DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

Alex Wurz: Nem ajándékozzuk meg egymást

Az Endurance-világbajnokság osztrák pilótája kemény szezont vár 2015-ben, és örül neki, hogy a Nissan révén újabb konstruktőrrel bővül a riválisok száma - de továbbra is a győzelem a célja.

Az ORF Sport Plusnak adott interjújában Alexander Wurz előretekintett a 20154 WEC-szezonra, nem, kihagyva a riválisokat, és hogy mit vár saját magától. „A TS040-esem megváltozott egy kicsit, legfőképpen az aerodinamika terén. Megvizsgáltuk az autó legfontosabb pontjait, és még nagyobb teljesítményt szeretnénk majd kisajtolni – a más amúgy is erős – hibridmotorunkból.” Wurz hozzátette, hogy a normál szívómotor és a hibridhajtás összesen 1100 lóerő fölé növeli a teljesítményt: „Nagyszerű érzés” – mondta a tavaly egy győzelmet szerző pilóta.

Ám a riválisok szintén javulni fognak – a Porsche már a tavalyi, debütáló szezonjában nyerni tudott, és csak még jobb lesz 2015-ben. „Ahogyan mi is, ők is egyre jobbak lesznek – mindenki teljes gőzzel fejleszt. Nagyszerű küzdelme lesz ez a gigantikus gyártóknak, és nem szabad megfeledkezni a sportágat egy évtizedig uraló Audiról sem.”



A Toyota 2014-ben Anthony Davidson és Sebastien Buemi révén megszerezte a világbajnoki címet, de Wurz szerint még ettől is van feljebb. „Magasra helyeztük a lécet és most a németek másolnak minket. Most nálunk van az előny, de a valóságban mi akarunk belőlük építkezni.”

Új tényező lesz a világbajnokságban a Nissan, mely komoly erőkkel vág neki a világbajnokságnak. „Nem vagyok benne teljesen biztos, hogy a koncepciójuk jól fog működni, ennek ellenére nem szabad őket alábecsülni. Már az elejétől kezdve azt hangoztatják, hogy idén a világbajnokságra törnek majd. Ez így elsőre elég erős kijelentésnek hangzik, de talán tettek is követik majd. Személy szerint úgy vélem, hogy még egy gyártóval csak izgalmasabb lesz a bajnokság.”

„A Toyotánál boldogak vagyunk az érkezésük miatt, hiszen így már két japán gyártó is van a világbajnokságon – sokkal nagyobb hátszelet kapunk így, és a médiafigyelem is megnő. Talán sikeresek lehetnek, a tanulópénzt viszont mindenkinek meg kell fizetnie.” Wurz nagy küzdelmet vár a szezontól, és úgy véli, hogy „2015 kemény, mi több kegyetlen lesz. Már láthattuk korábban is, hogy mi, versenyzők nem ajándékozzuk meg egymást a pályán.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: