DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 30. csütörtök
WEC

A McLaren a WEC-ben? Küszöbön a döntés

A McLaren Hypercar-programjának megvalósulása egyre valószínűbb. Zak Brown szerint 2027 lehet a belépés éve, de emiatt más versenyprogramjaik is veszélybe kerülhetnek.

A McLaren komolyan fontolóra vette, hogy 2027-től belép a WEC és IMSA Hypercar-kategóriájába. Zak Brown hangsúlyozta, hogy a döntés sürgető, mivel a sikeres induláshoz azonnali előkészületek szükségesek, és szerinte a sportautózás ideális platform a vállalat számára, de a lépés más projektjeiket veszélyeztetheti. Az F1-es program persze érinthetetlen.

Az endurance-versenyzés rajongói kitörő örömmel fogadhatták azokat a felvetéseket tavaly nyáron, hogy a McLaren néhány év múlva, valószínűleg 2027-ben visszatérne a szakág csúcskategóriájába, és Hypercarral próbálná meghódítani a WEC-t, illetve az IMSA sportautó-bajnokságot. Zak Brown vezérigazgató az AP Newsnak elárulta, hogy egy ideje már vizsgálják a sportautós szerepvállalásuk erősítését.

wec-hypercar-mezony



„Fantasztikusnak találom a szabályokat, melyeket a gyártók bizalma is megerősít. A sportautó-versenyzés ismét egyértelműen a motorsport egyik fő ága, és határozottan felkeltette a figyelmünket Ahhoz, hogy készen álljunk 2027-re, ami a legkorábbi belépési lehetőségünk, azonnal döntést kell hoznunk, és úgy fogalmaznék, hogy a dolgok nagyon kedvezően alakulnak.”

A hétvégén megrendezett daytonai 24 óráson a tengerentúli bajnokságot szervező IMSA elnöke, John Doonan is elhintette a McLaren lehetséges érkezését, hiszen mint mondta, „úgy tűnik, a papaya sereg azt tervezi, hogy csatlakozik hozzánk.”

brown-mclaren

Brown egyelőre nem erősítette meg, hogy mindkét sorozatban indulnának, úgy fogalmazott, hogy lépcsőzetesen érkeznének, azaz nem kizárt, hogy előbb csak az egyik, majd mindkét sorozatban feltűnhetnek a wokingiak autói. A vezérigazgató arra is rámutatott, hogy miért akar a wokingi cég a Brown csapata, a United Autosports számára gyártott LMGT3-as mellett a csúcskategóriában is feltűnni:

„Mindannyian úgy érezzük, hogy a sportautó-versenyzés egy olyan platform, mely a vállalatunk autóipari és motorsportos ágának is hasznos lehet. A sportautózás sokkal inkább a gyártóról szól, és mi a McLarennél úgy véljük, hogy ez egy nagyszerű terület, ahol együtt tudunk dolgozni.”

wec-porsche

Ennek azonban meglehet az ára is, hiszen Brown azt is elárulta, hogy ez a lépés a versenyzési portfóliójuk felülvizsgálatával járhat, s míg az F1-es szereplés természetesen nincs veszélyben, a Formula–E- és az IndyCar-projekt jövője nincs kőbe vésve – különösen előbbié, hiszen az IndyCar kapcsán Brown nemrég azt mondta, hogy Észak-Amerika nagyon fontos piac a márka számára.

„Amikor egy új motorsport-ágazatba való belépésről döntünk, felülvizsgáljuk a meglévőket. A gyökereink egyértelműen az F1-ben vannak, mindig ott voltunk, így ez a program az első” – mondta, majd hozzátette: „De minden mást átnézünk majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: