DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 7. péntek
WEC

Mick Schumacher: Az F1-es álom tovább él

Mick Schumacher szerint az endurance-világbajnokság erősebb, mint valaha, de az F1-ről továbbra sem mondott le. A német pilóta idén nagyobb hangsúlyt fektet az Alpine fejlesztésére.

Az Alpine WEC-pilótája, Mick Schumacher elmondta, hogy bár jelenleg az endurance-versenyzésre összpontosít, továbbra is álmodik az F1-es visszatérésről. Schumacher kiemelte a WEC erősödését és a tanulási lehetőségeket, miközben elhagyta a Mercedes tartalékpilótai szerepét, hogy az Alpine fejlesztésére fókuszáljon. Le Mans-t az év csúcspontjának tartja, és reméli, hogy idén jobb eredményt érhet el, miután autója tavaly korán kiesett.

wec-alpine-36-1



Az Alpine WEC-alakulata a héten mutatta be idei versenyzőhármasait, a #36-os autóban Mick Schumacher két új partnert kapott Frederic Makowiecki és Jules Gounon személyében. A 25 éves német versenyző a sajtótájékoztatón elmondta, hogy bár jelenleg teljes mértékben az endurance-versenyzésre koncentrál, még mindig álmodozik róla, hogy egyszer visszatérhet az F1-be:

„Az álom tovább él, és ha van időm, gondolkodom rajta. Amikor viszont a WEC-autóban ülök, a gondolataim 100 százalékban ott járnak” – mondta a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, aki nagyon pozitívan látja az endurance-versenyzés csúcskategóriájának jelenlegi helyzetét:

wec-alpine-36-2

„A sorozat jobban működik, mint valaha, soha nem volt még ennyi autó, mint most. Ez egy erős sorozat, és ezért vagyok itt. Minden egyes évben, amit itt töltök, új prioritásokat határozok meg, és új dolgokat tanulok, amivel bővíthetem a versenyző eszköztáramat” – mondta Schumacher, aki két szezont töltött a Mercedesnél tartalékpilótaként.

Idén azonban elengedte ezt a pozíciót:. „Kemény év volt, sokszor követték egymást közvetlenül a versenyhétvégék. Voltak nagyon hosszú napok, az év végére elfáradtan. Az idei év teljesen más lesz, több időt tudok arra szánni, hogy a szimulátorban vezessek, és arra is, hogy segítsek az Alpine-nak az autó fejlesztésében.”

Schumacher külön kitért a szezon fénypontjára, a Le Mans-i 24 órásra, melyen idén másodszor vehet részt: „Le Mans sok autóversenyző számára nagyon sokat jelent, az elején egy kicsit alábecsültem, hogy mit jelent az embereknek, ha jól szerepelnek, ha nyerni tudnak itt” – mondta a német, akinek autója tavaly még a verseny első szakaszában megadta magát:

wec-alpine-36-3

„Sajnos a tavalyi versenyünk rövidebb lett a vártnál, pedig a Ferrari, a Toyota és a Porsche mellett a leggyorsabb autók között voltunk. Már alig várom, hogy idén újabb kísérletet tegyünk a jó szereplésre, aztán meglátjuk, hogy mi sül ki belőle. De mindenképpen ez az év egyik fénypontja” – mondta, majd arra is rámutatott, milyen sajátosságokat hordoz magában, hogy többen osztoznak egy autón:

„Kompromisszumokat kell kötni a beállítások és az üléspozíció terén is, mert három versenyző osztozik az autón. Szerintem idén jobb helyzetben vagyunk, mert most én vagyok a legkisebb pilóta hármunk közül. Ez egy kicsit segíthet nekem, mert kinyújthatom a lábaimat, és szívesebben vezetek nyújtott, mint behajlított lábakkal.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: