DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 31. hétfő
Hírösszefoglaló

A pilótacsere küszöbén? Szerdai F1-es hírek és sztorik

Verstappen nem ért egyet Lawson leváltásával, négy-öt csapatnak is módosítani kellett a szárnyán, Wolff kihagyja Suzukát, Norris nem akar játszmázni – szerdai F1-es hírek és sztorik.

Verstappen nem ért egyet Lawson elküldésével

A Max Verstappennel kapcsolatos ügyekben általában jól értesült holland lap, a De Telegraaf értesülései szerint Max Verstappen nem ért egyet a Red Bull azon döntésével, hogy mindössze két futam után Yuki Tsunodára cserélik a pocsékul szereplő Liam Lawsont.

verstappen-lawson-2



Mint arról mi is beszámoltunk, kedd este több mértékadó portál is arról számolt be – és ez egybecsengett a Formula.hu és utazó tudósítónk, Mészáros Sándor értesüléseivel –, hogy a Red Bull felsővezetése kedden meghozta a döntést, miszerint már a soron következő F1-es Japán Nagydíjon Tsunoda váltja Lawsont. „A holland a csapatvezetés azon döntésével sem ért egyet, hogy ilyen hamar közbeavatkoznak” – írja a De Telegraaf.

Mindeközben az Aston Martin F1-es csapatánál korábban fontos beosztásban dolgozó, jelenleg pedig televíziós szakértőként tevékenykedő Bernie Collins úgy nyilatkozott, hogy elképzelhető, hogy rossz szempontok szerint választottak csapattársat Max Verstappennek, és szerinte a Red Bull a holland nélkül a leglassabb autó mezőnyben – véleménye ide kattintva olvasható.

A Red Bull ebből a helyzetből már nem jöhet ki jól

FormulaPlusz rovatunkban is az esetleges Lawson–Tsunoda cserével foglalkoztunk, egyrészt arról értekeztünk, hogy akármilyen eredménnyel is jár majd a feltételezhetően bekövetkező váltás, a Red Bull ebből a helyzetből már nem jöhet ki arcvesztés nélkül. Az erről szóló cikkünk ide kattintva érhető el, az az írásunk pedig ezen a linken található, melyben sorra vettük, az energiaitalosok két csapatánál milyen évközi pilótacserék történtek az elmúlt évtizedekben.

FIA: Négy-öt csapatnak kellett módosítania

A 2025-ös Formula-1-es szezon kezdetén annak ellenére központi téma ismét a hátsó szárnyak hajlékonysága és az úgynevezett „mini-DRS”, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség eleve szigorított az ellenőrzéseken az idei évadra. Az FIA együléses sorozatokért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis elárulta: több alakulatnak kellett módosítania a hátsó szárnyán a sanghaji szigorítás miatt, mint ahányan azt beismerték. Azt is hangsúlyozta, hogy pusztán a kamerák felvételei alapján senkit nem jelentenek, és minden autó szabályos, amely átmegy a tesztjeiken.

Csapatfőnöke nélkül utazik Suzukába a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke megerősítette, hogy nem utazik el Suzukába, a soron következő F1-es Japán Nagydíj helyszínére, majd azt is hozzátette, hogy a médiával kapcsolatos kötelezettségeit a kommunikációs osztályt is vezető Bradley Lord látja majd el. Wolff 2023-ban térdműtét miatt már kihagyott egy Japán Nagydíjat. „Véletlen egybeesés, hogy megint kihagyom Japánt, ez nem az időeltolódás miatt van” – hangsúlyozta Wolff, jövő hétvégi távolmaradásának okáról további részleteket azonban nem osztott meg.

Bearman is kritizálta a rádiós bejátszásokat

Nem Frederic Vasseur volt az egyetlen, aki elégedetlen volt a kínai rádióüzenetek bejátszása kapcsán, hiszen Oliver Bearman szintén szót emelt azt illetően, hogy az előzései után bemondott ciao-t, melytől egyébként is kissé rosszul érezte magát utólag, nem akkor adták be, amikor elhangzott, hanem akkor, amikor megelőzte Carlos Sainzot: „Megkavarták a dolgokat, mert én ezt nem Carlosnak mondtam.”

lawson-bearman-china

„Ezt Lawsonnak és az Alpine-nak mondtam, mert őket előztem alávágással, ami szinte mindig nagyon szórakoztató manőver egy versenyző számára” – fejtette ki a fiatal brit.

