte-ban tartott motorsport-bemutató rendezvény keretében fedte fel.
A cégalapító Henry Ford dédunokája a bejelentésben utalt a márka 1960-as évekbeli sikereire, valamint a Ford GT 2026-os GTE Pro győzelmére az első győzelem 50. évfordulóján.
„Nincs olyan pálya vagy verseny, amely többet jelentene a történelmünk számára, mint Le Mans” – mondta.
„Itt szálltunk szembe a Ferrarival és nyertünk az 1960-as években, és itt tértünk vissza 50 évvel később, és sokkoltuk a világot, amikor újra legyőztük a Ferrarit.”
„Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérünk Le Mans-ba, és a hosszú távú versenyzés legmagasabb szintjén versenyzünk. Készen állunk arra, hogy ismét kihívjuk a világot, és 'menjünk, mint a pokol! Amikor versenyzünk, azért versenyzünk, hogy nyerjünk.”
A Ford nem közölt részleteket a projektről, csak annyit, hogy nem LMH-autóval, hanem LMDh-val indul, és hogy a Ford Performance teljesen gyári programjáról van szó.
Nem tettek említést az IMSA SportsCar bajnokságról, amelyben az LMDh autók részt vehetnek a GTP kategóriában.
A Ford Performance szóvivője kifejtette, hogy a visszatérés legfőbb célja az, hogy győzelemre esélyes formációként térhessenek vissza Le Mans-ba. Várható azonban, hogy a Ford az új LMDh-val csatlakozik az IMSA GTP rajtrácsához.