DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

LM24 4. óra: Toyota 1-2 a baleset után

Négy óra elteltével az első két helyen a két Toyota halad Le Mans-ban, de koránt sem alakult simán a verseny a számukra, hiszen a #8-ast az első kanyarban kiütötték. Volt már eső és nagy baleset is.

A 24 órán át tartó élő szöveges közvetítésünk a Le Mans legfontosabb eseményeivel ITT érhető el.

Esőben kezdődött el a 89. Le Mans-i 24 órás verseny, ami azt eredményezte, hogy a szokott egy helyett három felvezető kört futottak a versenyzők, hogy kicsit akklimatizálódhassanak a viszonyokhoz. Ennek ellenére az első körök igazi őskáoszt hoztak rengeteg kicsúszással is koccanással. A legnagyobb vesztese az első pillanatoknak Sebastien Buemi és a #8-as Toyota voltak, miután a Le Mans-ban debütáló Glickenhaus egyik autója kiütötte őket az első féktávon. Buemi viszonylag gyorsan visszahozta az egységet a második helyre (amiben az Alpine megpördülése is segített neki), de a hátrányuk jelenleg körülbelül egy kiállásnyi az éllovas #7-es egységhez képest.

Az LMP2 élén az első órákban a Jota #38-as autója állt, mellyel Da Costa a felszáradó pályán még a Toyotával is partiban tudott lenni, s magabiztos kategóriavezetéssel adta át az autót Anthony Davidsonnak. A rutinos brit aztán rögtön a második körben hibázott az újra lecseperedő esőben, így a mezőny második felébe estek vissza: jelenleg öt különböző egység követi egymást szorosan a kategória élén, közülük is a másik Jota vezet ebben a pillanatban Tom Blomqvisttel.

02-koba



A 2023-ban búcsúzó GTE Pro-kategóriában is minden nyitott még, ahogy azt megszokhattuk ettől a géposztálytól, jelenleg öt egységet választanak el nüanszok egymástól – nincs köztük azonban a versenyt kategória-pole-ból kezdő Hub Auto, mely a rajtot követően megforgott a vizes pályán, majd később büntetést is kapott.

A legnagyobb balesetet eddig az amatőr kategória hozta: a géposztály egyik esélyese, a #98-as Aston csapódott a falba Marcos Gomessel a volánnál a második helyről, de szerencsére saját lábán szállt ki. Az autót viszont tréler vitte el, így ők lettek az idei verseny első kiesői, s bő húsz percre a biztonsági autókat is be kellett küldeni. Jelenleg egy másik Aston, a #33-as TF Sport áll a legjobban ebben a kategóriában.

A versenyt megkezdő 61 autóból 60 még versenyben van, és 20 óra van hátra a 2021-es Le Mans-i 24 órásból.

A 24 órán át tartó élő szöveges közvetítésünk a Le Mans legfontosabb eseményeivel ITT érhető el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: