Hamilton első sprintgyőzelme a Ferrarival
A szombat a 2025-ös szezon első sprintfutamával indult a Kínai Nagydíjon, amelyet a pole-ból induló Lewis Hamilton nyert meg, aki ezzel karrierje első sprintsikerét aratta, nem mellesleg először győzött a Ferrari színeiben. Mögötte Oscar Piastri lett a második, megelőzve Max Verstappent, míg a vb-éllovas Lando Norris több pozíciót bukott az első körben elkövetett hibájával, és csupán nyolcadikként zárt – részletes összefoglaló és eredmények ide kattintva.
Hamilton a sprintgyőzelme után arról beszélt, hogy sokan alábecsülik, mennyire nehéz a csapatváltás az F1-ben; Piastri úgy érezte, ezúttal nincs esélye a hétszeres világbajnok ellen; Verstappen kijelentette, hogy nem volt meg a tempójuk; Norris pedig rémálomszerűnek nevezte az őt sújtó szemcsésedést.
A sprintet követően amúgy elolvadt Norris előnye a világbajnoki tabellán: ő és a McLaren is két ponttal vezet a szombati napot követően – a teljes pontverseny itt található.
Piastri először a pole-ban
Néhány órával a sprintverseny után már a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét meghatározó időmérőt rendezték Sanghajban, ahol ezúttal Piastri volt a leggyorsabb, pályafutása első pole-pozícióját bezsebelve. Az ausztrál mögött meglepetésre George Russell lett a második a Mercedesszel, megelőzve Norrist, míg őket Verstappen és a két Ferrari követte a sorban – beszámoló és végeredmény itt.
Piastri kiemelte, a Q3-ban nem volt hibátlan, de ráérzett a pályára, és elegendő köridőt tudott nyerni; Russellt meglepte az elsősoros rajthely élete egyik legnehezebb időmérőjén; Norris pedig miközben gratulált csapattársának, arról beszélt, hogy ismét követett el hibákat, de az autó beállításai már jobban passzolnak hozzá.
Pedig a McLaren csapatvezetője, Andrea Stella úgy érzi, a vb-éllovas nehezebben tud megbirkózni az olykor nehezen vezethető MCL39-essel – éppen ezért jobb, ha csak 99 százalékon megy.
Mennyi esélye lehet Verstappennek és a Ferrariknak?
Küszködik az egyensúllyal, kanyarról kanyarra kiszámíthatatlan a Red Bull – így kvalifikált a második rajtsorba Kínában Max Verstappen, az F1-es futamra azonban nincsenek jó kilátásai: viccelődve megjegyezte, hogy akkor nyerhet, ha mindenki kiesik előle, mert egyébként mindhárom másik élcsapat a Red Bull előtt jár.
Hamilton a Formula.hu kérdésére válaszolva elmondta: az F1 jelenlegi érájának hétvégéi közül a mostani során vezet az egyik legboldogabban, vasárnap pedig egy „mestertervet” kidolgozva a győzelmet célozza meg az ötödik helyről.
A csapattárs Charles Leclerc szerint nagyjából a harmadik rajtsor és a háromtizedes lemaradás a realitás, ennyi van most az autójukban. A gumikezelésük jónak tűnik vasárnapra, csak kérdéses, hogy ezt a mezőnyből startolva ki tudják-e aknázni.
A Ferrari F1-es csapatfőnöke szerint viszont nem a rajtpozíció lesz az elsődleges a vasárnapi futamon – az ő nyilatkozata ide kattintva olvasható. Arról pedig, hogy mi döntheti el a Kínai Nagydíjat, kezdve a szemcsésedéstől egészen a gumitaktikákig, FormulaPlusz rovatunk elemzős cikkében írtunk bővebben.
Máris inog Lawson ülése? Tsunoda készen áll!
Folytatódik Liam Lawson szörnyű szezonkezdete a Red Bull-lal: az új-zélandi versenyző a sprintidőmérő után a rendes kvalifikáción is az utolsó pozícióban végzett. Az új-zélandi elismerte: kevés, amit nyújt, és nincs is sok ideje, és ha Verstappen képes kihozni az autóból azt, amit, akkor neki is mennie kellene.
Lawson szenvedése láttán pedig máris megindultak a találgatások arról, hogy esetleg a Red Bull lecserélheti a pilótát. Helmut Marko ki is mondta, hogy lennének jelentkezők, s az F1-ben elsődlegesen a teljesítmény számít. Yuki Tsunoda pedig jelezte: ő akár már hazai versenyén, a suzukai Japán Nagydíjon készen áll átülni a helyére – bővebben itt.
Marko amúgy Isack Hadjart is dicsérte, nem ok nélkül, hiszen a Racing Bulls franciája hetedikként zárta az időmérőt – de szerinte akár ennél több is lehetett volna benne.
Végezetül pedig ajánljuk figyelmetekbe utazó tudósítónk, Mészáros Sándor szombati videós helyszíni bejelentkezéseit, amelyben a fentiek összegzésén túl néhány nézőnk kérdésére is válaszolt a sanghaji paddockban, és amelyet IDE vagy a képre kattintva tudtok megtekinteni: