A nap F1-es hírei egy helyen a Formula.hu összefoglalójában.
Sajtó: Komoly bajban lehet a Red Bull F1-es motorja?
A pletykák szerint lemaradásban lehet a Red Bull és a Ford közös motorja a riválisokhoz képest a teljesítmény, illetve a megbízhatóság terén is.
Max Verstappen tábora állítólag szorosan figyelemmel kíséri a helyzetet, és aggódik, hogy a Red Bull erőforrása nem lesz elég erős 2026-ra. Ha a motor megbízhatatlannak bizonyul vagy nem lesz elég gyors, Verstappen fontolóra veheti a Mercedeshez való váltást, amely várhatóan az egyik legversenyképesebb erőforrással rendelkezik majd az új szabályok szerint.
„A pletykák szerint az RBPT által házon belül tervezett és épített erőforrás egyelőre minden, csak nem stabil és szilárd a teljesítmény, valamint a hosszabb távú megbízhatóság tekintetében” – írta Paolo Filisetti technikai elemző.
Így tervezi megosztani F1-es fejlesztéseit 2025 és 2026 között a Ferrari
Nagy kihívás előtt állnak idén a csapatok a jövőre érkező új szabályok miatt: olasz lapértesülések szerint a Scuderia az első harmadévben koncentrál az idei autóra.
A karosszériáért felelős technikai igazgató, Loic Serra úgy tervezi, hogy a Ferrari az első négy hónapban fókuszál a 2025-ös Formula-1-es autó fejlesztéseire, utána állnak át majdnem teljesen az új versenygép munkálataira – számolt be róla a vörösök kapcsán általában jól értesült Autoracer olasz szaklap.
Ez az első négy hónap a szezon első öt futamát jelenti, valamint azt, hogy nyolc hónap – plusz 2026 legeleje – állna a Scuderia rendelkezésére, hogy véglegesítsék az új szabályok szerint készülő autójukat.
Bottas: Nem fog gátat szabni nekem a Mercedes
Tárgyal-e a Cadillackel? Tényleg Antonelli mentora lesz? Hogyan fog segíteni a csapatnak? Az Ezüst Nyilak F1-es tartalékosává váló finn beszélt a feladatáról és lehetőségekről.
Lawson példájával biztatja Tsunodát Horner
„Ki gondolta volna kilenc hónapja…?” – a Red Bull csapatfőnöke szerint bármi megtörténhet az F1-ben, s ezt a japán is tudja, akinek bizonyítania kell.
„Azt mondta, az volt a motivációja, hogy megmutassa, hogy megérdemli a lehetőséget” – mondta Tsunodáról a RacingNews365.com szakportál által idézett Horner. „A Racing Bulls csapata remélhetőleg ismét előre fog lépni egyet, ahogy kihasználhatják a hátsó felfüggesztést, váltót és más részeket, amelyek használatát engedélyezik. Ahogy a csapat és az új menedzsment beérik, természetes, hogy tesznek egy lépést előre.”
Alonsóék is megkezdték az F1-es tesztelést Barcelonában
Ezen a héten sem maradt Formula-1-es autók nélkül a barcelonai pálya, a Ferrari privát gyakorlása és a múlt heti Pirelli-teszt után ugyanis kedden az Aston Martin versenyzői gurultak ki az F1-es Spanyol Nagydíjnak is otthont adó helyszínen. A csapat nem sokat árult el a privát tesztről, csupán annyi derült ki a posztjukból, hogy Fernando Alonso és Lance Stroll is volán mögé ült, méghozzá a két évvel ezelőtti AMR23-asba. Ez tehát korábbi autós, azaz TPC-tesztnek minősül, Alonsóék pedig ezzel egyet el is használtak az idei szabályokban megengedett négy napjukból.
Az elmúlt hetekben a Lewis Hamilton miatt kiemelt figyelemmel kísért Ferrarin kívül teljesített TPC-tesztet többek között a Haas, a Racing Bulls, az Alpine és a Sauber is, míg a Mercedes Andrea Kimi Antonellivel egy másik kategóriába eső gyakorlást iktatott be, amikor a 2020-as autóval körözött az olasz újonc. A héten pedig amúgy újabb Pirelli-tesztre is sor kerül, csak ezúttal Jerezben, méghozzá csütörtökön pénteken: az Alpine mindkét nap pályán lesz, míg a McLaren és a Mercedes egy-egy nap fogja segíteni a gumigyártó munkáját a 2026-os prototípus abroncsokkal.
