Hármas Ferrari-győzelem született az Endurance-világbajnokság 1812 kilométeres – valójában a tízórás időlimitnél leintett – katari szezonnyitóján: az első helyet az Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen összeállító #50-es egység zsebelte be.
Már az edzéseken is úgy tűnt, hogy a Ferrari a legerősebb a lusaili pályán, amit igazolt is Antonio Giovinazzi pole-pozíciója az #51-es autóval. A versenyen aztán a két gyári egység és az AF Corse #83-as legénysége egyaránt megfordult az élen, s a hajrára az is egyértelművé vált, hogy közöttük fog eldőlni a győzelem sorsa.
Az utolsó órára fordulva még a Robert Kubica vezette sárga Ferrari állt az élen, ám az utolsó tankolások során Fuoco átugrotta őt, így végül a tavaly Le Mans-t nyerő #50-es diadalmaskodott. Kubicát a végén a futam korábbi részében több büntetést is kapó, de egy biztonsági autós fázissal újra meccsbe kerülő #51-es is meghajtotta, de a lengyel kitartott, így a „privát” 83-as lett a második (Yifei Ye és Philip Hanson ült még az autóban), az #51-es pedig a harmadik (Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi, James Calado).
A végeredményben és összességében teljesítményben is a BMW tudott ezúttal a legközelebb kerülni a Ferrarihoz: a Kevin Magnussen-féle #15-ös úgy lett negyedik, hogy egy korai újraindításnál gondjuk adódott a bokszutcai sebességhatárolóval, így visszaestek, míg a #20-es testvérautó hetedikként zárt. Közéjük a versenyre valamelyest tempót találó tavalyi gyártói világbajnok, a Toyota két legénysége ékelődött be.
Őket a nyolcadik helyen a #12-as JOTA Cadillac követte, amelyhez a verseny egyik drámája kötődik: szintén egy korai újraindítás előtt, még lassú tempónál Alex Lynn hátulról belement Jenson Buttonék akkor vezető #38-as testvérautójába – azaz az első két helyen haladva ütközött a két Cadillac. A top 10-be a #93-as Peugeot és a tavalyi itteni diadala után ezúttal gyenge tempót mutató Porsche #5-ös egysége fért még be.
A gyártók közül pont nélkül távozott az Alpine, illetve a Hypercarban és a WEC-ben most bemutatkozó Aston Martin: utóbbinál a #009-es autónak az ajtajával gyűlt meg a baja, míg a #007-es ki is esett a versenyből – a csúcskategóriából egyedüliként.
LMGT3: Hajsza a célig
Ami az LMGT3-as géposztályt illeti, ott az utolsó órában, az utolsó percig is kiélezett hajsza zajlott két autó között. A győzelmet végül a TF Sport #33-as Corvette-je szerezte meg, miután Daniel Juncadella (Ben Keating és Jonny Edgar volt a két csapattársa) visszaverte Gregoire Saucy és az #59-es United Autosports McLaren támadásait a véghajrában.
A dobogót a WRT-csapat #31-es BMW-je tette teljessé, a kategória kiegyenlítettségét pedig jól mutatja, hogy ezután sorban egy Lexus, egy Ferrari és egy Aston következett a célban.
A Valentino Rossi miatt extra figyelemmel kísért #46-os BMW a 11. hellyel épp lecsúszott a pontszerzésről, ahogy nullázott a két hellyel mögöttük beérő Iron Dames is. Az Iron Lynxszel összefogva visszatérő Mercedesek közül csak egyik látta meg a kockás zászlót, méghozzá az utolsó helyen.
A verseny végeredménye a Hypercar kategóriában (top 10):
1. | 50 | FERRARI AF CORSE | FUOCO Antonio, MOLINA Miguel, NIELSEN Nicklas | - | - |
2. | 83 | AF CORSE | KUBICA Robert, YE Yifei, HANSON Philip | 2.348 | 2.348 |
3. | 51 | FERRARI AF CORSE | PIER GUIDI Alessandro, CALADO James, GIOVINAZZI Antonio | 2.677 | 0.329 |
4. | 15 | BMW M TEAM WRT | VANTHOOR Dries, MARCIELLO Raffaele, MAGNUSSEN Kevin | 9.907 | 7.230 |
5. | 8 | TOYOTA GAZOO RACING | BUEMI Sébastien, HARTLEY Brendon, HIRAKAWA Ryo | 19.628 | 9.721 |
6. | 7 | TOYOTA GAZOO RACING | CONWAY Mike, KOBAYASHI Kamui, DE VRIES Nyck | 23.266 | 3.638 |
7. | 20 | BMW M TEAM WRT | RAST René, FRIJNS Robin, VAN DER LINDE Sheldon | 36.388 | 13.122 |
8. | 12 | CADILLAC HERTZ TEAM JOTA | LYNN Alex, NATO Norman, STEVENS Will | 37.756 | 1.368 |
9. | 93 | PEUGEOT TOTALENERGIES | DI RESTA Paul, JENSEN Mikkel, VERGNE Jean-Eric | 1:29.683 | 51.927 |
10. | 5 | PORSCHE PENSKE MOTORSPORT | ANDLAUER Julien, CHRISTENSEN Michael, JAMINET Mathieu | 1 kör | 34.621 |