Az időmérő előtt még McLaren 1-2 volt a sorrend Japánban
Lando Norris és Oscar Piastri zárta az élen az F1-es Japán Nagydíj harmadik szabadedzését, csak George Russell tudott közel kerülni hozzájuk. További részletek itt.
Verstappen-pole a semmiből!
Piastri elrontotta az utolsó körét, Norris 12 ezreddel lassabbnak bizonyult a kelleténél: Max Verstappen abszolút pályacsúccsal az F1-es Japán Nagydíj pole-jában. További részletek itt.
„Végig a határon táncoltam” – Verstappen
A McLarenektől erős támadásokat vár a futamon, de a holland szerint lépésről lépésre sikerült felépítenie a tökéletes kört, mellyel megszerezte a Japán Nagydíj pole-pozícióját. További részletek itt.
Horner: Minden idők egyik legjobb F1-es köre!
Christian Horner sem tudott napirendre térni Max Verstappen elképesztő, pole-pozíciót érő köre után az F1-es Japán Nagydíj időmérőjét követően. A Red Bull csapatfőnöke szerint ez minden idők egyik legjobb időmérős teljesítménye volt. További részletek itt.
„Le a kalappal Max előtt, el kell ismerni” – Norris
Lando Norris szerint akkor sem tudna jobb kört futni, ha újra megpróbálhatná, úgyhogy elégedett, Verstappennek pedig gratulált a teljesítményéhez. További részletek itt.
Alonso: Erre csakis Verstappen képes
Az Aston Martin ismét nem jutott a Q3-ba, így Alonso láthatta, ahogy Verstappen elhappolja a pole-t Norris elől, és lenyűgözve kommentálta a holland teljesítményét. További részletek itt.
„Nincsenek annyira messze a többiek” – Piastri
A McLarenek kis különbséggel ugyan, de lemaradtak az első rajthelyről. Az ausztrál szerint maradt idő a körében, de a Red Bull pole-ja nem annyira meglepő. További részletek itt.
„Közel egy tizedet hagytam benne” – Hadjar
„Nem nevezném tökéletesnek” – értékelte a hetedik helyezést érő idejét az újonc francia, aki azt is elárulta: ha versenyképes autót kap, ő szállítja a jó eredményeket. További részletek itt.
„Rémálomszerű volt” – Hadjar a fájdalmakról
Isack Hadjar több ízben is panaszkodott a csapatrádión keresztül egy cockpiten belül fellépő problémára a Japán Nagydíj időmérő edzésén – a Q3-at követően a Racing Bulls részéről elárulták, hogy mi okozta a problémát: Hadjarnak a biztonsági övvel gyűlt meg a baja, az övcsat testének egy érzékeny területén okozott fájdalmas pillanatokat a francia versenyzőnek. További részletek itt.
A trendteremtő Bearmané a Haas első Q3-ja
Már a Q2-be jutással is elégedett volt, a 10. hely pedig minden várakozást felülmúlt Bearman számára, aki minden körében több kockázatot vállalt. További részletek itt.
„Találtunk valamit, magabiztosabb lettem” – Leclerc
Bár a többi problémát ez nem küszöböli ki: a monacói szerint már az önbizalmának a helyreállítása is pozitív utóhatásokkal lehet az SF-25 teljesítményére az év további részében. További részletek itt.
Hamilton a Q3-nak is örült, esőt remél
Lewis Hamilton végig alulkormányzással küzdött a suzukai F1-es időmérőn, de szerinte nem ez volt az autó valódi teljesítménye, és a versenyen jobban teljesíthetnek – az esőben is bízik. További részletek itt.
Russell az esőben bízik, Antonelli javított
A Mercedesnél mindkét F1-es pilótája csalódott, úgy tűnik, hogy a szabadedzéseken úszott el a jó időmérős szereplés – az eső azonban mindent megváltoztathat… További részletek itt.
Ocon: Legalább Ollie autója működött
Míg Ocon már a Q1-ben búcsúzott, Oliver Bearman a Q3-ig menetelt Suzukában – a Haas francia versenyzője szerint ki kell vizsgálniuk, hogy mi volt a probléma a 31-es rajtszámú autóval. További részletek itt.
Doohan-baleset: Változást sürget a GPDA
Még a második szabadedzésén szenvedett hatalmas balesetet az Alpine újonca egy nyitott DRS-sel való kanyarodás következményeképp: a versenyzők érdekvédelmi szervezete biztonságot érintő fejlesztési kéréssel fordult az FIA-hoz. További részletek itt.
Verstappen: Tsunoda szépen beilleszkedett
Verstappent az időmérőt követő sajtótájékoztatón kérdezték új csapattársának a beilleszkedéséről, ami a holland világbajnok szerint rendkívül zökkenőmentesen zajlott: „Régóta ismerem Yukit, egy ideje már a Red Bull család tagja. Szépen beilleszkedett. Ő egy jó srác és nagyon nyugodt, szóval minden jól ment.” További részletek itt.
Megbüntették Sainzot Hamilton feltartása miatt
Sainz nem kapott időben figyelmeztetést a csapatától, így feltartotta Hamiltont – az F1-es sportszabályzat szerint ez nem jelent mentséget, így jött a három rajthelyes büntetés a spanyolnak. További részletek itt.