Új 50 millió dolláros magángépet szerzett be Verstappen
A VerstappenJet X-fiók információra hivatkozva írta meg nemrég a RacingNews365.com portál, hogy új magángépet vásárolt Max Verstappen. A négyszeres F1-es világbajnok eddig is rendelkezett már egy magángéppel, most a Falcon900EX-t egy 2022-es Falcon 8X-re cserélte, amelyet ugyancsak a Red Bull-dizájnra hajazó sötétkékre és pirosra festettek.
A gép piaci ára állítólag 50 millió dollár körül van, elődjéhez képest pedig nagy előrelépést jelent, hogy 12 000 kilométert is képes megtenni tankolás nélkül az előző modell 7800 km-es távjával szemben. Az idézett X-fiók szerint a holland új gépének regisztrációs azonosítójele PH-UTL lesz, amelyben az UTL a pilóta „Unleash the Lion” kollekciójára és mottójára utal.
„Nem szeretem a kifogásokat, ezért fejlődtem olyan sokat” – Lindblad
Remek a viszonya Helmut Markóval, és a mentalitásuk is hasonló – állítja a Red Bull juniorprogramjának talán egyik legnagyobb reménysége, Arvid Lindblad. A tavaly a Formula-3-ban újoncként négy győzelmet arató és összetettben negyedikként záró brit-svéd pilóta a napokban megnyerte a Formula Regional óceániai sorozatát, ezzel pedig immár elegendő szuperlicenszpontja van ahhoz, hogy akár a Formula-1-ben is rajthoz álljon. Igaz, Lindblad még csak 17 éves, de az FIA tavalyi szabálymódosítása értelmében a 18 éves korhatár ellenére is tehetnek kivételt.
„Nagyon sokat beszélek dr. Markóval. Tavaly szinte az összes hétvégén beszéltünk. Rendkívül segítőkész volt. Nagyon őszinte a kapcsolatunk. Nem szeretem a kifogásokat, ahogy ő sem, szóval roppant őszinték vagyunk egymással annak kapcsán, hogy jól mentek-e a dolgok, miért mentek jól, és ha rosszul, akkor is nyíltan megbeszéljük, mi ment félre és hogyan tudnánk javulni. Ez is az egyik nagy oka, hogy sokat tudtam fejlődni. Nagyon jó a kapcsolatunk, remekül kijövünk egymással, és mindig jó vele dolgozni.”
Közös szponzor támogatja az F1-et és a McLarent
A McLaren többéves partnerséget kötött az Allwynnel, mindössze egy nappal azután, hogy az F1 bejelentette, hogy összeáll a lottójáték-üzemeltetővel. A cég hét európai és amerikai piacon jelenlévő márkájával jól megalapozott, és a McLaren – és az F1 – platformját szeretné felhasználni a márka ismertségének további növelésére.
„Nagy örömmel üdvözöljük Allwynt a McLaren Racing családjában” – mondta Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója.
„Egy remekül sikerült szezon után nagyszerű, hogy egy olyan nemzetközi márka csatlakozik hozzánk, mint az Allwyn, egy olyan időszakban, amikor a csapat – és a sport – egyre erősebbé válik. Izgatottan várjuk, hogy együtt versenyezhessünk.”
A megállapodás kiterjed a McLaren Shadow F1 szimulátoros versenycsapatára és a McLaren F1 Academy műveletére is.
MotoGP: Marquez a tesztnap végén pörkölt oda a mezőnynek
A nyolcszoros világbajnok csaknem fél másodpercet adott az öccsének. Ducatik az első háromban, de a Hondák okozták a szerdai felvonás meglepetését.
A tesztnap összefoglalója itt olvasható!
Formula Shakedown: „A Rally Hungary volt a kedvenc!” – interjú Mikko Heikkilával
A Svéd Rali előtti tesztjéről érkezett a Formula Shakedownba Mikko Heikkila, a finn WRC2-es pilóta, aki beszélt a Toyota és a Skoda közötti különbségekről, az új Hankook gumikról, a terveiről és a tavalyi Rally Hungaryről is. A műsor második felében pedig érkezik Vincze Ferenc az aktuális hírek kibeszélésére.