Vettel sajnálja, hogy nem szólalt meg hamarabb

A 2007 és 2022 között az F1-ben szereplő Sebastian Vettel pályafutása utolsó éveiben egyre nyíltabban beszélt olyan kérdésekről, mint a nők alulreprezentáltsága az autósportban, az LMBTQ-jogok és a környezetvédelem – gyakran sisakdizájnokkal és ruháival hívva fel a figyelmet az általa fontosnak tartott ügyekre.

vettel-2021-22-1

A négyszeres világbajnok egy interjúban elismerte, hogy versenyzőként eleinte nem tervezett társadalmi szerepvállalást, de utólag sajnálja, hogy nem szólalt meg korábban. A 2021-ben Szaúd-Arábiában női gokartversenyt szervező Vettel egyik fontos célja, hogy lebontsa a női versenyzőkkel kapcsolatos sztereotípiákat.

Vettel egy arra is kitért, hogy kimondottan szorít azért, hogy Lewis Hamilton megszakítsa a Ferrari nyeretlenségi sorozatát, ha már neki nem sikerült: „Szurkolok neki, hosszú ideig versenyeztem ellene, remekül kijövünk, és messze ő jelenleg a legszókimondóbb versenyző a mezőnyben, a pályán látott képességeiről meg nem is kell beszélnem.”

Norris: Russell játszmái nem hatnak rám

George Russell azon felvetésére, miszerint a McLaren előnye nagyobb, mint a Red Bullé volt 2023-ban, Lando Norris nevetve csak annyit mondott, hogy Russell vagy nem olyan okos, mint hitte, vagy ez csak pszichológiai hadviselés. Hangsúlyozta, hogy nem dől be a játszmáknak, és inkább úgy látja, hogy Russell az, aki túlságosan foglalkozik vele, nem pedig fordítva.

russell-norris-2

„A versenyzők között sosem értettem az ilyen játszmákat. Lehet, hogy csak azért, mert borzasztó vagyok bennük. Mindenesetre rám semmilyen hatással nincsenek” – mondta többek között a vb-címre törő brit versenyző.

Ferrari: Előnyben a McLaren, de még nincs vége a bajnokságnak

Bár az ausztrál évadnyitón mindössze egy kilencedik és egy tizedik helyezést tudott felmutatni a maranellói istálló, a Kínai Nagydíjról pedig kettős kizárással távozhatott, Frederic Vasseur csapatvezető így is talált optimizmusra okot adó tényezőket: „Úgy gondolom, rengeteg pozitívumot vihetünk magunkkal a hétvégéről, kezdve Lewis pole-jával és győzelmével, valamint Charles versenytempójával. Voltak negatívumok is, mint például a tény, hogy sokkal nehezebb megérteni Lewis vasárnapi tempóját vagy az időmérő végén mutatott sebességünket.”

 hamilton-china-4

„Szerintem a McLaren előnye velünk szemben ugyanakkora, mint a Red Bullé volt tavaly, amikor kettős győzelmet arattak az első két versenyen. Ha visszamennénk a tavalyi második futam utáni sajtótájékoztatóra, valószínűleg azt kérdeznétek tőlem, hogy vajon már júniusra bajnokok lesznek-e” – mondta a francia csapatfőnök.

Nem áltatja magát a Haas: „Nem oldottuk meg a gondokat”

Sereghajtóként kezdte meg a 2025-ös idényt a Haas Melbourne-ben, ahol Ayao Komatsu elismerte, hogy őket is váratlanul érte a gyengélkedésük – olyannyira, hogy elsőre azt hitték, valami elromlott az autón. Ám annak ellenére, hogy a Kínai Nagydíjat kettős pontszerzéssel zárták, a csapatfőnök óvatos: szerinte nem oldották meg az őket Ausztráliában sokként érő problémákat, csak a sanghaji aszfaltcsík elfedte a nehézségeiket. Komatsu nyilatkozata és a Haas problémáinak részletezése itt olvasható.

ORB-esélyek és a Kenya Rali az új Formula Shakedownban

Ralis magazinunk legújabb adásában a káoszt hozó kenyai WRC-futam összegzése és értékelése mellett Vincze Ferenc és Gobodics Tamás átbeszélte az utóbbi egy hét ralis híreit, benne a magyar és a nemzetközi eseményekkel.

Ha pedig ezen a hétvégén sem akartok lemaradni semmiről, a hétvégi menetrendet, benne többek között a MotoGP texasi fordulójával, megtalálhatjátok ezen a linken.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: