DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 29. szombat
Hírösszefoglaló

A nap F1-es hírei egy helyen

Red Bull, Lawson, Piastri, Norris, Russell, Hungaroring: egy helyre gyűjtöttük a nap F1-es híreit.

A Formula.hu esti hírösszefoglalója.

 

Hivatalosan is felveszi Mansell nevét a hungaroringi 4-es kanyar

Ezentúl már nemcsak az autósportos köznyelv fogja Mansell-kanyarként emlegetni a Hungaroring 4-es kanyarját, hanem hivatalosan is elkeresztelik azt a 40. Formula-1-es Magyar Nagydíjat megelőzően. A többi kanyar elnevezése kapcsán szurkolói akciótervet hirdetnek majd, várni fogják a javaslatokat.

A köznyelv régóta Mansell-kanyarként emlegeti a 4-est, de máig él a kétely azt illetően, pontosan melyik esemény is volt a kiváltója ennek: egyes vélemények szerint az 1987-es drámai kiesése nyomán ragadt rá ez az elnevezés a gyors balosra, hiszen annak idején ott veszítette el a kerékanyáját a későbbi világbajnok, míg mások szerint a brit pilóta 1989-es manővere a „névadó”, amikor úgy előzte meg Ayrton Sennát, hogy közben mindketten elmentek a lekörözött Stefan Johansson mellett is.

 

„Egyszerre vagyunk idegesek és izgatottak” – Norris a vb-harcról

Lando Norris úgy érzi, készen állnak arra Oscar Piastrival, hogy megmérkőzzenek egymással a világbajnoki címért, miközben a McLarent is hajtják előre csapattársakként – de mindketten jelezték: gyorsan felzárkózhatnak a rivális alakulatok.

„Úgy gondolom, készen állunk. Úgy értem, ma is szabadon versenyezhettünk. Nem igazán volt meg a tempóm, hogy utolérjem Oscart, nagyon jól vezetett, szóval megérdemli. Ugyanez volt előző hétvégén is. Tudom, volt az a két kör, amiről mindenki szeret beszélni, amikor tartanunk kellett a pozíciónkat, de a többiben szabadon versenyezhettünk.”

 

„George ott van a három legjobb között” – Wolff

Nem szokott szinte soha tízpontosra értékelni egy versenyt, de Toto Wolff úgy érzi, George Russell kihozta mindenből a maximumot a Formula-1-es Kínai Nagydíjon elért dobogójával. A britet amúgy is a három legjobb pilóta közé sorolja.

„Keveset beszéltek George-ról, de mindig mondtam, hogy ez nem helyes, mert ő az egyike a legjobb versenyzőknek. Ha azt akarod, hogy megnevezzek három pilótát, aki ott van a legjobbak között, ő abszolút közte van ennek a háromnak, ha nem a két legjobbnak. És talán úton van afelé, hogy ő legyen a legjobb.”

 

„Nem lehetünk kishitűek” – Horner nem adja fel

A gyenge kezdés ellenére sem dobják be a törülközőt a Red Bull Racingnél: Christian Horner szerint erős a csapatuk, készen állnak a fejlesztési tervek, s egyébként sincs akkora előnye a McLarennek, amelyek tempóját a vasárnapi Formula-1-es Kínai Nagydíj utolsó szakaszában hozni is tudta Max Verstappen.

„Max keményebben dolgozik, mint valaha láttam tőle, jobban bevonódik a mérnöki csoportba, mint eddig. Elfogadható alapokkal rendelkezünk: 176 ezredmásodpercre voltunk a pole-tól, és olyan gyorsak voltunk a második etapban, mint a McLaren” – fogalmazott Horner.

„Van egy tervünk a fejlesztésekre, és nyilván igyekszünk biztosra menni, hogy ezzel nyerünk annyi köridőt, amivel tényleg komoly nyomást helyezhetünk a McLarenekre. De nincsenek annyira előttünk, soha ne mondd, hogy soha.”

 

„Egyáltalán nem tudom befordítani az autót” – így rádiózott Lawson

Kis túlzással mindennel küszködött a vasárnapi Kínai Nagydíj során Liam Lawson, ez derül ki a Red Bull Racing Formula-1-es versenyzőjének csapatrádiózásából. Elmondása szerint egyetlen körig volt jó csupán az RB21-es egyensúlya.

f1-redbull-lawson



„Egyáltalán nem tudom befordítani az autót.”

A teljes rádiózás itt olvasható!

 

„Teljes a káosz a Red Bullnál” – nem javasolják Tsunodának a feljebb lépést

Liam Lawson borzalmas szezonkezdete után máris felröppentek a találgatások, hogy akár már a soron következő Formula-1-es Japán Nagydíjtól megcserélheti őt és Yuki Tsunodát a Red Bull, így a japán ülhetne át a nagycsapat autójába. Amely azonban érezhetően roppant nehezen kezelhető, ráadásul nem is elég gyors, ezért Helmut Marko be is vallotta, hogy válságértekezletet tartanak a sanghaji forduló után.

Mindezek miatt Ralf Schumacher nem javasolná Tsunodának a váltást: „Ha én lennék Tsunoda menedzsere, nem ajánlanám neki, hogy odamenjen. Jelenleg a Racing Bullsé a jobb autó, Tsunoda pedig nagyon jól boldogul vele. Nem tud semmilyen szívességet tenni magának ezzel” – fogalmazott a korábbi F1-es versenyző a Sky Germany kameráinak. Schumacher egyúttal szépen bele is szállt az energiaitalosokba:

„Azt kell mondani, hogy ez hihetetlen. Mindenekelőtt hihetetlenül rossz menedzsment szempontjából. Egyáltalán nem értem. Destabilizálsz egy jó Racing Bullst, akik végre jó helyzetben vannak mindkét versenyzőjükkel, és véleményem szerint ezzel megégeted Tsunodát, aki jobb, de akinek esélye sincs Max ellen. És Lawson visszamegy a Racing Bullshoz, ahol újra fel kell építenie magát. Ez egyfajta teljes káosz a Red Bullnál. Nemcsak az anyacsapat lassú, de a versenyzőiket is találomra cserélgetik. Szerintem ez hihetetlen.”

 

A Ferrari vigaszdíja: ők a leggyorsabbak a bokszban

Lewis Hamilton sanghaji sprintgyőzelmétől eltekintve abszolút kudarcként értékelhető a Ferrari 2025-ös szezonkezdése a Formula-1-ben: az Ausztrál Nagydíjról csupán 9. és 10. helyekkel távoztak, a kínai versenynapról pedig két eltérő technikai kihágás miatt kizárták a pilótáikat.

Mindezek fényében aligha jelent vigaszt a Scuderiának és a rajongóiknak, hogy egyelőre úgy fest, a kerékcseréknél viszont határozottan előreléptek, hiszen mind Melbourne-ben, mind Sanghajban Charles Leclerc bokszkiállása volt az egész mezőnyben a leggyorsabb. Az évadnyitón 2,32 másodperc alatt végzett a szervizeléssel a Ferrari a nedves-csúszós körülmények között, Kínában ezt már 2,05 másodpercre szorították le. Nem volt amúgy messze a Racing Bulls (2,08 mp) és a műfajban rendszerint erős Red Bull (2,13 mp) sem.

 

5 dolog, amit megtudtunk az F1-es Kínai Nagydíjon

Piastri, Hamilton, Verstappen, Mercedes, Alpine: az F1-es Kínai Nagydíj tanulságai.

Gobodics Tamás véleménycikke ezen a linken olvasható Formula Plusz rovatunkban!

 

Podcast: Piastri visszavágott, hidegzuhany a Ferrarinál

Helyszíni hangulat, pletykák a paddockból és minden, ami érdekesség a Kínai Nagydíjjal kapcsolatban, Gergőtől és Sanyitól!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: